TRECERILE UCIGASE

Subtitlu

vineri, 11 martie 2011, 01:54
7 MIN
 TRECERILE UCIGASE

Zapada care s-a topit a lasat in urma gropi in asfalt si a sters marcajele rutiere. Trecerile de pietoni au disparut. Problema apare in fiecare primavara. Pe linga lipsa marcajelor, conducatorii auto intimpina probleme si cu semnalizarea rutiera. In unele zone, stilpii abia depasesc un stat de om, iar in alte parti sint mascate de diferite reclame. Ca intotdeauna, autoritatile fac promisiuni ca vor remedia problemele.

"Daca nu vezi semnul, nici nu stii ca pe acolo e trecere"

Ieri, pe aceasta trecere de pietoni a murit un om, strivit de un TIR intr-un accident groaznic

Un exemplu elocvent este trecerea de la Podul de Piatra unde ieri-dimineata un om a murit accidentat de un tir. Marcajul rutier este practic inexistent. Nici semnalizarea nu vine in ajutorul soferilor. Pe ambele sensuri, placutele care semnalizeaza trecerea de pietoni sint puse la inaltimi de-a dreptul ridicole. Pe sensul de mers spre Bazar, pe care s-a produs accidentul, semnul de circulatie incepe de la inaltimea de 1,45 metri. Pe celalalt sens, semnul e ridicat la aproximativ 1,7 metri de sol. In ambele situatii, acesta este greu de vazut, mai ales de catre soferii de pe banda a doua.

"Trec des pe acolo si, ca sofer, de multe ori ma surprinde trecerea asta de pietoni. Nu vezi nici indicatorul de pe margine prea bine, ca e jos si prea in lateral, mai ales daca mergi pe mijlocul strazii si nici zebra nu se vede pe asfalt, ca e stearsa. O vad sau imi amintesc de trecere in ultimul moment si ma uit atunci dupa vreun pieton, sa nu dau peste el. Va dati seama ca soferul ala, fiind din alt judet, nu a vazut nimic. Probabil ar trebui ca Primaria sau cine se ocupa de drum sa puna un indicator mare deasupra soselei undeva, eventual cu lumina galbena, stiu si eu", a declarat Claudiu R., un sofer care face zilnic naveta prin zona respectiva.

Intrarea in oras, zona Petrom: Soferii care nu sint ieseni trebuie sa aiba si fler

Situatia nu este singulara. Problemele din Podul de Piatra se regasesc in tot orasul. Trecerile de pietoni de pe care s-a sters vopseaua dau mari batai de cap soferilor. Cu foarte putine exceptii, strazile nu mai prezinta decit urme slabe de marcaje rutiere. "Daca nu vezi semnul, nici nu stii ca pe acolo e trecere. Numai te trezesti cu cite un om in fata. Cel mai bine e la semafoare. Acolo esti ceva mai sigur, dar asta cind functioneaza. Daca nu cunosti orasul, ai mari sanse sa provoci un accident", a declarat Radu Croitoru, sofer la o firma de curierat.

Un loc extrem de periculos vizavi de Tepro: statie de tramvai, doua benzi pe sens

Pe linga lipsa marcajelor, si semnalizarea rutiera lasa de dorit. Semnele sint puse la diferite marimi. In multe zone, acestea sint foarte usor de mascat de o simpla dubita sau un autobuz. In zone ca Vasile Lupu, in zona Sectiei de Politie, Flora, CET, Pod Alexandru, Canta la bariera Tigarete, semnele sint puse la inaltimi ca in Podul de Piatra. In alte zone, semnele rutiere sint mascate. La Piata Pacurari, panoul publicitar al unei farmacii mascheaza semnul care anunta trecerea de pietoni. Cine coboara din Copou, are surpriza sa zareasca in ultimul moment semnul rutier, acesta fiind mascat de un copac.

"Asteptam sa se incalzeasca"

Capcana in Podu de Fier: Vopsea stearsa si masina parcata in dreptul trecerii de pietoni

Cind vine vorba de problemele semnalate, autoritatile responsabile gasesc repede o scuza sau un vinovat. Reprezentantii Regionalei de Drumuri si Poduri Iasi au afirmat ca ei nu se ocupa de semnalizarea rutiera. "Tronsoanele din municipii preluate de noi au fost luate pentru a fi intretinute. Nu noi ne ocupam de marcaje si de semnalizarea rutiera, ci autoritatile locale", a declarat Viorel Scutaru, directorul DRDP Iasi.

Copou

Conducerea Citadin, firma care se ocupa atit de acoperirea gropilor, cit si de intretinerea marcajelor, a declarat ca vopseaua nu tine mai mult de 6 luni. "Ca inginer constructor, va spun ca nu se pot face aceste marcaje cind temperatura la sol este sub 10°C, pentru ca nu tin. De exemplu, miercuri noapte au fost minus 4°C, iar in cursul zilei de ieri in jur de 3-4°C. Tehnic, nu se poate interveni. Asteptam sa se mai incalzeasca. Am incercat toate tipurile de vopsele, si degeaba. Cel mai mult tine un tip de vopsea fabricata la Suceava. Am chemat la licitatie toate firmele si rezultatele au fost la fel. Sa stiti ca si la bulgari, si la unguri sint aceleasi probleme", a declarat Kristian Barzu, directorul Citadin.

Acesta a specificat ca pentru inceputul de primavara bugetul pentru refacerea marcajelor rutiere se ridica la aproximativ 300.000 lei. Specialistii sustin ca pentru refacerea unui kilometru liniar de marcaj, costurile se ridica la circa 2.300 lei. Acest lucru inseamna ca Citadin nu va putea reface cind va da caldura decit cu putin peste 130 de kilometri de marcaje, in conditiile in care in municipiu sint in jur de 200 kilometri echivalenti de marcaje.

O tablita indicatoare plasata la inaltimea de numai 1,45 metri

Oficialii SC Servicii Publice SA, fosta DSPM, firma aflata in subordinea municipalitatii, a afirmat ca tablitele simple care semnalizeaza trecererile de pietoni ar trebui amplasate la o inaltime de 1,80 metri, iar in cazul celor care au si lumini la 2,20 metri.

Conducerea unitatii a recunoscut ca in municipiu sint probleme in ceea ce priveste semnalizarea rutiera, dar a afirmat ca se lucreaza pentru remedierea acestor probleme. "Avem o echipa special constituita pentru a se ocupa de semnalizarea rutiera. Incercam sa facem ordine si sa le standardizam pe toate. Noi ce am pus, am pus conform standardelor. Poate au mai fost situatii in care acestea au fost puse putin mai jos, din cauza zonei respective. Dupa cum v-am spus, luam strazile la rind pentru a inventaria semnele de circulatie si a le standardiza", a afirmat Luminita Salceanu, sefa de la Servicii Publice.

––-

In orasul Iasi nu exista marcaje pe strazi. Tragedii precum cea de ieri se pot intimpla oriunde!

Trecerea pe care s-a produs accidentul nici macar urme de vopsea nu mai are

Un barbat si-a pierdut viata dupa ce a fost calcat de un TIR in timp ce traversa regulamentar. Tragedia s-a petrecut ieri-dimineata in jurul orei 7.30 pe bulevardul Nicolae Iorga, la trecerea pentru pietoni situata intre Rond Podu de Piatra si Pasajul Galata. Reprezentantii Politiei spun ca autotractorul implicat in accident, inmatriculat in judetul Timis, era condus de Constantin Avarvarei (28 de ani) din Tirgu Neamt si se indrepta catre Gara Internationala.

"In timp ce conducea un autotractor cu semiremorca dinspre Podu de Piatra catre Gara Internationala, conducatorul auto nu a oprit sa acorde prioritate victimei care traversa regulamentar strada. Conducatorul auto nu se afla sub influenta alcoolului. S-a intocmit dosar penal sub aspectul savirsirii infractiunii de ucidere din culpa", a spus Virginia Pralea, purtator de cuvint al Politiei.

In urma impactului victima, Ionel Maxim (43 de ani), contabil la SC Auto Total Group ZR, a murit pe loc. Martorii tragediei spun ca practic toate rotile remorcii au trecut peste barbat. "Erau doua masini oprite ca sa ii dea prioritate barbatului. TIR-ul a venit pe liniile de tramvai si nu a mai oprit. Probabil soferul nu era atent si nu l-a vazut. L-a tirit pe sub roti pina in spatele remorcii", a povestit Dan Bogdan, unul dintre martorii accidentului.

Soferul TIR-ului declara ca a vazut pietonul tirziu. Martorii spun insa ca avea viteza mare

Autotrenul s-a oprit la o distanta de aproape 40 de metri de trecerea pentru pietoni unde a avut loc impactul cu victima. Soferul TIR-ului sustine insa ca l-a observat tirziu si nu l-a mai putut evita. "L-am vazut, dar l-am vazut tirziu. Era dupa trecere. Mi-a sarit in fata. Am incercat sa-l evit, am claxonat, am frinat", a spus dupa accident Constantin Avarvarei.

Verificarile facute ulterior de ofiterii Politiei Rutiere au scos la iveala faptul ca autotractorul implicat in accident ar fi avut defectiuni la sistemul de frinare. Anchetatorii au spus ca frina avea defectiuni atit la capul tractor, cit si la remorca pe care o tracta. Politistii au mai precizat ca tinarul incarcase marfa la Tirgu Neamt si era singurul sofer din TIR. Ei au ridicat diagrama tahograf care urmeaza sa fie analizata de Autoritatea Rutiera Romana, pentru a vedea daca Avarvarei a respectat timpii de conducere si odihna. Anchetatorii au cerut si efectuarea unei expertize care sa stabileasca viteza cu care circula tinarul inainte de impact.

––-

Peste 300 de soferi au ramas fara permis anul acesta la trecerile pentru pietoni

O idee care poate fi incercata se aplica deja la Cluj

Potrivit evidentelor Politiei Rutiere de la inceputul anului si pina la sfirsitul lunii trecute aproape 300 de soferi au ramas fara permisele de conducere dupa ce au fost surprinsi ca nu acorda prioritate pietonilor care traverseza regulamentar. De asemenea, in primele doua luni ale anului, s-au inregistrat 21 de accidente rutiere soldate cu 5 raniti grav si 16 raniti usor. Cele mai multe astfel de evenimente rutiere, s-au petrecut pe strazile cu mai multe benzi de circulatie pe sens cum sint soseaua Nicolina, strazile Canta si Silvestru, soseaua Pacurari sau bulevardele Nicole Iorga si Carol I.

Comentarii