Soseaua de centura va fi gata de ziua pacalelilor?

duminică, 10 ianuarie 2010, 22:58
3 MIN
 Soseaua de centura va fi gata de ziua pacalelilor?

Soseaua de centura va mai trece doi ani prin chinurile nasterii. Sefii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) au anuntat ca peste o saptamina vor fi reincepute lucrarile care au stagnat pe timpul iernii.

Pina acum s-a construit aproximativ o sesime din sosea, dar utilizabila pentru soferi este o jumatate din acest tronson, adica bucata de centura care traverseaza satul Uricani.

Vega ‘93 Galati, constructorul contractat de DRDP, a lucrat cu citeva milioane de lei peste bugetul aprobat pe anul trecut. Problema in 2010 o va reprezenta finantarea, reprezentantii DRDP solicitind in 2010 circa 80 de milioane de lei pentru continuarea lucrarilor.

Sefii Directiei nu stiu exact cit s-a lucrat

Reprezentantii DRDP au anuntat ca pina in prezent au fost cheltuiti 53,8 milioane de lei, firma Vega ‘93 executind anul trecut lucrari peste cele 40 de milioane alocate pe 2009. "S-au depasit cu citeve milioane de lei sumele alocate, dar urmeaza sa fie decontate din ce vom primi anul acesta", a declarat Viorel Scutaru, seful regionalei DRDP.

Practic, pina acum s-au cheltuit deja 40% din cele 136 de milioane lei, suma cu care Vega ‘93 a cistigat licitatia pentru executarea a 24 de kilometri de sosea ocolitoare pentru autoturismele de tonaj mare si 7 kilometri de varianta scurta pentru traficul usor.

In ce priveste dimensiunile lucrarii deja executate, sefii DRDP nu se pun de acord. In timp ce Viorel Scutaru vorbeste de 3,7 kilometri asfaltati, directorul tehnic al DRDP, Stefan Ilie, vorbeste de 5,2 kilometri. "Anul acesta am lucrat pe tronsonul de 5,8 kilometri de la Metro pina la iesirea din Uricani. Daca scadem lungimea tronsonului de legatura cu DN 28 dinaintea pasajului peste calea ferata, pasajul si podul peste Bahlui, reiese ca avem facuti 5,2 kilometri. Anul acesta am cerut sa ni se aloce circa 80 de milioane de lei, dar nu stiu cit vom primi", a declarat Stefan Ilie.

Breteaua pentru trafic usor va fi ultimul tronson construit

Dorina Tiron, fosta sefa a DRDP, actuala sefa a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a Romaniei (CNADNR), a dat asigurari ca lucrarile vor fi continuate si in acest an. "Nu pot spune cu cit pina la aprobarea legii bugetului, dar centura Iasului va fi bugetata si anul acesta. Stiu ca trebuie sa iasa o hotarire de guvern care vizeaza problema exproprierilor pe tronsonul unde se va lucra", a declarat Tiron.

Pina in acest moment a fost construit terasamentul pina la pasajul peste calea ferata, peste pilonii deja fixati trebuind sa mai fie montate doua deschideri, cele de deasupra sinelor. De asemenea, urmeaza sa fie terminat si podul peste Bahlui, restul de 2,4 kilometri pina in Uricani fiind finalizati, la fel ca si tronsonul de 2,8 kilometri care traverseaza satul.

Potrivit lui Stefan Ilie, lucrarile care vor fi efectuate anul acesta sint prevazute sa avanseze pina la kilometrul 13 al soselei, urmind a fi facuta astfel legatura dintre DN 28 si DJ 248C, drum care leaga Iasul de Ciurea, demararea lucrarilor fiind anuntata pentru 18 ianuarie. Seful DRDP, Viorel Scutaru, da asigurari ca problemele tehnice din zona caii ferate au fost rezolvate, pasajul urmind a fi terminat in prima faza a lucrarilor din 2010.

"Sper ca anul acesta sa atacam un pasaj cu patru benzi peste DN 28", a declarat seful DRDP. Potrivit directorului tehnic, pasajul peste DN 28 ar urma sa preia traficul pe ruta Iasi – Tirgu Frumos, sub pasaj urmind a fi construit un sens giratoriu pentru virarea pe soseaua de centura, un alt sens giratoriu urmind a fi construit la iesirea din Uricani, la intersectia centurii cu DJ 248 A.

Reprezentantii DRDP sustin ca lucrarile nu sint in intirziere, fiind utilizate pina acum toate fondurile alocate de Guvern. Potrivit panoului montat la intersectia soselei de centura cu DN 28, varianta de trafic greu a soselei ar trebui deschisa circulatiei de ziua pacalelilor, pe 1 aprilie 2011.

In conditiile in care oficialii DRDP intentioneaza anul acesta finalizarea lucrarilor abia pina la kilometrul 13, in primele patru luni din 2011 ar mai trebui asfaltati peste 10 kilometri. "Totul depinde numai de bani. Daca ni se aloca toate fondurile, constructorul se poate mobiliza pentru ca are si oameni si utilaje in numar suficient", a declarat Stefan Ilie.

Despre varianta scurta, de 7 kilometri, pentru trafic usor, Viorel Scutaru a precizat ca "nu va fi facuta anul acesta, ci dupa finalizarea celei de trafic greu". Acesta a precizat in schimb ca vor fi efectuate mai multe lucrari pe DN 28 intre Iasi si Letcani, pe tronsonul mentionat urmind a fi montat in cursul anului un sistem de iluminat.

Comentarii