Noul Statut al Elevilor: Aceştia au dreptul să protesteze în şcoală

sâmbătă, 13 august 2016, 01:58
2 MIN
 Noul Statut al Elevilor: Aceştia  au dreptul să protesteze în şcoală

O serie de drepturi şi îndatoriri ce au fost aprobate prin ordin de ministru zilele trecute vizează elevii din şcolile din Ro­mânia, existând astfel un Statut al Ele­vului.  

Conform acestui document, care nu a existat până acum sub nici o altă formă, elevii scapă de anumite pedepse pe care le impun şcolile în majoritatea regulamentelor de ordine interioară. Astfel, profesorii nu mai au voie să confişte lucrurile elevilor, cum ar fi telefoane mobile ori alte obiecte, ca pedeapsă la oră, elevii au dreptul de protest în şcoală, dreptul la manuale gratuite, cel de a alege opţionale de la alte clase, dreptul de a nu fi sancţionaţi pentru fapte din afara şcolii, dreptul de a da feedback anonim profesorilor, semestrial, dreptul de a nu le fi consemnate notele în catalog fără informare prealabilă înainte de încheierea situaţiei, dreptul de a primi rezultatele la teste/teze în maximum 3 săptămâni, dreptul de a nu fi puşi absenţi dacă sunt prezenţi la oră, ca mijloc de coerciţie, dreptul de acces în şcoală fără limitări, precum uniforme sau altele asemenea, şi dreptul de a alege şi a fi ales reprezentant al elevilor, fără limitări şi implicare a profesorilor/directorilor.

„De multe ori se vorbeşte despre reformarea sistemului educaţional din România, însă, din nefericire, conservatorismul şco­lii româneşti a reprezentat mereu un impe­diment în ceea ce priveşte schimbarea de fond a preuniversitarului. Consiliul Na­ţional al Elevilor porneşte de la premisa că, pentru a implementa reforma, trebuie reconsiderat parteneriatul elev-profesor, fapt dovedit prin aprobarea Statutului Elevului, document esenţial, care îşi propune să readucă în vizorul educaţiei ideea respectării legii, a demnităţii elevului şi a dez­voltării capacităţii acestuia de a-şi asu­ma un statut care îl reprezintă“, a de­clarat Vlad Ştefan, preşedintele Consiliu­lui Naţional al Elevilor.

Comentarii