DRDP Iaşi, condusă de Ovidiu Laicu, criticată dur pentru modul cum a gestionat reparaţiile la podul de la Milişăuţi

joi, 01 iunie 2023, 08:14
3 MIN
 DRDP Iaşi, condusă de Ovidiu Laicu, criticată dur pentru modul cum a gestionat reparaţiile la podul de la Milişăuţi

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi  sunt criticaţi în presa locală din Suceava pentru modul cum au gestionat repararea podului de la Milişăuţi. Concret instituţia condusă de către Ovidiu Mugurel Laicu este acuzată că aruncă vina pentru această criză pe firma executantă şi proiectantul lucrării fără să îşi asume o responsabilitate concretă şi fără să vină cu soluţii la această problemă.

 “Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi a transmis un comunicat de presă halucinant în care, după luni de zile în care directorul Ovidiu Mugurel Laicu (FOTO JOS) a tot venit cu asigurări privind amenajarea unui pod provizoriu, acum se aruncă vina pe alţii, în special pe firma Test Prima, cea care a câştigat licitaţia de execuţie a lucrării la podul mare.

Succint, se admite că s-a semnat un contract cu o soluţie constructivă care nu prevedea închiderea traficului pe pod în timpul execuţiei lucrărilor şi, implicit nu prevedea construcţia unei variante provizorii de circulaţie, soluţie asumată de antreprenor prin contract. Asta cu precizarea importantă că anul trecut, când a fost semnat contractul, conducerea DRDP Iaşi era alta. Aşadar, Ovidiu Laicu se disculpă de răspundere cu privire la contractul prost conceput de la început.

·    Proiectantul lucrării a emis o dispoziţie clară – nu se poate repara podul mare sub trafic pentru că s-ar produce o tragedie

Apoi, se spune clar, pe 9 septembrie 2022, proiectantul a emis o dispoziţie de şantier prin care menţionează necesitatea închiderii circulaţiei rutiere şi pietonale pe pod, motivat de starea de degradare a suprastructurii podului, precum şi faptul că nu se poate respecta cerinţa Poliţiei (Serviciul Rutier) de amplasare a parapetului de tip New Jersey pe perioada de execuţie a lucrărilor la suprastructură.

Aşadar, mai clar, s-a stabilit tehnic că podul mare nu poate fi închis pe jumătate, iar pe cealaltă jumătate să fie deschis traficului pentru că s-ar ajunge uşor la o tragedie.

Podul provizoriu pe care să circule localnicii atâta timp cât podul mare trebuie închis pentru înlocuirea grinzilor a devenit astfel OBLIGATORIU.

·    Firma Test Prima, acuzată că nu s-a implicat în amenajarea variantei cu tuburi, deşi nu i s-a aprobat buget pentru asta

Antreprenorul şi-ar fi exprimat disponibilitatea asigurării tuburilor necesare construcţiei variantei provizorii, însă evident că a cerut un buget pentru asta. Bugetul nu a fost aprobat, dar chiar şi aşa, în viziunea DRDP Iaşi, firma Test Prima ar fi trebuit să se descurce cu podul provizoriu, pe cheltuiala ei.

”În ciuda acestor demersuri, antreprenorul aflat sub contract a refuzat să-şi asume orice cheltuială privind construcţia variantei, motivând lipsa resurselor financiare şi solicitând, în schimb, suplimentarea valorii din contract cu suma menţionată mai sus.

Acest lucru a fost refuzat însă de CNAIR SA, care, prin Direcţia Întreţinere Drumuri Naţionale şi Autostrăzi, în decembrie 2022, transmite că nu este de acord cu suplimentarea creditelor bugetare şi de angajament pentru execuţia unei variante provizorii”, transmite DRDP Iaşi.

Au urmat apoi asigurările directorului DRDP Iaşi că vor fi achiziţionate tuburi pentru podul provizoriu. 

”La începutul lunii mai a acestui an, reprezentanţii DRDP Iaşi au făcut un ultim efort de mediere, invitând antreprenorul pe şantier, pentru predarea proiectului tehnic, trasarea topografică şi materialele necesare, inclusiv utilajele închiriate începerii lucrărilor la varianta provizorie. Şi de această dată, am întâmpinat un refuz categoric, antreprenorul motivând costuri suplimentare, sugerând suplimentarea valorii contractuale pentru cheltuieli neprevăzute, lucru imposibil în condiţiile enunţate”, se arată în comunicat.

În mod halucinant, firma ar trebui să suporte costurile acestui pod provizoriu (peste 600.000 lei)”, scrie monitorulsv.ro

Comentarii