Locuri blestemate pe soseaua Iasi – Tirgu Frumos

miercuri, 22 martie 2006, 00:21
3 MIN
 Locuri blestemate pe soseaua Iasi – Tirgu Frumos

Dar din goana masinii, crucile abia daca se observa. Motiv suficient ca soferii sa apese pe acceleratie ignorind pericolul care ii paste la tot pasul. „Puncte negre”. Asa au numit politistii rutieri locurile unde au avut loc cele mai multe tragedii rutiere. Insumat, intre anii 2000-2005 au murit 48 soferi sau pietoni. S-a putut face chiar si un clasament al celor mai periculoase zone. Care sint „locurile mortii”, care au fost cauzele pentru producerea tragediilor si ce masuri urmeaza sa ia politistii rutieri aflati in rindurile care urmeaza.
Letcani – „In zona respectiva este un bar”
In sinistrul top al „locurilor mortii” se afla localitatea Letcani. Cu un total de 14 morti, Letcaniul pare sa fie cea mai periculoasa zona pentru soferi. Nu exista un loc al nume, repartitia accidentelor mortale fiind pe trei segmente de sosea pe raza comunei. La kilometrul 57, exact in prima curba la stinga la intrarea in Letcani dinspre Tirgu Frumos, au avut loc 10 accidente finalizate cu 5 morti. „In zona respectiva exista un bar”, arata inspectorul Costel Mindru care este sursa necazurilor din zona. La kilometrul 58 au avut loc tot 11 accidente, iar numarul tragediilor s-a oprit la 4. La kilometrul 59 s-au produs tot 11 accidente, 5 oameni pierzindu-si viata. „Zonele sint intens tranzitate de pietoni care nu se asigura cind traverseaza strada. Practic, multi dintre ei trec strada cu capul in jos, mai ales cind sint pe trecerea de pietoni de la kilometrul 58 unde este o scoala”, a mai spus Mindru. Printre cauzele producerii accidentelor se mai numara viteza la volan si ignorarea regulilor de circulatie atit din partea soferilor, cit si a pietonilor sau carutasilor. Masurile care urmeaza a fi luate pentru scaderea numarului de accidente sint, ne-au precizat politistii, construirea a 700 de metri de trotuar (pina in iulie), amplasarea de radare si iluminarea intregii localitati.
Razboieni – „curba respectiva are un singur bec”
Cu 22 de accidente si 13 morti urmeaza Razboieniul. Curba sucesiva in rampa de la kilometrul 29 i-a pacalit adesea pe soferi care, mai ales noaptea, au iesit in decor. „Curba respectiva are un singur bec care lumineaza in afara drumului. Problemele din acest tronson pot fi rezolvate prin iluminarea corespunzatoare. Asa ar putea soferii sa vada pietonii in stare de ebrietate aflati pe sosea, mai ales in week-end”, a mai spus Mindru. Totodata, acesta a mai avertizat ca trecerea de pietoni din fata scolii din localitate, kilometrul 30, este iluminata necorespunzator, reprezentind, de asemena, un reper de risc pentru soferi si pietoni, mai ales elevi. Printre masurile imediate se numara cumpararea de catre primarul comunei a 50 de lampi pentru stilpi.
Metro – „carutasii ies in strada”
In topul „locurilor mortii”, urmeaza zona Metro, kilometrul 63 cu 11 morti din 12 accidente. Capcana pe care o ofera este intersectia dinspre Uricani, de unde ies carutasii in strada fara sa se asigure. Alte cauze sint pietonii care ies in numar mare la strada din zona complexelor comerciale din zona plus soferii care intra sau ies de la Metro fara sa se asigure. Se adauga si viteza soferilor, care odata iesiti din Iasi au tendinta sa calce acceleratia, depasind limitarea de 70 km/h, respectiv cea de 50 km/h din fata Metro. „Speram ca, din momentul cind se va da drumul la semaforul de la Metro, numarul accidentelor sa se reduca drastic. Altfel, numai educatia ii poate salva pe pietoni”, ne-a declarat inspectorul rutier Costel Mindru.
Valea Lupului – „bezna totala”
Valea Lupului incheie neagra statistica cu 24 de accidente soldate cu moartea a 10 persoane. Linga statia cu butelii si postul de control al politistilor (care este parasit de ani de zile) reprezinta cele doua puncte fierbinti unde accidentele s-au „impartit”. „Lipsa luminii este cauza principala pentru producerea accidentelor. Noaptea, unii pietoni circula pe marginea drumului, iar soferii circula cu viteza mare neavind cum sa-i observe la timp pe acestia”, a aratat Mindru care sint cauzele accidentelor in aceasta zona. Pentru a nu mai avea loc accidente grave, politistii intentioneaza sa amenajeze, cu ajutoul Primariei din Valea Lupului, o trecere de pietoni. „Marcajul pietonal de la kilometrul 66 va fi intens luminat, din ambele parti. De altfel, se impune iluminarea intregii zone, care, in momentul de fata, este in bezna”, a adaugat inspectorul.

Comentarii