Consiliul Local Iaşi a cedat ieri un bulevard Guvernului, imediat ce acesta a fost demis

vineri, 11 octombrie 2019, 01:50
3 MIN
 Consiliul Local Iaşi a cedat ieri un bulevard Guvernului, imediat ce acesta a fost demis

Bulevardul Poitiers şi strada Trei Fântâni, până la bariera Tomeşti, vor fi preluate de Ministerul Transporturilor pentru a prelungi pe acolo centura oraşului. Decizia de a transfera aceste artere a fost luată ieri prin vot în şedinţă extraordinară a CL.

Consilierii locali s-au reunit ieri după-amiază în şedinţă extraordinară. Principalul punct de ordinea de zi a vizat transferul către Ministerul Transporturilor (MT) a două sectoare de drum (bld. Poitiers şi str. Trei Fântâni). Autoritatea centrală şi-a asumat reabilitarea acestor tronsoane, în contextul în care ele se suprapun cu varianta de trafic greu, un proiect mai vechi care este blocat de circa 10 ani. Acum, proiectul este în fază de licitaţie, iar valoarea contractului de proiectare şi execuţie se ridică la 130 milioane lei.

Transferul decis de plenu CL are şi un termen limită pentru ca MT să înceapă lucrările: 5 ani. Termenul a fost aprobat în urma unei intervenţii a consilierului local PNL Ciprian Bostan, luarea de cuvânt a acestuia stârnind râsete în sală. „Noi practic cedăm tronsoanele astea de drum către MT. Dacă nu or fi în stare să facă şoseaua de centură în următorii 20 de ani? Odată ce le-am cedat, Primăria nu va mai putea să le reabiliteze din banii proprii, ne trezim că dacă în continuare vor fi acolo nişte neghiobi vom avea nişte drumuri mai proaste şi nici nu le vom putea reabilita pe banii noştri. Mă gândesc poate că ar trebui să avem un amendament să fie pe o perioadă determinată“, a spus Ciprian Bostan, în condiţiile în care guvernul PSD a fost înlăturat chiar ieri prin moţiune de cenzură, iar partidul său, PNL, este una dintre formaţiunile ai cărei lideri şi-au declarat deja intenţia de a-şi asuma noua guvernare. Ulterior, după ce unii consilieri PSD i-au atras atenţia lui Bostan, acesta a revenit şi a spus că s-a referit la Compania Naţională de Investiţii, dar forul menţinat de liberal nu are vreo legătură cu proiectul de investiţie legat de centura Iaşului. În schimb, într-o intervenţie anterioară, consilierul PNL Răzvan Timofciuc şi-a exprimat speranţa că noul guvern ce va fi instalat să regândească proiectul astfel încât centura Iaşului să fie într-adevăr o variantă ocolitoare a oraşului şi nu o centură care să se suprapună cu două bulevarde aglomerate.

La rândul lui, primarul Mihai Chirica a precizat că hotărârea plenului CL este necesară pentru a nu mai întârzia procedura de achiziţie derulată de MT (termenul pentru deschiderea ofertelor este 21 octombrie) şi a subliniat că municipalitatea şi-a asumat elaborarea studiilor tehnice pentru eventuala relocare a reţelelor de utilităţi de pe cele două tronsoane, dar nu şi finanţarea lucrărilor de execuţie. „În condiţiile în care vom ajunge la indicatori a căror valoare este mult peste măsura puterii de finanţare, vom face cerere către minister pentru a le cuprinde într-un program de finanţare“, a adăugat Mihai Chirica.

Varianta de trafic greu scoasă la licitaţie de MT, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, are o lungime de 7 km pe sectorul Selgros – DN 28, prin bld. Poitiers şi str. Trei Fântâni.

Comentarii