Basarabenii fac deja şoseaua spre Ungheni, românii abia s-au apucat de proiectul podului peste Prut

miercuri, 09 septembrie 2015, 01:56
2 MIN
 Basarabenii fac deja şoseaua spre Ungheni, românii abia s-au apucat de proiectul podului peste Prut

Ministrul Transporturilor a venit ieri la Iaşi ca să aibă de unde se întoarce. Iulian Matache s-a întâlnit ieri cu omologul său din Republica Moldova, Iurie Chirinciuc, la discuţii participând şi reprezentanţi din ambele părţi ale instituţiilor responsabile de infrastructura rutieră şi feroviară. „Am vorbit despre deschiderea traficului feroviar între Chişinău şi gara Socola pe ecartament larg şi despre proiectele comune în domeniul rutier, cum este podul de la Ungheni şi celelalte de la graniţă”, a declarat ministrul Matache.

Acesta şi-a felicitat omologul pentru recenta numire în funcţie, ceea ce a atras replica uşor ironică a lui Chirinciuc, el adresându-i aceleaşi felicitări. Chirinciuc a fost numit ministru în Republica Moldova pe 30 iulie, în timp ce Matache a devenit ministru al transporturilor în Guvernul de la Bucureşti cu doar două săptămâni înainte.

 

Singura noutate anunţată ieri a fost că pe ruta Chişinău – Iaşi vor fi introduse în circulaţie în curând garniturile de tren modernizate pentru Căile Ferate din Moldova la fostul Remar, Electroputere VFU Paşcani. Întrebat despre proiectele concrete de investiţii, autostrada, podul rutier de la Ungheni sau reabilitarea căii ferate Bucureşti – Iaşi, ministrul Matache nu a putut oferi răspunsuri clare. A răsfoit preocupat hârtiile din faţa sa, fără a menţiona vreo sumă sau vreun termen.
 
Matache (foto) a precizat că până la sfârşitul lunii ar urma să fie anunţată noua licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. „Autostrada a rămas în Masterplanul General de Transport şi nu s-a schimbat nimic. Vreau să vă asigur că autostrada se va face”, a spus Matache. Pentru proiectul podului rutier de la Ungheni, Matache a estimat un termen de realizare de doi ani, în luna mai urmând să fie terminat studiul de fezabilitate.
 
 
Aceasta în condiţiile în care partea moldoveană a demarat deja lucrările de modernizare a şoselei Chişinău – Ungheni, termenul de finalizare fiind luna iulie a anului viitor, dată la care partea română abia s-ar afla în procedurile de licitaţie pentru desemnarea constructorului podului.
 
Iurie Chirinciuc
 
Întrebat asupra valorii estimate a lucrărilor, ministrul a apelat la directorul tehnic al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Mărioara Capră. Aceasta a precizat că lucrările vor costa 20-30 milioane euro, finanţarea urmând să fie obţinută în cadrul Programului Operaţional Infrastuctura Mare derulat de Comisia Europeană.
 
În 2006, Consiliul Judeţean estima necesarul financiar pentru construirea podului la doar două milioane euro. Reporterii nu au mai apucat să-l întrebe pe ministru dacă şi când va fi terminată şoseaua de centură a municipiului, Matache părăsind precipitat sala în care s-a desfăşurat conferinţa de presă.
 

 

Comentarii