Din nou schimbari la serviciile de administrare a pietelor si oboarelor

marți, 01 mai 2001, 23:00
2 MIN
 Din nou schimbari la serviciile de administrare a pietelor si oboarelor

Modul de organizare a serviciilor de administrare piete, obor, cimitire, bazar si fond locativ va suferi o noua modificare in doar citeva saptamini. Dupa ce ele au fost preluate de catre primarie de la societatile Urban Serv si Locativa in vederea formarii unei directii direct subordonate institutiei, ieri s-a luat decizia ca toate activitatile mentionate sa fie efectuate de catre un serviciu independent, asemanator cantinei de ajutor social, care va mai cuprinde si atelierul de reparatii al primariei din apropierea iazului "Trei coline". Totodata, serviciul va prelua si activitatea de fond locativ care initial trebuia asigurata de un serviciu incadrat in directia administrare piete. Acesta va avea buget propriu, seful sau urmind sa stabileasca si politica de personal. "Hotarirea survine in urma aparitiei legii bugetului pe 2001 care creeaza trei posibilitati cadru de organizare a unui serviciu public. Totodata, actul normativ limiteaza si numarul de personal al primariilor", explica primarul Florin Egner.
Celelalte doua solutii ar fi fost reprezentate de concesionarea activatilor mentionate unor societati comerciale, lucru care ar fi insemnat insa ca ne-am fi intors de unde am plecat la inceputul anului sau de infiintarea unei directii in cadrul primariei care sa se ocupe de administrarea pietelor, oborului, bazarului, s.a.m.d. In cazul celei de a doua variante, angajatii directiei ar fi devenit insa parte integranta a aparatului propriu al primariei, lucru care ar fi dus la depasirea numarul de salariati prevazuti de lege, astfel ajungindu-se la solutia serviciului nou creat. Prin prisma activitatilor administrate acesta va deveni unul dintre cele mai profitabile servicii din Botosani, numai ca toate incasarile vor fi varsate primariei care va decide periodic ce suma de bani va trebui sa se reintoarca la acest serviciu.
Noul organism creat va avea in jurul a 315 angajati, adica dublu fata de citi functionari publici are primaria in prezent, iar directorul sau va fi numit de Consiliul Local. Desi acest lucru inca nu s-a intimplat seful serviciului va fi Viorel Negru, fostul director general al SC Urban Serv SA. (Sergiu BALASCAU)

Comentarii