Profesorii, îngrijorați de noua tehnică de copiat a elevilor- Inteligența artificială ChatGPT face furori

sâmbătă, 21 ianuarie 2023, 16:29
3 MIN
 Profesorii, îngrijorați de noua tehnică de copiat a elevilor- Inteligența artificială ChatGPT face furori

În ultima perioadă, o nouă aplicație face furori în rândul tinerilor. ChatGPT este un model de inteligență artificială la care elevii și studenții apelează pentru a-și rezolva temele fără a depune niciun efort. Pentru a înțelege care este situația în Sibiu, reportaerii oradesibiu au vorbit cu mai mulți profesori și elevi.

Apărut relativ recent, modelul de inteligență artificială GhatGPT a ajuns să fie îndrăgit de elevii și studenții din România. Acesta poate răspunde la aproape orice întrebare, poate realiza eseuri sau chiar rezolva probleme de matematică în câteva secunde. Aplicația a ajuns să fie cunoscută și în rândul profesorilor, care consideră că utilizarea ei poate avea avantaje și dezavantaje.

ChatGPT distruge creativitatea

Una bună, alta rea, cam așa sunt părerile profesorilor despre noul model de inteligență artificială (AI) care a devenit tot mai cunoscut în România. Deși toți recunosc avantajele acestui „asistent”, aceștia nu pot nega că utilizarea lui în exces sau fără a filtra informațiile primite, poate duce la stoparea creativității.

„Acest asistent din ce am văzut până în momentul de față este capabil să realizeze o filtrare critică a informației pe care o culege de pe internet și la care are acces, iar asta reprezintă un avantaj important. Atunci când mă interesează un anumit subiect este un câștig de timp și este o eficiență deosebită să găsesc informație care a fost într-o primă instanță analizată critic. Evident, intervine după aceea arbitrul meu și pot să spun dacă este o informație care mă ajută sau nu, dacă este preluată sau nu.  Dezavantajul este că acest site deschide foarte mult porțile spre lipsă de creativitate, adică poate fi un atac la creativitatea personală, în special a celor de vârstă mică. Îmi este teamă pentru elevii noștri deoarece sunt minți tinere, neformate, în care de multe ori calea spre succes cu drumul cel mai scurt și cu cele mai puține pante e mai convenabil, iar atunci ei apelează la acest asistent. Un semnal de alarmă este tras, însă în același timp, fascinația acestui asistent este uluitoare” ne-a spus Gabriel Octavian Negrea, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu.

Utilizarea inteligenței artificiale în predare nu este un lucru nou, aceasta fiind utilizată la scară largă în pandemie. „Elevii au putut avea acces la informație non-stop, au putut să aibă teste atât corectate direct de către inteligența artificială sau mai mult decât atât au putut să aibă o învățare personalizată. Există și dezavantaje, care cel mai probabil ar veni de la caracterul fiecărui copil, dacă înțelege că această inteligență artificială este folosită ca un fel de meditator, ca un fel de ajutor, este în regulă, dar dacă îl folosește ca pe o sursă de inspirație sau mai bine zis copiere, nu cred că aduce beneficii” ne-a spus Laura Costeiu, profesor la Școala Gimnazială nr.18 din Sibiu.

Mai mult, pe oradesibiu

Comentarii