Acuzatii incendiare in cazul accidentului de la Dream Village. Semnalele sunt aiurea, Primaria doarme in papuci

miercuri, 29 iulie 2015, 01:59
6 MIN
 Acuzatii incendiare in cazul accidentului de la Dream Village. Semnalele sunt aiurea, Primaria doarme in papuci

Acuzaţii grele aduse autorităţilor de şoferiţa Matiz-ului spulberat duminică de tren, la trecerea la nivel fără bariere din dreptul cartierului rezidenţial Dream Village, în Canta. Femeia în vârstă de 67 de ani ne-a mărturisit ieri, de pe patul de spital, că e un şofer extrem de prudent în general, şi că a traversat cu viteză mică şinele de cale ferată. Şi asta deoarece văzuse doar culoarea albă a instalaţiei de avertizare, şi nu cea roşie, care ar fi indicat apropierea trenului. În plus, la ora 11, soarele bate exact pe acel panou, iar luminile roşii pot fi, în funcţie de unghi, extrem de greu de văzut, faţă de cea albă. De asemenea, fiul femeii, aflat ieri lângă mama lui, ne-a spus că la câteva ore după producerea accidentului a mers la faţa locului, şi a observat un lucru absolut uimitor: atunci când trenul se apropia, luminile roşii de avertizare funcţionau concomitent cu lumina albă, care semnifică că se poate traversa.

Mai mult, rudele şoferiţei acuză acum reprezentanţii CFR că, a doua zi după accident, au trimis angajaţi în civil care au umblat la instalaţia de avertizare. Un alt aspect la fel de grav, menţionat de familie: instalaţia de avertizare sonoră a mecanismului ar fi funcţionat la volum mic, reglaj făcut de CFR la plângerile locatarilor din acel cartier rezidenţial, pe motiv că nu pot dormi noaptea. Ce răspuns au autorităţile responsabile la aceste acuzaţii extrem de grave?

 

Şoferiţa pensionară a Matiz-ului lovit duminică la ora 11,10 de trenul interregio Iaşi – Cluj, aflată în stare gravă în urma accidentului feroviar din cartierul Canta, se revoltă de pe patul de spital. Într-o declaraţie dată "Ziarului de Iaşi", aceasta acuză CFR de faptul că, în momentul accidentului, s-a uitat la semnalizarea instalaţiei de avertizare şi ar fi văzut culoarea albă, cea care indică trecerea liberă peste calea ferată. “Am întrebat-o de ce a traversat calea ferată, şi mi-a spus că becul alb pâlpâia. A traversat încet calea ferată, se vede şi pe filmare. Ea nu merge cu viteză, chiar şi în trafic, o ştiu cum conduce de mulţi ani. Am mers şi eu duminică seara la trecere, ca să mă conving dacă este adevărat, şi am văzut că, în momentul în care se aprindeau becurile roşii, se aprindea şi un sfert din cel alb. De asemenea, când se stingeau cele roşii, lumina albă se aprindea numai pe jumătate”, ne-a declarat Florin Holman, fiul Catincăi Holman, femeia care se afla la volanul maşinii lovite de tren, împreună cu un băiat de 18 ani, acesta aflat în stare şi mai gravă la spital.
 
Avertizarea acustică deranja locatarii din cartierul rezidenţial
 
Fiul victimei mai spune că instalaţia acustică ar fi fost modificată şi în privinţa sonorului, în sensul că volumul ar fi fost comutat la minim, şi asta chiar de către cei de la CFR. “Sonorul de avertizare fusese dat la foarte mic. Din ce am vorbit în zonă, cel mai probabil la solicitarea locatarilor din cartier, că nu pot dormi noaptea. Nu am nimic cu ei, dar la producerea accidentului au controbuit mai mulţi factori, nu a fost numai vina mamei mele, cea care a greşit”, a adăugat băiatul. Reprezentanţii Poliţiei au precizat că aceste aspecte nu au reieşit deocamdată, în urma cercetărilor făcute. “Sunt făcute cercetări pentru administrarea probatoriului în cauză. Aspectele sesizate nu se confirmă deocamdată”, a precizat comisarul şef Mădălin Ţăranu.
 
CFR bagă capul în nisip
 
Rudele şoferiţei mai spun că angajaţii CFR au făcut tot posibilul să “dreagă” repede neregulile care ar fi dus, potrivit opiniei lor, la producerea accidentului. “Pe parcursul zilei de luni, mai mulţi localnici care locuiesc în zonă mi-au spus că la instalaţia de avertizare au fost trimişi angajaţi de la CFR, îmbrăcaţi în civil, care au lucrat la aceasta. De obicei, ştiam că sunt îmbrăcaţi în veste reflectorizante, însă luni au venit în civil. Nu ştim ce au făcut acolo, este un secret”, a spus Holman. Deşi am încercat în repetate rânduri să luăm legătura cu oficiali ai CFR, ieri după-amiază directorul de la CFR Infrastructură Iaşi, Radu Pipa, a avut telefonul închis. De asemenea, reprezentanţii CFR Bucureşti au solicitat un e-mail cu întrebările noastre, refuzând un răspuns imediat şi promiţându-ne că ne vor răspunde în scris. Un răspuns care însă nu a mai venit până la închiderea ediţiei.
 
Poliţia: "Nu sunt date oficiale"
 
Ieri, poliţiştii de la Biroul Rutier au mers din nou la trecerea de la Dream Village pentru cercetări, fapt confirmat de către reprezentanţii Poliţiei. Aceştia din urmă nu au dorit să spună exact ce cercetări au întreprins. “Întradevăr, au fost la faţa locului, se lucrează la administrarea probatoriului. Nu putem spune ce s-a urmărit, nu sunt date oficiale”, a răspuns comisarul şef Mădălin Ţăranu. “Din ce am auzit, au fost să verifice instalaţia de sonorizare a mecanismului. Se vorbeşte că volumul acesteia, dacă ar fi mărit, siguranţele ar sări”, a replicat fiul şoferiţei. Reamintim faptul că trecerea peste calea ferată de la Dream Village, fără barieră, este tot mai frecventată de locuitorii cartierelor Dacia şi Canta, şi nu numai de ei. Asta pentru că numeroşi şoferi sunt sătui de bătaia de joc de la bariera BJATM, unde circulaţia este oprită cu multe minute înainte de trecerea trenului, cozile fiind adesea imense.
 
Niciun gură-cască nu a ajutat victimele
 
Matiz-ul condus de către Catinca Holman şi în care se afla şi Viorel Gheorghe Pîrţac, în vârstă de 18 ani, angajat al femeii, a fost lovit duminică la ora 11,10, în timp ce traversa calea ferată de la Dream Village. Imaginile au fost surprinse de o cameră de luat vederi instalată de un ieşean pe un bloc din apropiere, situat pe strada Luca Arbore.
În imagini se poate vedea cum Matiz-ul traversează trecerea şi este lovit în partea din spate, apoi aruncat în câteva autoturisme parcate paralel cu calea ferată. În urma coliziunii violente, şoferiţa a fost aruncată din autoturism, la fel şi pasagerul de 18 ani, din comuna Costuleni. “Din câte ştiu, nu este voie să fie parcate maşini chiar lângă linia de cale ferată. Mama a fost aruncată sub o maşină, la fel şi băiatul care era pasager. Acesta era în timpul liber, nu se afla în timpul serviciului. Şi mai vreau să le mulţumesc trecătorilor, care au văzut cum au fost aruncate victimele din maşină şi nu le-au dat niciun pic de ajutor”, a mai spus fiul şoferiţei.
 
Iată ce nenorociri se întâmplă când angajaţii Primăriei ori dorm în papuci, ori iau mită!
 
O altă bombă: în proiectul Dream Village, pe sub linia ferată trebuia construit pasaj
 
Accidentul de la complexul Dream Village a trezit şi Primăria din somn. Viceprimarul Gabriel Surdu a anunţat dispunerea de verificări cu privire la circulaţia din zonă. “S-a verificat exact ce trebuia făcut acolo. Când s-a obţinut autorizaţia de la Dream Village, dezvoltatorul a avut obligaţia să facă un pasaj subteran. Acesta nu s-a făcut, după cum se ştie. Poliţia Locală şi corpul de control au primit sarcina să ia măsurile legale aferente: amendă, somaţia de a face pasajul. Nu ştim situaţia dezvoltatorului. Dacă este în faliment sau în insolvenţă, probabil va fi nevoie să găsim noi o soluţie de rezolvare a problemei. Faptul că s-a întâmplat ce s-a întâmplat ne-a dat şi nouă un semnal de alarmă”, a declarat Surdu.
Acesta a evitat însă un răspuns clar la întrebarea de ce a fost nevoie de un accident înainte de a se verifica respectarea unei autorizaţii de construire emise acum peste 8 ani.
 
CITESTE SI: 


 
Trecerea la nivel fără bariere de la blocurile Dream Village din Canta, unde duminică un tren a lovit un Matiz, este una din ce în ce mai folosită de ieşeni. Tot mai mulţi ieşeni care locuiesc în Dacia, şi nu numai, aleg să ocolească bariera de la BJATM şi să traverseze pe la Dream Village, unde, deşi există un drum neasfaltat, nu există barieră, ci doar semnale acustice şi luminoase. 
 

 

Comentarii