Premiu pentru o agenție din Iași la Gala Transform Award de la Londra. Salt on Waves, câștigătoare a secțiunii “Best visual identity from the retail sector”

joi, 02 mai 2024, 03:00
2 MIN
 Premiu pentru o agenție din Iași la Gala Transform Award de la Londra. Salt on Waves, câștigătoare a secțiunii “Best visual identity from the retail sector”

Peste 250 de premii au fost acordate în acest an în cadrul Galei Transform Award, evenimentul de la Londra care reunește cele mai ambițioase și cele mai mari companii de branding din Europa, pentru a răsplăti proiectele propuse spre jurizare. Unul dintre trofeele de aur a ajuns și în acest an la Iași. Câștigătoare a secțiunii “Best visual identity from the retail sector” a fost agenția ieșeană Salt on Waves, premiată pentru proiectul Meltin(Pot).

„Pentru mine, experiența Transform este o bucurie imensă, mai ales pentru că Londra este orașul în care am locuit și în care am învățat cele mai prețioase lecții. Valoarea acestei realizări este cu atât mai mare pentru că Salt este o agenție tânără, anul acesta facem 5 ani de activitate. Faptul că am fost selectați a făcut ca proiectul nostru să stea mândru în concurs lângă cele create de agenții internaționale prestigioase precum Pentagram, Landor, Lippincott”,  a declarat Mirona Gâdei, fondatoarea Salt on Waves.

Proiectul câștigător al agenției Salt On Waves a fost unul de rebranding pentru Meltin(Pot), producător italian de blugi, unul dintre cele mai populare branduri italiene din anii 2000, ajuns la faliment în 2019 și preluat de un grup italian de investitori hotărâți să-l revitalizeze.

Redefinire prin paranteze

Salt On Waves a propus firmei italiene să se redefinească prin paranteze. „Procesul de rebranding s-a bazat pe conceptul de unitate și incluziune. Identitatea vizuală exprimă esența Meltin(Pot) – un mod de viață și un spațiu în care oricine, indiferent de origine geografică, etnie, religie, orientare sexuală, profesie sau vârstă, este și se simte acceptat. Parantezele definesc Meltin(Pot). Această abordare a permis brandului să devină un simbol al diversității și al deschiderii către toate categoriile de consumatori și să fie distinctiv în industria modei”, au explicat reprezentanții agenției ieșene.

Parantezele care le-au adus ieșenilor trofeul de aur poate că nu sunt noi în branding. Niște paranteze mai “colțuroase” poartă deja, de mult, semnătura Wolff Olins, o companie renumită la nivel mondial în consultanța de brand.

Însă, spune Adrian Mironescu, ieșeanul care în 2021 câștiga aurul la categoria „Best place or nation brand”, în cadrul celei de-a 12-a ediție a „Transform Awards Europe”, “cu siguranță a contat felul în care a fost propus conceptul. Și au contribuit mult și fotografiile făcute de Iustin Șurpănelu, un videograf ieșean, stabilit în București – un artist foarte talentat. E un premiu important, e un premiu care contează și eu mă bucur că am deschis un drum. Pentru că, după mine, au câștigat premii și Namogo, și Innerpride și acum și Salt On Waves”.

Proiectul de branding propus de Wiron și Adrian Mironescu pentru orașul Buzău era declarat cel mai bun în 2021, depășindu-l pe cel dezvoltat în aceeași perioadă pentru Paris.

În 2023, și brandul orașului Iași a câștigat medalia de aur, datorită agenției Namogo, condusă de Alex Munteanu. Tot atunci era recunoscută și valoarea proiectelor propuse de agenția ieșeană Innerpride la categoriile “Best visual identity by sector: transport and logistics”, „Best naming strategy – system” și Best localization of an international brand”.

Full video aici

Comentarii