Un nou lot din A8, pregătit pentru licitație. Pe 19 km vor fi 7 tuneluri. Cum stăm cu centurile Iașului?

sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:00
3 MIN
 Un nou lot din A8, pregătit pentru licitație. Pe 19 km vor fi 7 tuneluri. Cum stăm cu centurile Iașului?

Săptămâna se încheie pentru proiectul A8 cu transmiterea documentației lotului Leghin/Tg. Neamț-Pipirig către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în vederea pregătirii licitației.

Pe cei 19,3 km lungime vor fi construite 7 tuneluri (cu o lungime totală de aproape 1,5 km) și 46 de poduri, din cauza reliefului mai abrupt față de cele două capete aflate deja în faza de proiectare. Și contractul, odată atribuit, va dura mai mult: un an pentru proiectare și trei pentru execuție.

Citiți și: „Iaşi Infrastructură” a primit buletinul de la instanţă. Asociaţia se va ocupa de infrastructura mare a judeţului. Primul proiect: Centura Hârlău

Mai rămân cele patru segmente montane din mijloc, dintre care trei au deja și raport de audit/ siguranță rutieră.

În ce privește tronsonul ieșean de autostradă, nicio schimbare în ultima lună. Proiectantul Consitrans absentează de la ședințele de progres organizate de CNAIR cu reprezentanții autorităților locale și cu asociațiile pro-autostradă. În schimb, vicepreședintele CJ Marius Dangă a menționat la discuțiile de vineri colaborarea cu proiectantul și cu primarii comunelor pentru alcătuirea hărților de proprietăți aflate pe traseul Autostrăzii Unirii.

Asociația „Împreună pentru A8” pune degetul pe rană

Întârzierile mari înregistrate în partea de actualizare a studiului de fezabilitate l-au făcut pe Ionel Apostol, de la „Împreună pentru A8”, să întrebe dacă n-ar fi mai potrivit ca din contractul cu Consitrans să fie retrasă partea de realizare a proiectului tehnic, care să fie inclusă la pachet cu execuția în următoarea procedură de licitație. Asta ar însemna să fie modificat contractul încheiat acum trei ani de CNAIR cu Consitrans și care are acum termen de finalizare sfârșitul acestui an. Ideea a fost preluată ulterior de președintele CJ Costel Alexe.

Citiți și: Sabotaj? Ședințele tehnice au ajuns să consemneze doar întârzieri în proiectul A8

În fine, luna viitoare ar putea să debuteze dezbaterile publice pentru traseul Variantei Ocolitoare Iași-Est – care încă nu include conexiunile cu Aeroportul Iași și cu Spitalul Regional de Urgență. Marius Dangă a adăugat că Varianta Iași-Est, alături de proiectul centurii de la Podu Iloaiei și de varianta de trafic ușor de la Lețcani Vest spre Nicolina prin Uricani-Cicoarei ar urma să fie preluate de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Iași Infrastructura, care „șomează” de aproape un an, de când a fost înființată legal.

Lipsesc banii pentru drumurile județene

Într-o conferință de presă desfășurată în aceeași zi la CJ, președintele Costel Alexe a reportat pentru mandatul următor proiectele de drumuri anunțate la începutul actualului mandat.

Citiți și: Lărgirea la patru benzi a drumului până la Lunca Cetăţuii e în faza pe hârtie

Astfel, centura de trafic ușor a municipiului Iași, în lungime de 73 km, așteaptă finanțarea (prin ADR Nord-Est), respectiv 70 de milioane de euro, drumul alternativă spre Aeroportul Iași prin Aroneanu, pentru care trebuie identificată sursa de finanțare, și lărgirea la patru benzi a porțiunii de drum DJ 248 între capăt CUG și Lunca Cetățuii, respectiv capătul Centurii Iași-Sud existente, unde, de asemenea, lipsește sursa de finanțare. Acest ultim proiect se află în etapa exproprierilor, a mai spus șeful CJ.

Comentarii