În realitate, nici un lider PSD din Iaşi nu se bate pentru autostradă. Iată de ce!

marți, 04 decembrie 2018, 12:00
5 MIN
 În realitate, nici un lider PSD din Iaşi nu se bate pentru autostradă. Iată de ce!

Lipsa unei infrastructuri adecvate, a unei autostrăzi sau de ce nu chiar a unui drum rapid, s-a văzut cel mai bine săptămâna trecută când s-a pus în discuţie o posibilă relocare a unei uzine Skoda din Cehia la Iaşi. Nu a fost un simplu zvon aşa cum au cum mulţi au comentat pe la colţuri. Oameni din Guvern, din eşalonul II sau III, s-au gândit la zona Moldovei şi chiar au sunat în teritoriu să adune informaţii şi date pe care să le prezinte companiei germane. O analiză obiectivă, care să ţină cont de toate aspectele luate în calcul de un investitor de talia Volkswagen, arată că realizarea unui astfel de obiectiv în Iaşi, lângă Iaşi sau oriunde altundeva în zona Moldovei are şanse aproape nule să fie realizat din cauza lipsei unei autostrăzi. Miile de tiruri care ar veni zilnic în zonă cu materii prime şi ar pleca cu produse/maşini ar bloca regiunea. Ne-am sufoca. Şi aşa, aproape zilnic, după amiaza, în apropiere de Podu Iloaei, spre sensul de mers către Bacău, se formează cozi şi de trei-patru kilometri. Nu este greu să ne imaginăm ce s-ar întâmpla dacă fluxului actual I s-ar mai adăuga câteva mii de tiruri zilnic.

Rugat să comenteze informaţia, Maricel Popa, şeful Consiliului Judeţean Iaşi, a ratat ocazia să ofere o declaraţie care să pună oraşul într-o lumină bună, favorabilă. O declaraţie de care să se vorbească ulterior în alte colţuri alte ţării. A oferit în schimb un comentariu cel puţin ciudat, ca să fim blânzi cu cel care stă în fruntea judeţului de peste doi ani de zile.

“Consider că fiecare investitor cere în primul rând utilităţi, energie electrică şi gaz, infrastructura vine pe urmă. Nu consider că lipsa autostrăzii este un dezavantaj”, a declarat Maricel Popa, şeful Consiliului Judeţean Iaşi.

Interesant este că înainte de fi politician, Popa a fost întreprinzător. Printre altele deţine firma Tehnoton. Te şi miri cum a putut să uite care sunt principalele cerinţe pentru bunul mers al unei afaceri. Aşa să fie oare? Categoric nu! Şi-a făcut mai degrabă un calcul politic cinic. Popa este un simplu interimar la conducerea PSD Iaşi. Nici poziţia sa în fruntea Consiliului Judeţean nu este prea grozavă, este mai degrabă una fragilă şi cu siguranţa s-ar găsi oricând vreo doi trei oportunişti mai influenţi care să încropească o alianţă şi să-l arunce peste bord. În aceste condiţii, Popa preferă să se poarte cu mănuşi cu Liviu Dragnea şi cu primarii din judeţ. Nu îndrăzneşte, din laşitate, să se impună în faţa lui Daddy şi să-i ceară ferm să pună autostrada Iaşi-Tg Mureş în buget. Nu îndrăzneşte nici să ţină piept filialei PSD Bacău care a venit cu un proiect aiuritor de autostradă care să unească Bacău de Braşov (pleacă de nicăieri şi ajunge nicăieri-nu ne leagă de vestul Europei ci de un oraş din România, ce şi-a pierdut vocaţia sa industrială). Şeful CJ Iaşi preferă să se gudure ca un căţeluş pe lângă Dragnea, să-i ducă mapa şi să-I deschidă uşile doar, doar o să-l păstreze şef interimar la PSD Iaşi. I-ar şterge şi pantofii numai să-l ţină şef peste judeţul Iaşi.

Popa nu este însă singur în PSD care nu face nimic sau în cel mai bun caz oferă numai declaraţii sterile de susţinere a autostrăzii. Vasile Câtea, fostul boxer de marcă de altadată este doar o copie palidă a marelui luptător. Acum, este un politician care mai vânează un nou mandat de deputat. Atât. Nu are curajul necesar să se lupte cu Dragnea şi nici nu vrea deoarece speră că poate va ajunge din nou în Parlamentul României. Calculul său arată că dacă doar mârâie la şeful PSD şi dă câteva declaraţii ameninţătoare, va câştiga electoratul din Iaşi şi va fi pus şi pe listele pentru Camera Deputaţilor pe un loc eligibil. A avut atâtea ocazii să voteze împotriva lui Dragnea, dar nu a făcut-o niciodată. Preferă să încaseze şi să lovească în aer, se fereşte să trimită vreun croşeu sau directă în plină figură. Aşa are mari şanse să ajungă iar parlamentar.

Medicul Tudor Cihodaru nu face nici el nimic. Se vede mai degrabă candidat la Primărie Iaşi, dar s-ar mulţumi şi cu un nou mandat.

Camelia Gavrilă, cea care a fost la un pas să întoarcă legea construcţiei autostrăzii Iaşi Târgu Mureş din nou în comisiile de specialitate nu prea este interestă de subiect. Este o zonă tehnică, ea mai bine rezonează cu educaţia sau cu fructele pe care le poate culege de pe urma ei. Declarativ este pentru. Nu face însă nimic sau aproape nimic pentru a susţine proiectul. Nu este implicată, este pentru când este întrebată, dar nu vrea să deranjeze şefii de la Bucureşti, la fel cum niciodată nu a suflat o vorbă despre desele derapaje lingvistice ale şefei Guvernului Viorica Dăncilă. Până la urmă capul plecat sabia nu-l taie.

Profesorul şi parlamentarul PSD Doru Pănescu este şi el departe de subiect. În aria sa de competenţă intră mai degrabă educaţia şi temele conexe. Pe de altă parte, nu este tipul clasic de politician. Nu a tras cu dinţii să ajungă unde este, a fost mai degrabă impins de la spate şi poate că i-a fost gâdilat orgoliul gândindu-se că deasupra carierei universitare va aşeza şi un titlu de parlamentar.

Deputatul Silviu Macovei este tânăr. A muncit mult să ajungă unde este, dar nu are puterea necesară se se ia de guler cu Liviu Dragnea. Nu suntem siguri nici că Daddy ştie cine este. Şi chiar şi aşa nu a dat vreodată dovadă că vrea să se lupte bărbăteşte pentru autostradă. Au fost atâtea situaţii când putea să-i arate la vot lui Dragnea ce vrea dar nu a făcut-o la fel ca mai experimentaţii săi colegi gândind, poate, că încă un mandat nu ar strica şi i-ar aduce sume frumuşele când va fi pensionar. Să nu îl uităm pe Victorel Lupu. Despre el putem spune doar că a ajuns la o vârstă frumoasă şi nu mai aşteaptă decât să vină pensia specială la vila din CUG.

Ar mai fi parlamentarii PSD din zona Paşcani. Despre ei însă numai de bine. Pentru ce să lupte când s-au văzut cu sacii în căruţă?

Comentarii