Moartea a iesit la secerat pe strazile Brailei

luni, 14 februarie 2000, 00:00
6 MIN
 Moartea a iesit la secerat pe strazile Brailei

Trei accidente de circulatie produse cu o violenta greu de imaginat, soldate cu 5 morti si trei raniti, au tinut treaza intreaga Politie Rutiera braileana aproape 24 de ore. Simbata dimineata, pe DN 2B, doua autotrenuri TIR s-au ciocnit frontal, din cauza unei depasiri neregulamentare. Trei barbati au pierit in chinuri groaznice, arsi de vii, printre fiarele contorsionate. In mod fatal, acelasi TIR din Mehedinti a curmat acum doua zaptamini viata a doi medici celebri din Bucuresti, care s-au izbit cu Rover-ul de remorca autotrenului stationat la Urleasca.
In aceeasi zi, pe aceeasi sosea, la numai 12 ore de la producerea primului accident, un cetatean din Gaiseanca si-a gasit sfirsitul sub rotile unei Dacii care gonea nebuneste in conditii de intuneric si ceata densa. Un alt eveniment rutier macabru s-a produs duminica dimineata, la ora 1.00, cind soferul unei Dacii, aflat sub influenta alcoolului, a intrat cu masina intr-un stilp de pe strada Calarasi. Un ocupant al autoturismului, de profesie jandarm, a murit zdrobit si alti doi sint in coma cu fracturi grave la cap si picioare. Soferul Daciei a scapat ca prin minune doar cu citeva zgirieturi si urmeaza a fi arestat.
Simbata dimineata, pe DN 2B, la km 120 + 300, intre localitatile Baldovinesti si Vadeni, doua TIR-uri incarcate cu 40 de tone de marfa s-au ciocnit frontal din cauza unuia dintre soferi, care a efectuat o depasire neregulamentara. In jurul orei 9, TIRul cu nr. B-35-DRY, condus de Constantin Manea, 31 de ani, sofer la SC "Dora Industry" SRL Bucuresti a fost izbit in plin de autotrenul cu nr. MH-01-WSU care venea de la Galati incarcat cu 20 tone de tabla. In urma impactului cei doi mastodonti au fost mistuiti de flacari, in incendiu pierzindu-si viata toti trei ocupantii TIR-ului din Mehedinti. Echipajele Politiei si Pompierilor au muncit timp de 7 ore pentru stingerea incendiului si pentru descarcerarea cadavrelor calcinate. In urma cercetarilor efectuate ofiterii de la Circulatie au stabilit ca vinovat de producerea accidentului se face soferul TIRului cu numar de Mehedinti, care a efectuat o depasire periculoasa in conditii de vizibilitate redusa si drum acoperit cu portiuni de gheata. Intr-o prima faza, s-a reusit identificarea cadavrelor care sint practic calcinate: Cristian Gabriel Buznea, 26 de ani (care se pare ca este soferul vinovat), Mihael Dragan Pirvulescu, 28 de ani si Corneliu Augustin Vilceanu, 22 de ani. Potrivit declaratiei capitanului Maxim Filimon care a condus ancheta la fata locului, pagubele inregistrate depasesc suma de doua miliarde lei.
Unul dintre martorii oculari care a incercat sa-i salveze pe mehedinteni a afirmat ca acestia au murit practic sub ochii sai. "Am auzit trei barbati care strigau dupa ajutor. N-am putut sa-i scot pentru ca aveau picioarele strivite intre fiare. A urmat o explozie si flacari de 5-6 metri au izbucnit instantaneu. Am fugit de frica sa nu sara in aer rezervoarele cu combustibil. Barbatii aceia s-au facut scrum in citeva minute. N-am avut cum sa-i ajutam", ne-a declarat Toader Ghita, sofer pe autobuncarul cu nr. 31-BR-9423.
Acesta a mai povestit ca Manea, soferul TIR-ului bucurestean, a scapat ca prin urechile acului intrucit a reusit sa sara din cabina inainte de izbucnirea incendiului.
"Constantin Manea n-are nici o vina. Avea alcoolemia zero. S-a ales cu traumatisme cranio-faciale, plaga taiata la nas si fracturi costale. Este internat la Spitalul «Sfintul Spiridon», fiind in afara oricarui pericol", a declarat cpt. Filimon de la Biroul Politiei Rutiere.
Cel putin sinistru este faptul ca TIR-ul cu nr. MH-01-WSU, condus, se pare, de Cristian Buznea este acelasi autovehicul angrenat in urma cu 10 zile intr-un alt tragic accident rutier. Pe 4 februarie, in satul Urleasca, autoturismul marca Land Rover, cu nr. B-5243 s-a izbit de remorca autotrenului in urma impactului decedind pe loc Mihai Popa si Andrei George Georgescu, doi reputati medici bucuresteni, iar alte 4 persoane au fost grav ranite. In mod macabru, acelasi sofer Buznea a murit carbonizat simbata, in cabina TIR-ului care le-a curmat viata doctorilor din Capitala.
DN 2B – soseaua mortii
In mod cel putin bizar, pe acelasi DN 2B, dar la o distanta de circa 60 km de locul in care s-au zdrobit cele doua TIR-uri, un alt accident macabru s-a petrecut tot simbata, in jurul orei 21.30. Dacia 1310 cu nr. B-22-GID, pilotata de bucuresteanul Ion Mocanu, 47 de ani, a ucis un tinar pe raza localitatii Surdila Gaiseanca. In dreptul km 50, soferul Daciei a ignorat conditiile meteo nefavorabile (intuneric bezna si ceata, care reduceau vizibilitatea la o distanta de maxim 10 metri) si a calcat pedala acceleratiei mai mult decit era necesar.
In aceste imprejurari, Ion Mocanu l-a observat prea tirziu pe Ionel Sterian, 26 de ani, care mergea pe partea carosabila si l-a izbit in plin. Victima a murit pe loc din cauza multiplelor traumatisme craniene.
Un sofer beat are pe constiinta un mort si doi raniti
Duminica dimineata, in jurul orei 1.00, George Popa, 26 de ani, care conducea Dacia cu nr. BR-02-FCU, si-a facut masina zob pe strada Calarasi, dupa ce a izbit in plin un stilp de iluminat public, vizavi de Catedrala.
Impactul s-a soldat cu moartea pasagerului din dreapta, Virgil Matei, 24 de ani, sergent la Unitatea de Jandarmi 0242 Braila si cu ranirea grava a altor doua persoane: Dorin Matei, 21 de ani si Viorel Novac, 24 de ani. In urma anchetei a rezultat faptul ca accidentul s-a produs pe fondul neatentiei soferului, care gonea nebuneste si care pe deasupra mai era si beat.
"Probele toxicologice pe care i le-am recoltat lui Popa au atestat ca acesta avea o alcoolemie de 1,45 la mie", ne-a declarat capitanul Cornel Cimpeanu, seful Biroului Politiei Rutiere.
Soferul vinovat afirma ca accidentul s-a produs din cauza altui conducator auto: "O Dacie m-a orbit cu farurile, am tras dreapta de volan, am evitat impactul dar m-am izbit de un stilp. Soferul ala venea pe contrasens, eu nu sint vinovat. E adevarat ca am baut 1,5 litri de bere, impreuna cu ceilalti 3 insi din masina si ca circulam cu vreo 80 km/h."
Un martor ocular, Florin Valerian Munteanu, 18 ani, aflat intimplator in Bariera la ora producerii acestui tragic eveniment, infirma categoric varianta prezentata de soferul George Popa: "Ala circula cu 100 km/h, zic eu. Si n-avea cum sa-l orbeasca alta masina, pentru ca la ora aia nu mai circula decit el pe-acolo, nu i-a venit nimeni pe contrasens, doar am vazut totul cu ochii mei."
Florin Munteanu spune ca n-a avut cum sa-l salveze pe jandarmul Virgil Matei, care era deja in coma: "A murit sub ochii mei. Avea capul zdrobit si era singe peste tot. Ceilalti doi baieti de pe bancheta din spate mai traiau. A venit cam in 3 minute Politia, apoi Salvarea si i-a dus pe raniti la spital. Portiera din dreapta fata era, practic, sudata de stilp, iar masina era facuta ca acordeonul. Parbrizul zburase la vreo 15 metri si era singe girla. Am smuls repede bornele de la baterie ca sa nu i-a foc masina si sa arda oamenii. Atit am putut sa fac pentru ei."
Dorin Matei, fratele jandarmului, s-a ales cu multiple traumatisme. Cel mai grav ranit este Viorel Novac, care a suferit fracturi deschise la craniu si la picioare, acesta fiind ulterior tranportat in coma la Spitalul Judetean Galati. Starea acestuia este critica, medicii neurochirurgi acordindu-i sanse minime de supravietuire.
Soferul George Popa a scapat in schimb nevatamat. El are doar citeva zgirieturi pe fata. "George Popa a fost retinut, urmind sa fie prezentat Parchetului cu propunerea de arestare pentru infractiunile de ucidere din culpa, vatamare corporala grava din culpa si conducere in stare de ebrietate. Zilele de 12 si 13 februarie au fost nefaste pentru intreaga Politie Rutiera din Braila. Toate efectivele noastre au fost trimise pe strazile municipiului, pentru activitati de prevenire a evenimentelor rutiere. Simbata, in doar 4 ore au fost retinute 12 permise, 6 dintre ele pentru consum de alcool. Tragem un semnal de alarma pentru toti soferii: sa conduca preventiv, intrucit afara este o ceata densa si gheata de pe sosele n-a disparut complet. Sa nu bea inainte de-a urca la volan. Cele 3 accidente mortale petrecute in decurs de 16 ore vorbesc de la sine. Atentie, moartea a iesit la secerat pe arterele rutiere din judetul Braila!", a conchis cpt. Cornel Cimpeanu, seful Biroului Politiei Rutiere. (Nicu MATEI, Narcis VOICA)

Comentarii