De Business

Punem punctul pe știi

Pe ce motiv bizar l-a lăsat banca fără bani? Surpriza de pe card

luni, 07 iulie 2014, 01:50
5 MIN
 Pe ce motiv bizar l-a lăsat banca fără bani? Surpriza de pe card

Un antreprenor ieşean acuză ING Bank că i-a blocat contul într-un moment decisiv pentru el, la o întâlnire de afaceri în Bucureşti unde a vrut să plătească cu cardul, totul dintr-un motiv hilar. Este un motiv pentru care, probabil, sute sau mii de ieşeni ar putea fi într-o zi în aceeaşi situaţie.

De câte ori nu v-a solicitat banca să veniţi să vă actualizaţi datele, iar voi nu v-aţi dus, fără însă să se întâmple nimic? Ei bine, în cazul unui ieşean lucrurile nu au stat deloc aşa. Un antreprenor ieşean susţine că a fost umilit de ING Bank în faţa partenerilor de afaceri, şi cere daune de 1.000 de euro instituţiei bancare. Robert Raitmair acuză ING că i-a închis abuziv contul pe care îl folosea de un an, dintr-un motiv hilar, şi l-a pus într-o situaţie jenantă ca urmare a imposibilităţii folosirii banilor deţinuţi în propriul cont.

Cum a început tărăşenia

„În luna decembrie, am primit o notificare prin care trebuia să mă prezint la un sediu ING pentru a-mi actualiza datele de identificare, în caz contrar nemaiputând beneficia de noile produse şi servicii oferite de companie. Ei bine, eu nu doream noi produse, ci doar să mă folosesc de banii din contul meu, iar datele de identificare nu se schimbaseră cu nimic. Am considerat că nu e nevoie să merg până la sediu, să stau la rând, pentru a spune «nimic». Nu aveam date de actualizat”, şi-a început relatarea omul de afaceri.

Timp de cinci luni nu a existat nicio consecinţă a neprezentării la un sediu ING, însă în luna mai banca a luat decizia de a-i bloca clientului contul „exact când nu mă aşteptam”. „La mijlocul lunii mai eram în Bucureşti, trebuia să mă întâlnesc cu nişte parteneri de afaceri. Ştiţi cum e: trebuie să le dai o atenţie, să faci cinste cu o masă…Dar eu m-am vazut cu puţin timp înainte de întâlnire în imposibilitatea de a-mi accesa contul. Nu mai aveam benzină, nu puteam face nimic. Am fost nevoit să sun, să mă scuz şi să anulez totul”, a povestit Robert Raitmair. Reîntors în Iaşi după acest eveniment jenant, antreprenorul s-a prezentat la sediul ING din Păcurari, unde spune că a avut parte de noi surprize birocratice din partea angajaţilor instituţiei. „Nici unul din angajaţi nu mă putea ajuta, m-au trimis pe hol să vorbesc cu un robot, căruia n-am putut să îi spun problema mea. După mai multe discuţii, am reuşit să discut cu un operator uman, şi concluzia era că trebuie să mă prezint la sediul ING din Fundaţie. Alt drum, pentru a spune că nu s-a modificat nimic. Apoi am mers şi mi-am actualizat datele, pentru a mă putea folosi din nou de banii mei. Mi se pare ciudat, ar trebui să fie mult mai clari, nu să trimită notificări codificate. Puteau să dea un SMS simplu: dacă nu mă prezint până la data X cu buletinul, îmi închide contul”, a declarat Raitmair.

Banca spune că a acţionat legal

După reactivarea contului, antreprenorul a purtat o corespondenţă prin e-mail cu ING Bank prin avocata sa, în care îi chema pe reprezentanţii companiei la mediere pentru recuperarea prejudiciului de imagine şi material care i-a fost provocat. Primul răspuns al ING a fost că angajaţii companiei au acţionat legal şi conform regulamentelor interne, motiv pentru care nu vor da curs chemării la mediere. În acelaşi răspuns, reprezentanta ING îşi exprima regretul pentru cele întâmplate, dar menţiona că va propune şi folosirea unor alte metode de a transmite astfel de notificări.

La acest răspuns, avocata omului de afaceri a transmis o nouă cerere, directă, în care specifica pretenţiile clientului. „Clientul meu avea un card de debit, deci nu e vorba de un cont al societăţii sau un cont de credit. Şi-a pus acolo banii proprii pentru a-i fi în siguranţă, iar instituţia bancară i-a blocat contul abuziv, considerăm noi, motiv pentru care vom acţiona ING în instanţă. Pentru situaţia în care l-a pus banca prin blocarea fără drept a disponibilităţilor băneşti proprii, acesta solicită daune în valoare de 1.000 euro”, a spus Cristina Ursu, avocata omului de afaceri. ING a dat de înţeles că nu există nicio şansă ca instituţia să achite despăgubirile cerute, motiv pentru care în perioada următoare antreprenorul ieşean va deschide proces pentru recuperarea prejudiciului.

Ca urmare a corespondenţei cu ING, Robert Raitmair a decis, săptămâna trecută, să închidă contul deschis la unitatea bancară. „Am ales să închid contul, în Olanda nu mi s-ar fi întâmplat aşa ceva (n.r. – ING este companie cu capital olandez), dar în România îşi permit orice. Nu aş fi vrut să se ajungă aici, dar aş vrea să trag un semnal de alarmă şi pentru alţi clienţi, să nu păţească ce am păţit eu”, a concluzionat Raitmair. 

Ai semnat, te-ai fript

„Ziarul de Iaşi” a încercat să obţină un punct de vedere din partea ING, însă reprezentanţii compertimentului de comunicare au menţionat că nu pot oferi date referitoare la conturile clienţilor decât clienţilor, persoanelor împuternicite de aceştia sau instituţiilor abilitate să poată primi astfel de date. Totuşi, ING a ţinut să specifice că toate demersurile făcute în cest caz au fost legale şi în conformitate cu regulamentele proprii, de care Robert Raitmai ar fi luat la cunoştinţă când a semnat contractul cu banca.

„Vă mulţumim pentru mesaj însă, din păcate, nu vă putem pune la dispoziţie informaţiile solicitate. Orice informaţie legată de situaţia conturilor bancare este furnizată exclusiv la solicitarea expresă a clientului, a unei autorităţi cu drepturi legale în acest sens sau a unei persoane împuternicite de către titularul contului respectiv. ING Bank nu face excepţie de la această regulă şi (…) vă asigurăm că ING Bank a acţionat în conformitate cu prevederile legale şi cu normele interne aplicabile, la care clientul a agreat prin începerea relaţiei cu banca”, ne-a transmis Tatiana Marin, ofiţer de comunicare în cadrul ING Bank Bucureşti.

 

Comentarii