anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Un militant pro-autostrada A8 va fi consilier al ministrului Transporturilor

GALERIE
legitimatie
  • legitimatie
- +

"Navetistul" Cătălin Urtoi, cel care şi-a asumat misiunea de a păzi sau trage de uşile mai-marilor de la Bucureşti în fiecare săptămână ca să prevină blocajele care apar pe lungul traseu al A8, a fost numit consilier personal al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii. Primul avantaj e faptul că a scăpat de cursa dus-întors spre Capitală. Cătălin Urtoi ne-a confirmat ieri decizia ministrului Sorin Grindeanu, dar a precizat că nu a semnat niciun contract în acest sens şi că încă nu poate să vorbească în această nouă calitate.

Militant activ de mai bine de cinci ani în favoarea Autostrăzii Unirii, Urtoi a condus, alături de Ionel Apostol, Asociaţia "Împreună pentru A8", reuşind să organizeze nu doar marşuri impresionante în coloane de autovehicule, dar şi întâlniri la Bucureşti – cum a fost cea de acum două luni, cu ministrul Transporturilor, cu şefii şi tehnicienii Companiei de autostrăzi, cu parlamentari ieşeni şi reprezentanţi ai celorlalte asociaţii pro-autostradă.

Pe lângă evidenţa lucrărilor la studiile de fezabilitate şi de rapoartele săptămânale ale discuţiilor purtate la Bucureşti pe ambele proiecte de autostrăzi din Moldova, A7 şi A8, Cătălin Urtoi ne-a asigurat că va prezenta şi noul său statut de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii după oficializarea lui.

Ieşeanul a mai fost consilier al ministrului Transporturilor – titlu onorific la acea vreme – în prima jumătate a anului 2020. A renunţat la această calitate după ce şi-a înfiinţat un partid, intitulat "Împreună pentru Moldova", cu care a mers în alegerile locale din 2020. În locul său a venit, de asemenea consilier onorific, Adrian Covăsnianu, cel care, la începutul anului trecut, avea să fie numit secretar de stat la acelaşi minister. Dar Iaşul a avut un reprezentant la vârful acestui portofoliu doar câteva luni, până în septembrie, când guvernul PNL-USR s-a destrămat. De atunci, s-a reluat naveta Iaşi-Bucureşti a celor de la "Împreună pentru A8". Până la sfârşitul anului trecut, Adrian Covăsnianu a continuat monitorizarea proiectelor feroviare în calitate de consilier al directorului general al Companiei Naţionale de Căi Ferate.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.