Cum a ajuns soţul deputatei Vicol să fie prezentat ca sponsorul principal al Pavilionului României de la Dubai

luni, 21 februarie 2022, 11:12
2 MIN
 Cum a ajuns soţul deputatei Vicol să fie prezentat ca sponsorul principal al Pavilionului României de la Dubai

Şuşa lui Aurescu: Ciorbă, sponsor principal. 7,2 milioane de dolari a alocat România pentru a participa la expoziţia mondială din Dubai. Iar sponsorul principal, o firmă controlată de afaceristul Vladimir Ciorbă, a contribuit cu produse promoţionale evaluate la puţin peste 18.000 de euro.

În schimbul produselor, compania Nordis Management este promovată continuu, timp de cinci luni, în pavilion românesc din Dubai. Astfel, ministerul de Externe, condus de Bogdan Aurescu, vinde imaginea României ieftin şi prost.

De toată această organizare răspunde Ferdinand Nagy, cel care în 2010 a fost demis din funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe pentru eşecul României la Expoziţia Mondială de la Shanghai.

Cariera diplomatică a lui Ferdinand Nagy e strâns legată de organizarea expoziţiilor mondiale la care România participă cu regularitate. A început în anul 2005, cu expoziţia mondială din Japonia. Cinci ani mai târziu, Nagy a fost desemnat să se ocupe din partea Ministerului Afacerilor Externe de pavilionul românesc din Shanghai, China. Acolo, de exemplu, la restaurantul cu specific românesc, mâncare a fost sleită iar toaletele nu aveau hârtie igienică. A fost prezent şi un grup folcloric din Harghita, care a cântat în limba maghiară. Toată distracţia a costat statul român nu mai puţin de patru milioane de euro.

În urma imaginii dezastruoase cu care s-a pricopsit România în urma expoziţiei de la Shanghai, premierul de atunci Emil Boc l-a demis pe Ferdinand Nagy din funcţia de subsecretar de stat. L-a salvat ministrul de Externe Theodor Baconschi, care l-a recomandat pentru funcţia de preşedinte al Biroului Internaţional de Expoziţii (BIE).

Citiţi materialul integral pe defapt.ro

 

 

 

Comentarii