„Va fi gata extinderea Aeroportului până la sfârşitul lui 2023?”

luni, 01 martie 2021, 02:50
2 MIN
 „Va fi gata extinderea Aeroportului până la sfârşitul lui 2023?”

Fostul director al aerogării anticipează întârzierea proiectului, şi chiar nerealizarea lui la termen. Ce argumente aduce acesta?

 

Fostul director general al Aeroportului Cătălin Bulgariu (FOTO) are mari îndoieli că investiţiile de extindere a infrastructurii aeroportuare se vor încheia în termenul prevăzut, 31 decembrie 2023. „Cel care se ocupă astăzi de Aeroport este Marius Dangă (vicepreşedintele CJ în atribuţiile căruia este şi aerogara, n.r.), şi el va fi cel sacrificat în perioada imediat următoare, pentru că lucrurile nu vor merge, şi va fi scos ţap ispăşitor”, a anticipat Bulgariu într-o conferinţă de presă. El a argumentat cu durata parcursului birocratic al proiectului şi luat apărarea Masterplanului, despre care a spus că e un pas înainte în dezvoltarea Aeroportului Iaşi. Documentul „trebuia votat, oricare din cele trei variante”, a spus fostul director general, adăugând că, „fără acest Masterplan, nu există posibilitatea obţinerii fondurilor europene pentru nicio construcţie nouă”. El a amintit că a treia variantă, construirea unui nou aeroport dincolo de pistă, era varianta îmbrăţişată în campania electorală, dar că în şedinţa CJ de săptămâna trecută consilierii judeţeni au optat pentru varianta 2, respectiv pentru extinderea infrastructurii pe actualul amplasament.

Cătălin Bulgariu a pus întârzierile pe seama administraţiei judeţene, a cărei conducere a acuzat, la rândul ei, fostul mandat al Consiliului Judeţean şi al conducerii Aeroportului de tergiversarea investiţiilor. Cât priveşte costul extinderii, Bulgariu susţine că se putea miza pe o finanţare europeană mai mare de 75 de milioane de euro, şi invocă în acest sens concluziile consilierilor de la JASPERS care au asistat realizarea Masterplanului. JASPERS este un parteneriat între Comisia Europeană, Banca Europeană de Investiţii, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Kreditanstalt für Wiederaufbau pentru acordarea de asistenţă proiectelor ce urmează să fie cofinanţate din fonduri ale UE.

Varianta de dezvoltare votată unanim de plenul CJ săptămâna trecută presupune construirea unui al patrulea terminal de pasageri, unirea lui cu Terminalele 2 şi 3, etajarea lor şi construirea unei parcări extinse, pe două niveluri. Dacă timpul şi finanţarea o vor permite, pe Aeroport vom vedea şi un turn de control nou până la sfârşitul lui 2023. Lipseşte însă din proiect orice referinţă la o facilitate cargo (terminal de mărfuri).

Comentarii