Cum se poate reduce poluarea din municipiul Iaşi? Câteva propuneri concrete!

miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:10
2 MIN
 Cum se poate reduce poluarea din municipiul Iaşi? Câteva propuneri concrete!

Costi Andriescu, preşedintele Asociaţiei “Institutul Cultural Independent”, a remis presei un comunicat prin arată că a înaintat primăriei o serie de propuneri care au menirea să reducă poluarea din municipiul Iaşi. Mai jos redăm integral propunerile trimise edililor ieşeni.

“Referitor la Planul Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul Iaşi, vă punem la dispoziţie propunerile pe care comunitatea Iaşi Oraşul Bicicletelor le-a transmis către Primăria Municipiului Iaşi:

"A) Prioritizarea modurilor active de transport prin:

– reamenajarea de străzi şi realizarea de trasee prioritare pentru pietoni, biciclişti şi trotinetişti astfel că orice proiect tehnic nou de infrastructură urbană sau care vizează modernizarea infrastructurii existente să prevadă în modul standard piste de biciclete ori trasee recomandate pentru circulaţia bicicletelor);

– realizarea în fiecare an a minim 28,8 km de piste şi trasee recomandate pentru circulaţia bicicletelor şi trotinetelor pe străzile din Municipiul Iaşi (aproximativ 2,4 km/lunar), pentru următorii 10 ani;

B) Stimularea fiscală şi non-fiscală a utilizării transportului nepoluant (cu biciclete, trotinete, vehicule electrice, hibride) în oraşul Iaşi;

C) Stimularea persoanelor juridice pentru amenajarea de locuri de parcare pentru biciclete destinate clienţilor şi angajaţilor;.

D) Susţinerea proiectelor instituţiilor de învăţământ pentru amenajarea de locuri de parcare pentru bicicletele elevilor şi studenţilor ieşeni;

E) Modificarea legislaţiei locale în vederea condiţionării emiterii de avize favorabile doar pentru proiectele rezidenţiale şi de birouri care oferă viitorilor proprietari spaţii dedicate pentru parcarea bicicletelor personale şi care amenajează trasee recomandate de circulaţie pentru biciclete în interiorul complexului construit (în cazul proiectelor medii şi mari);

F) Extinderea accesului cu bicicleta în toate parcurile din Iaşi şi semnalizarea aleilor pentru a permite circulaţia comună a pietonilor şi bicicliştilor după modelul european şi amendarea/adaptarea legislaţiei locale în acest scop, dacă este necesar;

G) Realizarea unui sistem interconectat de piste şi trasee recomandate pentru circulaţia bicicletelor care să permită deplasarea cu bicicleta spre şcoală (Bike2School), la serviciu (Bike2Work), la cumpărături (Bike2Shop) şi în scop recreativ (Bike4Fun);

H) Instituirea limitei de 30 km/h pentru toate vehiculele în jurul şcolilor, a grădiniţelor, pe străzile care au un caracter rezidenţial (pe aleile înguste dintre blocuri, pe pistele şi traseele sugerate pentru circulaţia bicicletelor) şi montarea de indicatoare specifice acestor măsuri;

I) Amenajarea de piste şi trasee pentru biciclete atât în zonele de agrement existente cât şi în cele cuprinse în proiecte viitoare."

Toate aceste măsuri propuse au rolul de a proteja mediul şi contribuie pe termen mediu la crearea unei noi obişnuinţe sociale la Iaşi: mersul cu bicicleta. Ne propunem reducerea poluării aerului şi a zgomotului urban prin "convertirea" a 30% dintre conducătorii auto în biciclişti, pentru distanţele mai mici de 6 km;”

 

 

Comentarii