Caz controversat la o grădiniţă din oraş. Părinţii acuză cadrele că le cer să stea cu fetiţa la cursuri. ISJ face anchetă

miercuri, 18 octombrie 2023, 01:50
4 MIN
 Caz controversat la o grădiniţă din oraş. Părinţii acuză cadrele că le cer să stea cu fetiţa la cursuri. ISJ face anchetă

Tatăl unei fetiţe în vârstă de patru ani, înscrisă la Grădiniţa cu Program Normal nr. 13 din Iaşi, aflată sub coordonarea Şcolii Gimnaziale “Ştefan Bârsănescu”, susţine că educatorul care o are în grijă pe copila sa, Ema, condiţionează prezenţa acesteia de însoţirea unui adult. Motivul ar fi faptul că micuţa necesită supraveghere îndeaproape, că părăseşte adesea sala fără voie, iar la toate acestea educatoarea nu poate face faţă. 

Astfel, de mai bine de şapte luni, soţia ieşeanului ar fi obligată să stea zi de zi împreună cu micuţa la grădiniţă. Familia mai acuză că educatoarea i-a indicat un consult de specialitate pentru fetiţă, în vederea încadrării într-o formă de deficienţă. Părinţii refuză însă acest lucru, bazându-se pe rezultatele unui consult la un psiholog.

Însoţită zi de zi la grădiniţă

Emanuel Sescu, tatăl fetiţei înscrise în grupa mijlocie la Grădiniţa cu Program Normal nr. 13 din Iaşi, acuză că educatorul  ar condiţiona abuziv prezenţa copilului său de însoţirea unui adult. “Ema a mers neînsoţită la creşă 1 an de zile şi tot neînsoţită la grădiniţă la grupa mică, ca orice copil, până în februarie 2023. Apoi, din senin, în luna martie, doamna educatoare a hotărât că Ema trebuie să vină însoţită, motivând că fuge din clasă şi că s-a lovit la cap. Lucruri care nu sunt adevărate. Lovitura la cap a fost una superficifială, a consultat-o şi medicul de familie. Astfel, situaţia aceasta ne cauzează un prejudiciu financiar pentru că mama Emei, adică soţia mea, nu poate lucra, fiind nevoită să vină şi să stea zi de zi cu Ema la grădiniţă. Soţia a încasat indemnizaţie de creştere copil pentru fetiţă cea mică, dar acum indemnizaţia s-a terminat, deoarece Medeea, fetiţa cea mică, a trecut de vârstă de 2 ani. Concret, doamna educatoare blochează activitatea unui părinte obligandu-ne să o însoţim pe Ema zi de zi”, ne-a declarat Emanuel Sescu.

Menţionăm că reporterii ZDI au luat legătura cu educatorul, însă aceasta nu a dorit să comenteze subiectul.”Trebuie să discutaţi cu conducerea, directorul cunoaşte situaţia, are toate informaţiile. Nu are sens să spun mai multe, domnul Sescu a făcut o sesizare şi la şcoală şi nu ştiu dacă e informat, dar a primit răspuns. Prezenţa Emei nu este condiţionată, eu doar am cerut ajutorul părinţilor”, a precizat aceasta. Directorul unităţii de învăţământ, Nicolae Viusenco, nu a putut fi contactat.

„Din punct de vedere al limbajului admitem că sunt anumite deficienţe”

Aşa cum susţine însăşi tatăl Emei, micuţa a fost consultată deja de un medic specialist în psihiatrie pedriatică, rezultatul nefiind unul îngrijorător, spun aceştia. În plus, abordarea educatorului , i s-a părut revoltătoare. “Din procesul verbal pe care educatoarea l-a întocmit în data de 2 octombrie, ne sugera să îi scoatem Emei certificat de handicap. Mai exact, în procesul verbal menţiona faptul că noi pierdem nişte bănuţi. Acei bănuţi la care se referea dumneaei, ar veni dintr-o pensie de handicap şi/sau indemnizaţie de însoţitor la copil cu handicap. Asta mi se pare absolut revoltător(…) Din punct de vedere al limbajului admitem că sunt anumite deficienţe, aşa cum a constatat şi medicul de familie în urma celor 2 evaluări ale medicului specialist, însă la deficienţele de limbaj lucrăm constant. Există îmbunătăţiri confirmate inclusiv prin scrisoare medicală de la medicul specialist psihiatru, din septembrie anul curent”, a precizat Emanuel Sescu.

Ce a recomandat conducerea şcolii?

În data de 16 octombrie, în urma unor simptome specifice, soţia ieşeanului şi-a făcut un test de sarcină care a ieşit pozitiv. Dacă această sarcină se confirmă la medicul specialist, situaţia ar deveni cu timpul din ce în ce mai dificilă pentru familia Sescu. “Soţia a discutat cu directorul, însă nu am ajuns la vreun rezultat. De aceea am depus sesizare scrisă la secretariat. Mi se pare amuzant răspunsul oficial al şcolii, citez: «În ceea ce priveşte diferitele somaţii şi ameninţări cu trimiterea în judecată…lăsaţi-o mai moale». Aşa ne vrea statul român prin reprezentanţii săi, să o lăsăm mai moale? Discuţiile verbale cu doamna educatoare încercăm să le menţinem la un nivel minim necesar. Nu putem să o transferăm la o altă grupă din cauza faptului că există o singură grupă mijlocie în cadrul grădiniţei”, a menţionat Emanuel Sescu.

Pe lângă răspunsul dat familiei şi încheiat de conducerea şcolii deloc academic, cu „lăsaţi-o mai moale”, cadrele didactice au oferit însă familiei şi indicaţii concrete, pe care aceasta nu le-a urmat. Era vorba, în principal, despre faptul că psihologul şcolii a făcut mai multe recomandări părinţilor, inclusiv una privind o evaluare de specialitate a copilului, sau pentru programul de acasă, pe care aceştia nu l-au urmat, şi de faptul că unele documente medicale, privind un diagnostic mai vechi, dar şi privind urmărirea psihologică a fetiţei, au fost aduse la grădiniţă tardiv, cu întârziere de un an de când au fost solicitate.

Precizăm că tatăl fetiţei, Emanuel Sescu, a depus o sesizare şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, acesta urmând să deschidă o anchetă în acest caz. “E clar că a fost înregistrată sesizarea, se vor face verificări, adică specialiştii vor face verificări”, ne-a declarat inspector şcolar Antonina Bliorţ, purtător de cuvânt al ISJ Iaşi.

Comentarii