De Business

Punem punctul pe știi

Afacerile Ceramica SA cresc in vreme de criza

miercuri, 08 februarie 2012, 20:26
2 MIN
 Afacerile Ceramica SA cresc in vreme de criza

 Ceramica a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri mai mare decit cea realizata in 2008, inainte de declansarea crizei economice. Reprezentantii companiei au transmis ca anul 2011 s-a incheiat cu o cifra de afaceri de aproximativ 65,6 milioane lei, in timp ce in 2008 aceasta se ridica la valoarea de 58,03 milioane lei (13%). De la declansarea crizei economice, compania a inregistrat un volum de vinzari intr-o continua crestere, plecind de la 189.000 de metri cubi in 2008 si ajungind in 2011 la 373.000 de metri cubi, cu 200% mai mari. „Vinzarile in zona traditionala au ramas aproximativ aceleasi, insa am crescut in special datorita expansiunii distributiei la nivel national, vinzarile in zonele noi depasindu-le pe cele din zona traditionala. Am dezvoltat serviciile catre partenerii nostri de afaceri, printre care asigurarea transportului, asigurarea gratuita de consultanta si documentatie tehnica de specialitate. Din punct de vedere tehnic plusam cu oferirea gratuita a unui soft care calculeaza cu precizie necesarul de materiale al unei constructii, crearea unui site web care ofera o gama de informatii complete in domeniu, disponibila in trei limbi: romana, engleza si rusa“, a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general Ceramica Iasi. Potrivit reprezentantilor companiei in perioada 2008 – 2011 piata de zidarie a scazut cu 37% in volum si 64% in valoare. In 2009 piata a scazut cu 29% in volum si 45% in valoare pentru ca trendul descendent sa continue si in urmatorii doi ani, in 2011 piata zidariei sa atinga un prag similar a celui din perioada 2005-2006, ajungind sub jumatatea celei din 2008 in ceea ce priveste valoarea. Din punct de vedere al volumului, in 2011 piata a fost cu 7% mai mica decit in 2010 in anul precedent fiind comercializati cu aproape 500.000 de metri cubi mai putini decit in 2010. „In ultimii ani dinamica constructiilor a fost una relativ instabila. Raportat la acest aspect, daca in 2010 au fost finalizate 48.812 de locuinte, in 2011 estimarile indica un numar de aproximativ 43.000 de locuinte. In dorinta de a rezista pe o piata de profil instabila, gama de caramizi a fost extinsa de la un numar de 5 modele la 20 de tipuri variate, in functie de natura si obiectivul constructiei. Mai mult, a fost creat un nou material de zidarie, BRAC. Unic pe piata din Romania, acesta incorporeaza cu succes rezistenta la compresiune, pret competitiv, durabilitate si usurinta de punere in opera datorata dimensiunilor mari“, a adaugat Mangalagiu.

Comentarii