anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

sambata, 04.07.2020

Firme din cinci ţări, din Cehia până în Israel şi China, se bat pe autobuzele ieşenilor

GALERIE
autobuz
  • autobuz
- +

Acestea au depus oferte pentru furnizarea primului lot de vehicule electrice, în cadrul licitaţiei organizare de Ministerul Dezvoltării. Care sunt trasele pe care vor intra aceste prime maşini? Licitaţiile aflate în curs, toate cu finanţări europene, constituie cea mai mare investiţie făcută vreodată în parcul de vehicule de transport public din Iaşi: aproximativ 430 milioane lei

Mai multe companii din străinătate au depus oferte pentru livrarea primelor autobuze electrice la Iaşi. Furnizorii interesaţi sunt din ţări precum Turcia, Israel, Cehia, Polonia şi China. La solicitarea „Ziarului de Iaşi“, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a prezentat ieri lista cu cele şase asocieri participante la licitaţie. Deschiderea ofertelor a avut loc încă de pe 12 august dar, până acum, nu erau cunoscute numele firmelor. Licitaţia organizată de MDRAP vizează achiziţia a 131 de autobuze electrice cu o lungime de 12 metri pentru şapte municipii din ţară: Piteşti (40 autobuze, 110,5 milioane lei), Târgu Mureş (32 autobuze, 89 milioane lei), Iaşi (20 autobuze, 55,5 milioane lei), Suceava (15 autobuze, 41,4 milioane lei), Sibiu (9 autobuze, 25,1 milioane lei) şi Sighetu Marmaţiei (7 autobuze, 19,4 milioane lei). În afara celor 131 de autobuze, achiziţia, în valoare totală de aproape 365 milioane lei, mai cuprinde realizarea a 39 de staţii de încărcare rapidă şi a 131 staţii de încărcare lentă.
 
Cine sunt ofertanţii
 
Liderii celor şase asocieri de firme sunt: Bozankaya (Turcia), New Kopel Import SRL (sucursală a Shlomo Motors LTD din Israel), Anadolu Automobil Rom SRL (companie cu acţionarat turcesc, importator ISUZU), Sor Libchavy (Cehia), Solaris Bus & Coach (Polonia) şi Golden Dragon Bus (China). Cu excepţia companiei din Cehia, care a ofertat doar parţial (Sibiu), celelalte asocieri vor să livreze autobuze electrice la toate municipiile incluse în procedură. Autorităţile din fiecare municipiu au transmis către MDRAP, în prealabil, traseele pe care vor opera autobuzele. În cazul Iaşului, este vorba despre două rute, fiecare dintre ele de circa 20 km dus-întors, respectiv traseul 28 (Triumf - Podu Roş - Mircea cel Bătrân - Dacia) şi traseul 36 (Dacia - Gară - Copou - Breazu). Pe fiecare traseu ar urma să fie mobilizate câte 10 autobuze electrice. „Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planşeu jos (podea integral coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoane­lor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj, caroserie CE, destinate transportului urban de călători“, se arată în caietul de sarcini. Printre dotări se numără un computer de gestiune şi management trafic, un sistem de validare a titlurilor de călătorie, sistem de supraveghere video, sistem de numărare călători şi sistem de informare călători. 
 
În total, Iaşul va beneficia de 44 autobuze şi 32 tramvaie
 
MDRAP mai are în desfăşurare o altă procedură tot pentru autobuze electrice, dar cu o lungime de 10 metri. Şi la această licitaţie este inclus Iaşul cu 24 de autobuze electrice. Deschiderea ofertelor a avut loc ieri, dar MDRAP încă nu a anunţat firmele care participă la licitaţie. În acest caz, cele 24 autobuze, cu o valoare totală estimată la circa 55 milioane lei, sunt prevăzute pentru traseul 42 (Copou - Tudor Vladimirescu - Poitiers - CUG I) şi traseul 52 (piaţa Alexandru cel Bun - pasaj Octav Băncilă - Copou). Dar achiziţia celor 44 autobuze electrice nu reprezintă singurele proceduri organizate de MDRAP în relaţie cu Iaşul. În prezent, autoritatea centrală evaluează din punctul de vedere al conformităţii şi financiar singura ofertă înaintată pentru livrarea a 16 tramvaie, cu o lungime de 30 metri, la Iaşi. Furnizorul interesat este producătorul polonez PESA, iar valoarea contractului se ridică la 184 milioane lei. Aceeaşi companie şi-a manifestat intenţia de a participa şi la o licitaţie organizată de Primăria Iaşi pentru achiziţia tot a 16 tramvaie cu o lungime minimă de 26 metri (142 milioane lei), procedură în cazul căreia sunt aşteptate oferte cel târziu până pe 26 august. Toate achiziţiile enumerate mai sus sunt finanţate cu fonduri de la Uniunea Europeană. Recapitulând, Iaşul ar putea beneficia în următorii ani de o flotă nouă cu 44 autobuze electrice şi 32 de tramvaie, iar valoarea totală estimată de achiziţie ajunge la peste 430 milioane lei, cea mai mare sumă ce ar putea fi investită în parcul auto al operatorului de transport public local într-un timp relativ scurt.
 
FOTO: Oferta cea mai îndepărtată: autobuzele Golden Dragon, China

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pornind de la o amintire cu Ionuţ Popa

Nicolae GRECU

Pornind de la o amintire cu Ionuţ Popa

Fotbalul nu trebuie să mai suporte umilinţa vasalităţii faţă de vremelnici politruci pe post de suzerani.

Filmuletul zilei

opinii

Berlin, Normannenstraße, 15 ianuarie 1990 (I)

Eugen MUNTEANU

Berlin, Normannenstraße, 15 ianuarie 1990 (I)

Sunt evenimente sau întâmplări în viaţa fiecăruia dintre noi care ni se imprimă definitiv în memorie datorită semnificaţiei speciale pe care le‑o acordăm. Un asemenea eveniment este, în opinia autorului, cel evocat în rândurile următoare.

Silueta oraşului

arh. Ionel OANCEA

Silueta oraşului

Prima poveste a oraşului, scrisă în secolele XII-X înainte de Hristos, este despre ideea turnului până la cer construit pentru faimă. 

Teologie cu linguriţa (IV)

pr. Constantin STURZU

Teologie cu linguriţa (IV)

Statul are datoria de a veghea la sănătatea cetăţenilor, dar şi de a respecta legi precum cea care vorbeşte despre un "mod autonom" în care se organizează cultele. Nici o reglementare a autorităţilor nu poate aduce atingere unor adevăruri de credinţă, decât dacă se încalcă această "autonomie". Ideea că interesul public poate justifica intervenţia statutului în chestiuni de ordin religios nu este nouă. 

pulspulspuls

Iacătă politichia pe cai mari, cu sticla de whisky în mână

Iacătă politichia pe cai mari, cu sticla de whisky în mână

Să începem cu sfârşitul pe astăzi, stimaţi telespectatori, şi să vă oferim ceva de la Bucale, una bucată postare frumoasă a unui bun amic, abil cunoscător al sforăriilor din partidoi. 

Caricatura zilei

Paparazzi

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.