Părinții și profesorii sunt revoltați din cauza postărilor lui Cumpănașu pe TikTok

luni, 04 ianuarie 2021, 20:47
3 MIN
 Părinții și profesorii sunt revoltați din cauza postărilor lui Cumpănașu pe TikTok

Aproape 500.000 de elevi din România urmăresc un cont de TikTok în care profesorii sunt blamaţi, arătaţi cu degetul şi pozitionaţi ca şi cum ar fi adversari ai elevilor. Se întâmplă pe contul „proful online”, administrat de Alexandru Cumpănaşu, fost candidat independent la alegerile prezidenţiale. În timp ce părinţii sunt şocaţi de conţinutul extrem de dur la care au acces copiii lor, postările de pe TikTok, de multe ori pe ritmuri de manele, au ajuns subiect de discuţie în cancelarii.

„Vreau și eu să văd dacă vreun profesor va avea tupeul – tupeul! – să încalce legea, să-ți pună note și să te condamne că nu ți-ai făcut tema de vacanță”, îi spune, de pildă, Alexandru Cumpănașu, pe un ton revoltat, unui fan care se plângea că s-a săturat să facă teme de vacanță.

Aproape 500.000 de copii şi tineri află de pe TikTok, de la „proful online”, cum ar trebui să se comporte la orele care se desfăşoară de luni bune pe internet.

„Eu nu știu ce psihopați sunt de partea ailaltă, ce derbedei sunt de partea ailaltă ca profesori. Da? Din păcate, ne arată că perverșii în sistemul de învățământ sunt destul de mulți. Acuma, cu tot respectul, să vezi fete de 15-16-17-18 ani făcând genuflexiuni, flotări și altele, pe cameră, ca înregistrări, ele pot fi folosite și altfel. Pot fi puse pe site-uri de o altă natură! NU dați cu voi nicio înregistrare!” – îi îndeamnă Alexandru Cumpănașu pe elevi.

„E, de fapt, doar un mod de a incita elevii să fie agresivi, să nu respecte datoriile pe care le au în școala online”, spune Rareș Voicu, reprezentant al Consiliului Național al Elevilor.

Profesorii sunt revoltați de sutele de filmări în care Alexandru Cumpănaşu încurajează ura copiilor faţă de dascăli și încearcă să-și explice acest fenomen. „Este un loc de refulare, un loc în care își manifestă nemulțumirile, dar cred că ar fi foarte bine dacă ar fi exprimate în cadru instituțional. Deranjează și modul în care sunt spuse lucrurile. Acuzațiile care se aduc acolo în mod particular pot fi reale, dar cu siguranță nu pot fi generalizate. Numărul enorm de urmăritori ai acestor filmulețe ne arată că elevii simt o lipsă de comunicare reală cu cadrul didactic”, recunoaște Ioana Neacșu, director adjunct la Colegiul Național „Grigore Moisil”.

Între timp, părinţii sunt îngrijorați de faptul că nu pot controla activitatea copiilor lor pe internet. „Punem accentul pe acest tripartit între părinte, elev și profesor de a fi un dialog constant și continuu. Important este ca cei care se simt lezați de astfel de informații să ia măsuri și să conteste sau nu acel aspect”, spune Gabriel Chicioreanu, de la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți.

„Omul face bani pe acele vizualizari, omul vinde un produs, marea problema este societatea care cumpără produsul ăla”, atrage atenția sociologul Gelu Duminică.

„Trebuie să educăm consumatorul, în cazul de față copiii, ce înseamnă produsul de slabă calitate, ce înseamnă ura, dihonia, ce înseamnă lipsa de respect și cu siguranță peste ceva vreme, astfel de personaje nu vor mai fi consumate”, arată Gelu Duminică.

„Cea mai proastă soluție ar fi să nu se vorbească despre acest subiect”, subliniază Gelu Duminică.

Aflați amănunte de pe digi24.ro.

Comentarii