Fostul director general al CFR, Constantin Axinia, a mai câştigat un litigiu de muncă

marți, 03 august 2021, 01:57
2 MIN
 Fostul director general al CFR, Constantin Axinia, a mai câştigat un litigiu de muncă

Fostul director general al Căilor Ferate a mai câştigat în instanţă un litigiu de muncă.

La puţin timp după ce a câştigat un proces cu CFR, Constantin Axinia, fostul director general al societăţii, revenit între timp la Regionala ieşeană, a mai marcat un punct. De data asta, el a contestat o fişă de evaluare profesională pe anul 2020. Instanţa Tribunalului Iaşi i-a admis contestaţia şi a dispus anularea fişei de evaluare a activităţii profesionale, în contradictoriu cu Societatea de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători“ SA. Totodată, societatea va trebui să-i plătească suma de 1.500 lei, reprezentând cheltuieli de judecată. Decizia nu este definitivă. Constantin Axinia nu ne-a răspuns apelurilor.

La sfârşitul lunii iunie, el a câştigat parţial procesul pe care l-a deschis împotriva Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA şi Ministerului Transporturilor, după ce a fost demis de la conducerea CNCF. Numit director general în martie 2019, mandatul i-a fost încheiat brusc de către Consiliul de Administraţie la mijlocul lunii octombrie a aceluiaşi an. Axinia a susţinut atunci că ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, i-ar fi cerut să semneze contractul de modernizare pe fonduri europene a liniei Braşov-Sighişoara, deşi instanţa încă nu se pronunţase definitiv în urma unei contestaţii.

Constantin Axinia nu a reuşit să obţină repunerea sa în funcţie, dar a câştigat indemnizaţia stabilită prin contract, respectiv 74 de mii de lei, la care se adaugă 4.650 de lei indemnizaţia de concediu de odihnă. Suma este similară celei obţinute în 2018 ca director la CF Iaşi (81 de mii de lei).

Anul trecut, loturile în care a fost împărţit tronsonul lung de 115 km dintre Braşov şi Sighişoara au fost atribuite unei asocieri compusă din companiile Aktor S.A. (lider), Alstom Transport S.A. şi Arcada Company S.A. Reabilitarea liniei se va încheia în 2024, va costa peste un miliard de euro, iar viteza maximă a trenurilor va urca la 160 km/h.

Comentarii