Botosaneanca de pe parfumul "Janine"

vineri, 07 iulie 2000, 23:00
6 MIN
 Botosaneanca de pe parfumul "Janine"

Cel putin jumatate dintre adolescentele Botosaniului se viseaza macar doua-trei nopti pe saptamina purtind o creatie Donna Karan sau Diane Westwood, defilind pe un podium la Paris sau Milano in timp ce o suta de blitz-uri se declanseaza simultan la trecerea lor. Din pacate, mult mai putine ajung sa-si traiasca visul, accesul in complicata lume a modei fiind in mare masura o chestiune de noroc. Si totusi se poate. Oana Kogalniceanu a reusit, lucru pe care il stiti deja, ea fiind imaginea parfumului J de Janine, al carui spot publicitar nu se poate sa nu-l fi vazut, macar pentru ca a insemnat o deschidere in advertisingul autohton.
La doar trei ani dupa debutul oficial in modelling, Oana isi considera cariera inca la inceput, undeva la un nivel inalt, dar care mai lasa loc progresului. Cum poate o fata din Botosani sa ajunga unul dintre cele mai cunoscute si apreciate modele din Romania veti afla din rindurile de mai jos, chiar din spusele sale.
Prima aparitie la o prezentare de moda a Oanei a fost in 1992 la Iasi, cind in urma unui concurs a prezentat colectia Vandei Vlasov, aflata si ea pe atunci la inceputurile carierei de designer. Bineinteles, nimic nu a fost intimplator, a fi manechin fiind visul Oanei inca din copilarie. "Nu am urmat niciodata cursuri de modelling in adevaratul sens al cuvintului. Imediat dupa prezentare Vandei, impreuna cu alte fete, am primit un fel de sfaturi de la niste profesionisti. Nu mare lucru, ceva de genul ca trebuie sa fim atente, sa lucram cu agentii serioase si sa nu facem compromisuri", spune Oana. Daca in plan financiar prima experienta nu a insemnat prea mult, de atunci ea a ajuns in atentia specialistilor, urmind o serie de invitatii la diverse prezentari, una chiar in Rusia, pe care a si refuzat-o.
Pasul cu adevarat important a fost plecarea in 1993 la Milano, unul din centrele traditionale ale modei, alaturi de Londra sau Paris. Pentru a ajunge aici au ajutat-o prietenii si in special parintii, care au inteles exact ce doreste si ce poate face Oana, contrar mentalitatii obisnuite in zona. "Nimic nu este usor. Crezi ca cel mai greu este sa ajungi aici, dar de fapt, abia apoi incepe greul. Tentatiile sint foarte mari pina reusesti sa gasesti de lucru. Eu nu am facut compromisuri de nici un fel si, incet, incet am capatat o oarecare notorietate, ceea ce la Milano inseamna sa ai de lucru, sa cistigi bani facind ceea ce iti place", mai spune Oana. Lunile de zile de asteptat pe la usi cu mapa de prezentare in mina, zecile de castinguri, alaturi de frustrarile de rigoare au dat rezultate. Desi nu a fost selectata pentru prezentarea unei colectii la festivalurile modei, a facut o multime de show-roomuri, adica prezentari intr-un cadru mai restrins adresate potentialilor clienti, de fotografii pentru reviste sau reclame comerciale. Trei ani la Milano au fost suficienti pentru ca atunci cind s-a intors in Romania sa-si cunoasca suficient de bine meseria pentru a fi imediat selectionata de marile agentii. Prima oferta de lucru a fost pentru reclama unui sampon, filmarile urmind sa aiba loc in Turcia.
O intimplare ciudata i-a schimbat atunci viata. Fusese selectionata pentru reclama de la sampon pentru tunsoarea din acea vreme, ceva de genul "Cleopatra". Numai ca, ajunsa la Botosani, Oana s-a tuns zero si este de la sine inteles ca nu a mai putut face reclama la sampon. Pe de alta pare, neobisnuita tunsoare i-a adus notorietatea, creatoarea de moda Janine, selectionind-o de la primul casting: "Boom-ul cariereri mele a fost prezentarea colectiei <Metropolis>" de Janine. Dupa aceea am avut exclusivitate cu Janine timp de un an de zile, in care am lucrat exclusiv pentru ea". In acest an a realizat si controversata reclama la parfumul J, cind a socat publicul romanesc aparind cu sinii goi. Ideea de scenariu a fost a Janinei, iar pentru Oana mai jenante decit aparitiile nude la televizor au fost "filmarile si repetitiile din studio, cind a trebuit sa stau ore in sir dezbracata in fata asistentei. In rest, asta este profesia mea si nu am cum sa fiu deranjata". De la acel spot publicitar nu a mai fost nici o problema pentru Oana sa gaseasca de lucru. Ba chiar acum refuza multe oferte si nu le alege decit pe cele bine platite.
Probabil va intrebati care este reteta succesului sau si ce inseamna, material vorbind, acest succes. In primul rind Oana are norocul de a avea un organism aproape perfect. Nu trebuie sa faca cine stie ce sacrificii speciale pentru a fi in forma, lucru indispensabil in meseria ei. Nu se ingrasa oricit ar minca, desi nu face excese, evitind in general grasimile si consumind doi-trei litri de lichide pe zi, apa plata in special. Nici cu gimnastica nu se prea omoara, doar de curind hotarindu-se sa mearga la fitness, mai mult pentru a-si face pofta de mincare, caci mai nou creatorii prefera modelele mai plinute, genul "skinny" pierzindu-si adeptii. In plus, fumeaza normal, lucru pe care majoritatea manechinelor nu si-l pot permite, si bea cafea in cantitati moderate.
Cit despre beneficii, acestea sint destul de multe. Oana spune ca este independenta financiar si noi o credem, desi a evitat sa ne spuna exact sumele pe care le cistiga pe motiv de confidentialitate obligatorie.
Locuieste intr-un apartament cu doua camere in Bucuresti, pentru care plateste o chirie piperata si in general isi permite tot ce doreste. "Probabil cea mai valoroasa posesiune a mea este dulapul cu haine, care cu tot cu incaltaminte face citeva zeci de mii de dolari. Apoi am un ceas Beau Mercier, foarte vechi si foarte valoros, caci sint pasionata de antichitati". Cu toate acestea, nu a apucat inca sa faca mari economii, acesta fiind urmatorul scop al sau, caci din toamna este angajata din nou la Milano, de data avind oferte mult mai bine platite. Banii pe care ii cistiga ii cheltuie aproape instant, daca nu pe haine pe iesirile in oras cu prietenii, discoteca sa preferata fiind "Karma", iar clubul, pretentiosul "The Office".
Cind este la Bucuresti de altfel, aproape in ficare seara este ceva de facut, modelele de talia ei fiind invitate la majoritatea evenimentelor mondene, petreceri, cocktailuri sau diverse lansari, macar pentru prezenta, ca sa faca atmosfera mai frumoasa. Deja vara aceasta a fost de trei ori la mare, dar nu a apucat sa se bronzeze pentru ca simte ca nu ii prieste soarele. Singura problema pare a fi notorietatea: "Nu ma deranjeaza notorietatea, decit atunci cind ma opresc oamenii pe strada si imi cer autografe. Nu ma consider o vedeta si faptul ca lumea ma cunoaste face parte din meserie. Totusi, nu merg decit cu taxiul pentru ca uneori sint oprita pe strada intr-un mod mai neplacut". Tot notorietatea o impiedica uneori sa fie ea insusi. Are multi prieteni si prietene, dar momentan nu are un iubit, iar baietii au de obicei greutati in a se apropia de ea. Iarasi, si asta face parte din meserie.
Dupa cum vedeti, visul de a deveni model profesionist nu este unul de aruncat cel putin prin prisma stilului de viata si deci merita sa sperati si sa munciti pentru asta. Despre Oana Kogalniceanu sigur o sa mai auzim si in viitor pentru ca nu trebuie sa mai spunem ca este talentata, in ciuda virstei de 26 de ani. Mai tirziu, peste multi ani cind se vor fi epuizat toate posibilitatile, Oana se gindeste sa deschida la Botosani o scoala de modelling adevarata, sa exploateze una din resursele cele mai de pret ale zonei, frumusetea fetelor. (Catalin ALISTARI)

Comentarii