Gropi cu nemiluita in oras, dupa trei zile de inghet (FOTO)

luni, 04 ianuarie 2010, 23:41
4 MIN
 Gropi cu nemiluita in oras, dupa trei zile de inghet (FOTO)

Dupa ce abia au facut fata ninsorii, autoritatile sint prinse din nou pe picior gresit. Incalzirea usoara a vremii si topirea zapezii au lasat in urma un oras ciuruit. Cei mai afectati sint soferii care vor fi nevoiti sa scoata bani pentru reparatii. Strazile sint garnisite de gropi, iar cei care se avinta pe strazi trebuie sa dea dovada de multa indeminare pentru a circula cu pagube minime.

Edilii locali au promis ca vor face tot posibilul pentru a mai rezolva din probleme, fara a oferi insa vreo solutie pentru ca strazile sa nu se ciuruiasca dupa fiecare dezghet.

"Apa intra in crapaturi, ingheata si arunca asfaltul"

Iarna care nici nu s-a terminat a lasat sa se vada deja primele salbe de gropi. Tronsoanele principale din oras arata ca dupa bombardament, iar in unele zone fiecare metru de strada este insotit de cel putin o groapa. "E mare pacat sa iesi cu masina. Cind e zapada, dau cu sare si iti strici masina, acum sint gropi. E mai mare jalea sa circuli. Masina e a mea si daca n-ar trebui sa ies la strada ca sa-mi cistig piinea, as circula cu mijloacele de transport in comun. E crima curata ce gropi sint", a declarat Aurelian P., taximetrist.

Soseaua Nationala, soseaua Nicolina, Petru Poni, Silvestru, pasarela Bucium, Splai Bahlui, bulevardele Nicolae Iorga sau Tudor Vladimirescu sint doar citeva exemple care vor crea cozi la service-urile auto. Daca in unele zone, gropile de anul trecut sint acum mai incapatoare si cunoscute de soferi, altele sint proaspete si ii iau prin surprindere chiar si pe conducatorii auto experimentati. "De exemplu, Petru Poni spre Fundatie, e un drum pe care il parcurg zilnic si il stiu ca-n palma. Acum au aparut gropi", a explicat Claudiu R.

In alte zone, canalele s-au lasat si s-au transformat in veritabile capcane. Strada si soseaua Nicolina, pot fi incluse intr-un test de anduranta al masinilor. Daca in alte zone, gropile mai pot fi ocolite, aici este practic imposibil.

Conducerea Citadin a explicat si modul cum apar gropile dupa ninsoare. "Problemele apar pe strazile care nu au fost modernizate. Cind ninge, imprastiem sare, care topeste zapada. Apa intra in crapaturile din strada, ingheata si arunca asfaltul. Daca strazile ar fi fost intretinute si s-ar fi turnat macar cite un covor asfaltic sau s-ar fi facut reparatii capitale, nu am fi avut problemele de acum", a declarat directorul Citadin, Catalin Neculau.

Solutie moderna: nisipul

Sefii municipalitatii au promis ca vor scurta in cel mai scurt timp posibil chinul soferilor. "Directia Tehnica si Citadin au facut o evaluare a carosabilului. Am cerut o solutie urgenta de interventie. Cit afara este umezeala, nu putem interveni cu mixtura asfaltica. Vom interveni pe drumurile principale cu un amestec de nisip si sort 1 de 3 pina la 7 milimetri poate si de doua ori pe zi daca va fi cazul, pentru ca efectul asupra autoturismelor sa fie diminuat", a declarat primarul Ghoerghe Nichita. Acesta a explicat ca starea drumurilor se datoreaza faptului ca nu s-a intervenit la timp asupra covorului asfaltic. In plus, a mai adaugat ca, pentru a se rezolva problema strazilor din municipiu, ar fi nevoie de peste 200 milioane euro.

"Acum 7-8 ani, cind eram inca consilier spuneam ca imprumuturile care nu se fac la timp creaza disconfort. Pe Independentei, durata de viata a asfaltului e depasita de 5 ani, pe Stefan cel Mare, de 7 ani, pe Sararie de 20 de ani, pe Metalurgie de 19, pe A. Panu, de 17 ani. Din fondurile municipalitatii si de la Dexia am reusit sa reabilitez 54 de kilometri, adica 11% din drumurile din Iasi, asta in etapa 1 si 2 de finantare care au insmnat o investitie de 21 milioane de euro. Am modernizat 128 de strazi. Nevoia de investitii este de 224 milioane de euro. Doar astfel, daca am avea bani, in 2-3 ani am ajunge la zero. Era bine daca se faceau macar reparatii capitale. Pe urmatorii ani ne putem baza pe aproximativ 43 milioane euro", a specificat Nichita.

Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei a mentionat ca cinci echipe de la Citadin se vor ocupa de acoperirea gropilor aparute in asfalt. "Artera prioritara va fi Independentei. Pe drumurile nationale vom interveni in zona pasajului Socola. Practic, vom interveni pe arterele Independetei-Pacurari, Copou-Sararie, Nicolina, atit strada cit si soseaua, cit si pe I.C. Bratianu", a afirmat Chirica.

Strazile nationale care strabat municipiul vor pune in continuare probleme soferilor. Conducerea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi (DRDP) a afirmat ca in prezent nu are bani pentru interventii. "Sint zone unde nu am putut interveni din cauza lucrarilor la sina de tramvai care s-au finalizat tirziu. Cit despre restul, nu putem vorbi decit dupa aprobarea bugetului. Pe masura ce ni se vor aproba fonduri, vom mai rezolva si din probleme. Noi insa nu avem in vedere doar Iasul, ci toata zona Moldovei", a declarat Viorel Scutaru, directorul DRDP Iasi.

Comentarii