De Business

Punem punctul pe știi

Un pensionar, ars la propriu în sala de tratament de la Staţiunea Nicolina

miercuri, 18 octombrie 2017, 01:50
3 MIN

Bărbatul a suferit răni destul de grave din cauza tratamentului cu parafină. „Era la o temperatură prea înaltă”, povesteşte acesta.

Constantin Covaci, un pensionar în vârstă de 67 de ani a venit la Iaşi, la tratament prin Casa de Pensii, pentru a-şi petrece un sejur relaxant la Staţiunea Nicolina. Bărbatul suferă de reumatism, mai exact artroză, şi a venit la Iaşi pentru a mai scăpa de dureri.

Încă din prima zi, însă, acesta s-a ales cu o arsură urâtă la umăr. Acesta este nemulţumit de felul în care a fost tratat de managerul spitalului, atunci când s-a dus la el pentru a-l „sfătui” să le spună angajaţilor să fie mai atenţi cu pacienţii. „Am făcut împachetări cu parafină.  Încă din prima zi de sejur, pe 2 octombrie, la ora 10.45, în sala de împachetări cu parafină sintetică mi s-a provocat o arsură pe care o am şi acum, pentru că încă nu e vindecată. Era la o temperatură prea înaltă atunci când mi-a pus-o pe umărul drept, m-a ars imediat. Asistenta a învelit mai apoi cu un prosop parafina, fără a se uita însă la arsură. A doua zi nu mi-a mai pus parafină pe umăr, ci doar pe omoplat şi spate. Am continuat acest tratament până pe 5 octombrie, când m-am dus la cabinetul specialistului reumatolog Loredana Paşcanu, pentru control. Mi-a oprit procedura şi mi-a recomandat TENS la umărul drept, conform fişei de tratament. Am vorbit şi cu managerul, doamna Nicoleta Bălăşel, care a zis că ştie ce am păţit şi că asistenta a fost mustrată verbal.  Eu am plătit jumătate din pensie, adică 600 de lei, nu este normal, ei trebuie să asigure protecţia pacienţilor. Dumneaei a spus că eu aş fi fost de vină, pentru că nu aş fi anunţat imediat asistenta. Eu am anunţat-o, însă m-a ars din prima clipă, m-a făcut praf”, povesteşte Constantin Covaci, care a venit din Vaslui cu bilet de tratament prin Casa de Pensii. Bărbatul mai spune că s-a dus să scoată certificat medico-legal, dar că s-a răzgândit.

Acesta menţionează faptul că nu doreşte decât să facă publică păţania lui, ca oamenii să afle modul în care a fost tratat. „Doamna manager ar trebui să înveţe să se poarte cu pacienţii, să-i respecte”, a încheiat acesta revoltat. Vasluianul a stat la tratament în perioada 30 septembrie – 13 octombrie, deşi sejurul trebuia să se încheie pe 15 octombrie. Acesta ne-a lămurit că în weekend nu se face tratament.

Întrebaţi despre acest incident, reprezentanţii Staţiunii Nicolina au menţionat că aici, angajaţii de pe partea medicală au făcut tot ce a fost necesar. „Dumnealui suferă de neuropatie pe bază de diabet şi nu prea simte durerea, angajata l-a întrebat  dacă arde, dumnealui nu a zis nimic. Măsurile pe care le-am luat au fost conform Codului Muncii, prima măsură fiind mustrarea verbală. Adevărul este undeva la mijloc, greşeala a fost a amândurora. Bărbatului i s-a pus la dispoziţie cremă cicatrizantă cu antibiotic, a primit îngrijiri, a fost consultat, a fost sub supraveghere. Arsura nu s-a infectat, începuse vindecarea şi nu a fost nevoie de internare într-un spital, noi fiind doar staţiune de tratament. Ceea ce a ţinut de noi, am făcut tot posibilul, tot ce a fost necesar medical. E adevărat, când a plecat de la noi, a spus că nu este mulţumit”, a declarat Nicoleta Bălăşel, managerul Staţiunii de Tratament Nicolina din Iaşi. 

Comentarii