Posturi grase, cu salarii uriaşe, scoase la concurs, la Primărie. Apar şi câteva semne de întrebare. Nu se dau nume

vineri, 05 mai 2023, 01:54
4 MIN
 Posturi grase, cu salarii uriaşe, scoase la concurs, la Primărie. Apar şi câteva semne de întrebare. Nu se dau nume

Primăria a lansat mai multe concursuri de angajare, iar unele dintre acestea vizează funcții de conducere. Un post important este cel privind ocuparea funcției de director al Direcției Implementare Strategie Integrată de Dezvoltare Urbană (DISIDU). Concursul este unul de promovare, astfel că cei interesați trebuie să fie numiți deja într-o funcție publică din clasa I (expert, consilier, inspector, consilier juridic, auditor) și să aibă o vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției de minim 7 ani.

 „Să aibă studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești sau în domeniul fundamental științe sociale – domeniul de licență științe administrative, finanțe sau management”, este o altă cerință. În acest caz, proba scrisă va avea loc 7 iunie, iar interviul în cel mult 5 zile după această dată. Postul este unul foarte important în organigrama Primăriei: directorul DISIDU va asigura, printre altele, managementul proiectelor europene în următorul deceniu. Salariul net în cazul acestui post este de aproape 10.000 lei/lună, dar directorul va beneficia și de spor pentru gestionarea proiectelor europene astfel că venitul net va crește până la peste 12.000 lei/lună, conform calculelor ZDI. În prezent, postul este ocupat interimar de Ștefan Chirilă, unul dintre specialiștii cu experiență ai Primăriei în managementul proiectelor. „La concurs s-a înscris o singură persoană”, ne-a transmis ieri purtătorul de cuvânt al Primăriei, fără a nominaliza persoana – municipalitatea invocă faptul că, la acest moment, numele candidaților nu pot fi făcute public.

Alte trei funcții de conducere sunt scoase la concurs

Alte trei concursuri, toate de promovare și cu condiții similare, sunt în desfășurare la Primărie. Un post de conducere este tot în cadrul DISIDU: șefia Serviciului Investiții Proprii, de asemenea un post important pentru următorii ani. Principala atribuție ține de asigurarea managementului tuturor investițiilor Primăriei, în special cele realizate cu fonduri locale și guvernamentale. Remunerația netă este de circa 9.700 lei, dar, cu sporul de fonduri UE, poate crește, de asemenea, la circa 11.500 lei. La acest venit din urmă ajunge actualul șef interimar al serviciului (Cătălin Anton). Concursul va avea loc pe 5 iulie, iar dosarele mai pot fi depuse până pe 9 mai. Tot o funcție de conducere este disponibilă și în cadrul Biroului Reglementare Transporturi Urbane (șef birou). Și în acest caz condițiile sunt similare, excepția fiind că sunt solicitate în mod expres studii universitare în știința ingineriei transporturilor. Concursul de promovare în funcție va avea loc pe 21 iunie (data limită depunere dosare – 9 mai). Biroul este condus interimar de Mădălin Popa, iar salariul net aferent acestei funcții este de circa 9.300 lei.

Cealaltă funcție de conducere este disponibilă la Biroul Spații Verzi și Salubritate (șef birou), post ocupat temporar de Delia Muntean, salariul aferent fiind similar cu cel al colegului de la Transporturi. Nu în ultimul rând, un alt post vacant este la Biroul de Management al Traficului, respectiv un referent. Pentru această funcție sunt trei condiții specifice care par cusute „cu ață albă”: studii medii, experiență de minimum 10 ani în rețele de comunicație (fibre optice, wi-fi, cablări clădiri, CCTV etc.) și experiență de minimum un an în sisteme de management al traficului. Concursul va avea loc pe 10 mai, iar salariul net este în jur de 3.000 lei. În desfășurare este deja un concurs în cadrul Serviciului Audit Public: 5 persoane s-au înscris pentru 3 posturi de auditor, iar proba scrisă va avea loc pe 23 mai. Un auditor are un salariu net de circa 5.000 lei/lună.

Numele candidaților sunt secretizate

Primăria Iași nu mai publică, de aproape 3 ani, numele celor care se înscriu la concursuri. Municipalitatea se prevalează de o modificare a legislației pe care a introdus-o, pe nevăzute, Guvernul condus de Ludovic Orban, în iulie 2020. „Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat”, se arată la art. 67^1 din HG 611/2008, articol introdus de Guvernul Orban printr-o modificare adusă hotărârii inițiale a executivului, în vara anului 2020 (HG 638/2020). Această modificare a dus la situația în care aproape nici o instituție publică din România nu mai afișează numele candidaților, iar cei interesați pot afla cel mult un număr de dosar.

Concursurile au fost declanșate de Primărie în condițiile în care actuala guvernare are în plan stoparea angajărilor la stat, iar unele recrutări în curs ar putea fi anulate. Recent, Primăria a finalizat un concurs la Direcția de Arhitectură și Urbanism: patru candidați au reușit să se angajeze la Primărie. De remarcat că, la proba scrisă, punctajele au fost minime (între 57 și 61, din 100 posibile), dar toți s-au descurcat bine spre foarte bine la proba interviului (punctaje între 85 și 93). 

Comentarii