Rușii vând pe site-urile de anunțuri meniuri McDonald’s, după ce restaurantele au fost închise

joi, 10 martie 2022, 11:10
2 MIN
 Rușii vând pe site-urile de anunțuri meniuri McDonald’s, după ce restaurantele au fost închise

Tot mai multe firme occidentale fac un pas în spate şi spun adio Rusiei. Lanţurile de fast-food McDonald's şi KFC, Starbucks, CocaCola şi Pepsi, Rolex sau Iveco sunt doar câteva dintre companiile care şi-au suspendat activitatea în ultimele 24 de ore. În cele două săptămâni de la invazia Ucrainei, peste 230 de multinaţionale au luat, până acum, măsuri similare.

Imediat după anunţul închiderii temporare a nu mai puţin de 850 de restaurante, sute de ruşi au făcut cozi uriaşe în faţa fast-food-urilor McDonald's din ţară, pentru a se bucura de o ultimă comandă. Utilizatorii de pe reţelele sociale au comparat cozile, în mod ironic, cu cele de la deschiderea gigantului în Moscova, din 1990, potrivti observtornews.ro. 

La scurt timp, pe site-urile de anunţuri din Rusia au apărut la vânzare primele meniuri, pentru cei care mai doresc să se înfrupte din preparate, chiar dacă au fost făcute cu o zi înainte.

McDonald's a anunțat că își suspendă activitatea în Rusia
Anunţul CEO-ului McDonald's a venit după presiunea utilizatorilor de pe reţelele sociale, care au bombardat platformele cu hashtag-ul "#BoycottMcDonalds" pentru a forţa compania să oprească afacerile în Rusia pentru moment. ”McDonald's va închide temporar restaurantele și va întrerupe operațiunile din Rusia. Ne alăturăm lumii pentru a condamna agresiunea și violența și ne rugăm pentru pace”, a declarat directorul lanţului de fast food.

Patronul multinaţionalei a promis, însă, că toţi cei peste 62.000 de mii de angajaţi vor fi în continuare plătiţi, pentru că "au pus suflet pentru brand", iar Ucraina va primi o donaţie de 5 milioane de dolari din fondul de asistenţă.

Michael Byres, profesor Ştiinţe Politice: ”Când văd că brandul lor preferat este închis, când văd că McDonald's-ul de la colţ nu mai este, oamenii, oricât de influenţaţi ar fi, o să înceapă să îşi pună întrebări”.

Paul Musgrave, expert politic: ”Este foarte multă presiune în online din partea activiştilor, din partea altor persoane care sunt solidare cu Ucraina şi au vrut să completeze izolarea economică a Rusiei. Să vezi un alt brand mare din Vest că face un pas în spate, nu va fi ceva ce consumatorii ruşi sau liderii politici vor uita prea curând”.

Comentarii