Nici un leu pentru Aeroport

Subtitlu

vineri, 15 ianuarie 2010, 00:47
4 MIN
 Nici un leu pentru Aeroport

Reprezentantii PSD au venit chiar cu doua amendamente, unul sustinut de deputatul Anghel Stanciu, iar altul de Tudor Ciuhodaru, devenit intre timp parlamentar independent. Solicitarea lui Ciuhodaru viza alocarea a 200 de milioane de lei pentru Aeroport.

Conform deputatului PDL Marius Spinu, acest amendament nu a mai ajuns sa fie sustinut in plen. Prin amendamentul sustinut de Stanciu, PSD a solicitat alocarea a 8,5 milioane de lei pentru demararea lucrarilor la pista. De la primul la ultimul, paramentarii ieseni spun ca au sustinut amendamentul. Cu toate acestea, proiectul a fost respins. "Cum primul amendament discutat a fost cel al PSD, l-am sustinut. Din pacate, a picat cu cel mai strins scor dintre amendamentele discutate, 138 la 132", a precizat Adomnitei. "Mi se pare firesc ca atunci cind este vorba de proiecte importante pentru Iasi sa il sustina toti, de la PSD sau oricare alt partid. Va fi greu sa putem obtine alte fonduri mai departe, dar ne vom lupta pentru asta, intrucit Iasul merita un aeroport modern", a declarat la rindul sau Tudor Ciuhodaru.

Sustinerea amendamentului propus de Anghel Stanciu a venit si din partea PDL, deputatul Petru Movila acuzind insa autoritatile locale de lipsa de dialog cu parlamentarii, initiativa care ar fi putut duce la o mai buna promovare a intereselor Iasului. "Noi am votat in favoarea amendamentului PSD sustinut in plen de deputatul Anghel Stanciu. Chiar am avut discutii cu alti colegi din alte judete, care ne-au reprosat ca votam impotriva formei bugetului propus de Guvern. Nu am reusit din pacate sa facem o echipa si sa discutam anterior pentru ca primarul si presedintele Consiliului Judetean nu au avut capacitatea sau interesul de a forma o echipa pentru o promovare si o sustinere la comun a proiectelor. Faptul ca anumite proiecte nu trec este o consecinta si a haosului din politica ieseana, unde nu se mai stie care de la ce partid este, si ma refer aici atit la parlamentari, cit si la oamenii din administratie", a declarat Movila.

Desi s-a declarat sustinator al amendamentului liberalilor, parlamentarul PDL Marius Spinu nu a apucat sa voteze pentru. "Decizia comuna a parlamentarilor PDL a fost sa sustinem amendamentul. Din pacate, la momentul votului, sincer sa va spun, eram la toaleta si cind am iesit se votase deja", aprecizat Marius Spinu.

Deputatul Nicusor Paduraru a precizat ca singurele amendamente care au trecut au fost cele care vizau rectificari de buget in cadrul aceluiasi minister, fiind respinse toate cererile suplimentare. Amendamentul liberal a fost supus votului, dar a fost respins, intii in comisiile de industrie si cea de buget-finante, iar apoi si in plen.

Democrat-liberalii, prin Paduraru, spun ca au propus o alocare de 114 milioane de lei, dupa un grafic de necesitati luat de la Consiliul Judetean. Amendamentul initiat de PDL pe tema Aeroportului nu a mai ajuns sa fie votat, parlamentarii ieseni decizind sa nu il mai sustina in plen, pe motiv ca fusesera respinse deja doua amendamente pentru alocarea unor bani aerogarii.

–––

O suta de milioane lei alocate de la buget investitiilor din Iasi

Circa 100 de milioane de lei au fost prinse in bugetul Ministerului Transporturilor pentru investitiile din infrastructura ieseana. Astfel, au fost alocati bani atit pentru continuarea lucrarilor la soseaua de centura, cit si pentru reabilitarea a doua tronsoane din drumurile nationale care traverseaza Iasul.

Potrivit deputatului Nicusor Paduraru, soseaua de centura a Iasului va primi anul acesta mai multi bani decit a putut cheltui Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) de la demararea lucrarilor. Concret, in ultimii doi ani, la soseaua de centura au fost decontate cheltuieli de 58,3 milioane de lei, solicitarea venita de la DRDP pentru anul acesta vizind alocarea a 80 de milioane de lei.

"In baza discutiilor care s-au purtat la minister, soseaua de centura are alocat anul acesta un buget de 70 de milioane de lei, lucru pe care mi l-a confirmat si doamna Tiron (n.r. – Dorina Tiron, sefa Companiei Nationale de Drumuri)", a precizat Nicusor Paduraru. Acesta a mai dat ca sigura si continuarea lucrarilor la drumurile nationale care traverseaza Iasul, acest segment de investitii avind alocat un buget de 24 de milioane de lei.

"La bugetul de reparatii capitale este prevazut tronsonul Gara – Podul de Piatra, lucrarile urmind a incepe insa dupa ce ApaVital va schimba traseul canalizarii. Mai este prevazuta o lucrare importanta si pe traseul Gara Nicolina – Terom, cu conditia ca pe acest traseu Primaria sa clarifice problema liniei de tramvai. Tot in cele 24 de milioane de lei intra si refacerea trotuarului de pe partea stinga a drumului dintre Podul de Piatra si Nicolina", a precizat Nicusor Paduraru.

–––

Circuitul parcurs de un amendament

Unul dintre parlamentarii ieseni a explicat care este procedura prin care unele din amendamentele iesenilor au fost supuse votului, iar altele nu au mai ajuns sa fie discutate. Astfel, amendamentul initiat de un parlamentar sau un grup de parlamentari este depus la comisia parlamentara care tine de domeniul pe care este depus amendamentul.

Comisia in cauza da un vot consultativ, cu aviz favorabil sau negativ, in aceasta comisie proiectele putind fi sustinute chiar si de alti parlamentari decit cei care au initiat amendamentul.

Amendamentul trece apoi la Comisia de Buget Finante, care reia discutia pe acest proiect, da un vot favorabil sau nu, intocmind ulterior un raport care este anexat legii la care este depus amendamentul.

In momentul discutiei in plen, amendamentele cu ultimul aviz favorabil trec automat daca nimeni nu are nimic de obiectat dupa ce este pusa aceasta intrebare de prezidiu. Daca exista obiectii, se voteaza. Cele cu aviz negativ trebuie sustinute de initiatori, altfel fiind respinse automat. Daca sint sustinute de la tribuna Parlamentului, se supun la vot.

Comentarii