Evaluare: „Subiectele din acest an, un dezavantaj pentru elevii buni la matematică”

Ce spun profesori de matematică ieşeni despre subiectele date la proba de ieri, considerate totuşi de nivel mediu, dar alcătuite altfel faţă de anii anteriori?

vineri, 25 iunie 2021, 01:50
2 MIN
 Evaluare: „Subiectele din acest an, un dezavantaj pentru elevii buni la matematică”

Absolvenţii ieşeni de clasa a VIII-a au susţinut ieri ultima probă scrisă a Evaluării Naţional în judeţ, la proba de astăzi, cea de Limba şi literatura maternă, nefiind niciun înscris. Astfel, dintre cei 6.031 de elevi înscrişi la probele Evaluării naţionale, au participat 93% dintre candidaţi, 430 absentând. Totodată, la fel ca şi la proba scrisă la Limba şi literatura română, nu au existat tentative de fraudă şi nu a fost eliminat niciun candidat. „Primele rezultate vor fi afişate marţi, până la ora 14.00, în centrele de examen. 

Comunicarea rezultatelor obţinute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât şi pe site-ul evaluare.edu.ro. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută”, au precizat reprezentanţii ISJ Iaşi. Rezultatele finale, după contestaţii, vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Profesori de matematică contactaţi de noi consideră că subiectele au avut un grad de dificultate mediu în acest an, deşi sistemul este unul nou în comparaţie cu anii anteriori. Practic, două treimi din subiectele de la Matematică din acest an au fost grilă, cu un nivel de dificultate nu foarte ridicat. Cu toate acestea, spun profesorii, acest lucru ar putea fi un dezavantaj pentru elevii buni şi foarte buni, care ar fi putut să nu acorde foartă multă atenţie acestora, fiind astfel predispuşi la erori. Totodată, potrivit reacţiilor de la proprii elevi, o parte dintre aceştia sunt îngrijoraţi de faptul că subiectele au fost prea uşoare, şi prin urmare departajarea se va face mai greu.

„Este prima generaţie care are aceste tipuri de subiecte, iar pregătirile pentru examen au fost coordonate în această direcţie. Într-un fel ai o redactare şi o gândire la o problemă clasică, o problemă cu rezolvare completă, şi altceva este să rezolvi probleme grilă. Două treimi din notă o reprezintă partea grilă, şi pare că este atractiv, însă este şi păcălitor, pentru că poţi fi neatent din mai multe motive, ori o greşeală de calcul, ori de încercuire… O treime are în vedere partea de explicare a raţionamentului şi paşii pe care i-au urmărit”, a explicat Cristina Timofte, profesor de matematică la Liceul de Informatică „Grigore Moisil” Iaşi.

Cadrul didactic consideră că pentru elevii care s-au pregătit şi care au avut resursele necesare în pandemie pentru a urma orele de curs subiectele nu au fost o provocare majoră. Totodată, absolvenţii de clasa a VIII-a au avut la dispoziţie testele de antrenament, similare cu subiectele de ieri, fiind astfel un avantaj pentru tinerii care s-au preocupat de pregătirea la matematică.

Comentarii