Premieră mondială: Un camion electric autonom a început să livreze zilnic mărfuri

miercuri, 15 mai 2019, 10:12
3 MIN
 Premieră mondială: Un camion electric autonom a început să livreze zilnic mărfuri

Un camion electric autonom numit T-Pod a început să livreze zilnic mărfuri în Suedia, aceasta fiind o premieră mondială, potrivit dezvoltatorului Einride şi companiei de logistică DB Schenker, beneficiara serviciului de transport, transmite Reuters.

Startup-ul suedez Einride discută parteneriate cu furnizori majori pentru creşterea producţiei şi a comenzilor de livrare, iar compania nu exclude viitoare colaborări cu producători mari de camioane, a declarat directorul general al acesteia, Robert Falck. ”Această autorizaţie de circulaţie pe drumurile publice este un eveniment major…un pas pentru utilizarea comercială a tehnologiei pe şosele. Pentru că suntem în primul rând o companie de software şi operaţională, considerăm că pentru a progresa avem nevoie de un parteneriat cu o companie producătoare”, a declarat Falck, fost director la Volvo, adăugând că speră că un acord în acest sens va fi încheiat până anul viitor.

Falck aspus că Einride, printre ai cărei investitori se află fostul directorul al diviziei din Asia a grupului Daimler, Marc Llistosella, vrea să atragă investitori pentru o nouă rundă de finanţare. Einride a atras 10 milioane de dolari într-o  rundă de finanţare anterioară. Alianţele auto sunt în creştere, companiile dorind să împartă costurile dezvoltării tehnologiei electrice şi autonome. Un exemplu este cel al Ford, care s-a angajat să investească 500 de milioane de dolari în startup-ul american Rivian, producător de camioane electrice.

Camionul T-Pod are 26 de tone atunci când este încărcat la capacitate maximă şi nu are o cabină pentru şofer, ceea ce reduce costurile operaţionale pentru transportul mărfurilor cu circa 60% comparativ cu un camion cu motor pe motorină şi şofer. În afară de Schenker, Einride mai are comenzi din partea companiei germane Lidl, a companiei suedeze de transport Svenska Retursystem şi cinci companii care se află în topul Fortune al celor mai mari 500 de companii de retail din lume, ceea ce susţine ambiţia de a avea 200 de vehicule operaţionale până la sfârşitul anului 2020. Transportatorii se află sub presiunea de a reduce timpii de livrare şi emisiile poluante, dar se confruntă cu un deficit de şoferi.

Schenker a optat pentru Einride în defavoarea unor producători consacraţi de camioane, pentru că T-Pod reuneşte două dintre cele mai mari transformări ale sectorului: digitalizarea şi electrificarea, a spus directorul general Jochen Thewes. T-Pod are automatizare de nivel 4, a doua cea mai ridicată categorie, şi foloseşte platforma Nvidia Drive pentru procesarea datelor vizuale în timp real. Un operator aflat la distanţă poate supraveghea şi controla simultan până la 10 vehicule.

Thewes a apreciat că tehnologia 5G, esenţială pentru electrificare, întârzie. Pentru proiectul pilot al Schenker cu Einride a fost nevoie ca Ericsson şi Telia să construiască două turnuri. T-Pod a primit autorizaţie pentru efectuarea de curse scurte, între un depozit şi un terminal, pe un drum public din zona industrială a Jonkoping, din centrul Suediei, cu o viteză de 5 kilometri pe oră, arată documentele autorităţii pentru transporturi. Falck a declarat că Einride va face cereri anul viitor pentru autorizarea de curse pe mai multe drumuri publice, intenţionând să se extindă şi în Statele Unite, care, în opinia sa, va fi cea mai mare piaţă de acest tip.

Comentarii