Se circula pe ambele sensuri pe podul de la Garoafa

marți, 26 iulie 2005, 23:00
5 MIN
 Se circula pe ambele sensuri pe podul de la Garoafa

Legaturile rutiere intrerupte de viituri au fost refacute partial. Luni seara, imediat dupa terminarea lucrarilor de refacere a podului de la Garoafa, circulatia rutiera pe soseaua E 85 a fost reluata si pe directia de mers Bacau – Focsani. Pe 14 iulie, in urma viiturii puternice creata de riul Putna, in carosabil s-a format un crater de citiva metri patrati. De atunci, autoturismele au circulat pe un singur sens, iar cele care au depasit masa de 3,5 tone au avut interzis in zona podului. In acest moment, pe podul de peste riul Putna se circula cu restrictii de viteza. De altfel, cu viteze impuse de sub 40 de km/h sint nevoiti sa circule si soferii care trec pe DN 23, pe raza localitatilor Rastoaca si Nanesti, pe DN 24, la Doaga, unde este blocata si circulatia masinilor de mare tonaj, si pe E 85, la Adjud, pe podul de peste riul Trotus, unde se circula pe un singur sens din cauza slabirii podului. Pe alte trei drumuri nationale din judet sint inca probleme, in acest moment. Potrivit Serviciului Politiei Rutiere Vrancea, DN2 D Bolotesti – Tulnici este circulabil, incepind de luni seara, dupa ce podul de la Birsesti a fost redat traficului. In aceasta zona exista restrictii de viteza si pe aici pot circula doar masinile cu tonaj mai mic de 3,5 tone. Pe DN2 L, Panciu – Soveja, se circula doar pina in comuna Racoasa, iar pina la Soveja este inchis partial. Potrivit primarului Costel Plesa, in cursul zilei s-a reluat circulatia autobuzelor si microbuzelor spre Soveja, atit prin Vizantea cit si prin Racoasa. Cu toate acestea, pe raza localitatii Racoasa, drumul trece prin fineata unui localnic. Practic, cele mai importante localitati din muntii Vrancei, Lepsa si Soveja, au fost izolate total aproape o saptamina, dar drumurile rupte au fost refacute de primarii cu ajutorul localnicilor. Citiva turisti italieni au fost scosi cu caruta, dupa ce au ramas blocati in munti. De asemenea, potrivit rutieristilor, drumul DN 2 M, Odobesti – Andreiasu, este circulabil pina in punctul Vulcaneasa, dupa ce luni seara podul ce leaga satele Pitulusa si Capatanu a fost redeschis circulatiei rutiere pentru masinile mici. In continuare nu se circula pe drumul national spre Reghiu si Andreiasu, datorita podurilor deteriorate. Oamenii din zona sint nevoiti sa treaca cu masinile si carutele prin apa sau pe drumurile forestiere pentru a ajunge la destinatie. Drumarii spun ca legaturile cu restul satelor izolate se vor reface cel mai devreme in doua saptamini. (Dan CHIRIAC)
Sase drumuri judetene sint inchise
Potrivit informatiilor furnizate de comandamentul SC Drumuri si Poduri, in acest moment sase drumuri judetene sint inchise circulatiei, in timp ce pe alte trei se circula cu restrictie de tonaj. Astfel, nici o
masina nu poate circula pe urmatoarele drumuri judetene: DJ 205 M, Naruja – Nistoresti – Herastrau, DJ 205 D, Naruja – Nereju, DJ 204 E, Ciuslea – Doaga, DJ 204 N, Nanesti – Namoloasa, DJ 205 E, Clipicesti – Vidra si DJ 204 G Suraia – Botirlau. Pe trei drumuri judetene exista restrictie de tonaj. Pe DJ 205 L, Poiana – Vrincioaia, DJ 205 E Vidra – Vizantea si DJ 204 P, Dragosloveni – Lacul Baban circula doar autovehiculele cu masa mai mica de 1,5 tone. (D.C.)
Ministrul Transporturilor, in inspectie la Adjud
Judetul Vrancea a devenit loc de „pelerinaj” pentru ministri, secretari de stat sau consilieri ministeriali. Ieri, in judetul nostru au continuat vizitele oamenilor din Guvern. Astfel, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, a inspectat santierele de reconstructie de la calea ferata pe relatia Pufesti – Adjud, precum si de la podul de peste Trotus, pe E85, afectate de inundatiile din 12 – 14 iulie. Ministrul s-a aratat multumit de stadiul lucrarilor, „dezvaluind” presei care sint constructorii ce vor reface cele doua trasee: pentru calea ferata reconstructia este facuta de firma „Arcada” din Bucuresti, iar podul de peste Trotus va fi refacut de firma de constructii „UMB Spedition” a cunoscutului om de afaceri bacauan Dorinel Umbrarescu. Se pare ca miliardarul Dorinel Umbrarescu a beneficiat de contract prin incredintare directa, insusi ministrul Gheorghe Dobre recunoscind la Adjud ca nu mai exista o alta firma care sa poata efectua reparatii de o asemenea amploare. „Speram ca circulatia pe calea ferata, pe relatia Pufesti – Adjud, sa fie redata in data de 15 septembrie. Deja s-a redat circulatiei relatia Faurei – Tecuci, dar cu restrictii de viteza in zona comunei Suraia”, a declarat ministrul Gheorghe Dobre. Acesta si-a mai exprimat speranta ca podul de peste Trotus va fi redat in totalitate circulatiei in termen de 10 zile. Ministrul Gheorghe Dobre a inspectat din elicopter si zona Soveja, mai exact Drumul National DN2L Focsani – Soveja, in zona Varnita – comuna Racoasa. Dobre nu a putut sa spuna la ce valoare se ridica lucrarile de reconstructie a infrastructurii in Vrancea, insa a declarat ca, la nivel national, lucrarile de refacere a drumurilor nationale si a retelelor de cale ferata afectate ajunge undeva la suma de 250 de milioane de euro. (S. OANCEA)
„Mos Ion Roata” din Ministerul Agriculturii ajuta si el Vrancea
Consilierul ministrului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale – Gheorghe Flutur – a fost prezent ieri in Vrancea. Taranul Matei Barbu, poreclit de ministrul Gheorghe Flutur „Mos Ion Roata”, cel mai batrin consilier ministerial – 73 de ani – nu a venit cu mina goala in satul Mircestii Vechi, ci a adus ajutoare pentru sinistrati. Astfel, Matei Barbu, care a dormit o noapte in casa unui sinistrat, a donat satenilor 40 de tone de cartofi, 10 tone de porumb si 57 de milioane de lei, toate colectate din satul sau natal – Lunguletu – judetul Dimbovita. Consilierul ministerial ne-a spus ca a fost trimis de ministru ca sa il informeze direct din zonele sinistrate despre problemele oamenilor. „Am sa-l informez pe domnul ministru despre faptul ca locuitorii din Mircestii Vechi au nevoie de basculante si ifroane ca sa poata evacua milul din case si de pe strazi, mil care deja a inceput sa se intareasca”, ne-a spus Matei Barbu. Consilierul septuagenar a vizitat si bucataria de campanie a filialei vrincene a Crucii Rosii, amplasata in Mircestii Vechi, unde a mincat cu pofta o supa si o portie de piure de cartofi cu salam prajit – mincaruri care se aflau pe „meniul” zilei pentru sinistrati. Trebuie precizat ca filiala vrinceana a Crucii Rosii a luat initiativa de a distribui mincare pe bonuri, pentru fiecare membru al unei familii sinistrate, astfel ca nici unul dintre localnici sa nu ramina fara masa. Bonurile contin trei mese pe zi, pentru mic dejun, prinz si cina. La plecare, consilierul lui Gheorghe Flutur ne-a declarat ca se gindeste ca, tot din comuna sa, in toamna, sa poata aduce cantitati mari de varza ca donatii pentru vrinceni. „La noi in comuna, productia de cartofi a fost una record, la care nici noi nu ne-am asteptat, si de aceea m-am gindit ca putem dona o cantitate destul de mare celor care au nevoie de barabule”, a mai spus Matei Barbu. Mosneagul din Lunguletu ne-a „dezvaluit” ca nu s-a mutat in Bucuresti odata cu noua functie care i-a fost incredintata de ministrul Agriculturii, mai mult, ne-a spus ca face zilnic naveta cu maxi taxi! (Sebastian OANCEA)

Comentarii