Un traseu nou pentru soseaua de centura

joi, 06 noiembrie 2008, 23:04
4 MIN
 Un traseu nou pentru soseaua de centura

Autoritatile locale au modificat ieri traseul soselei de centura. In Sala Mare a Primariei au fost ieri sefii Primariei, ai Consiliului Judetean, ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP), dar si reprezentanti ai firmelor care lucreaza la soseaua ocolitoare. Toti au intrat in sedinta dupa declaratiile facute de prim-ministrul Calin Popescu Tariceanu. Premierul a criticat extrem de dur mai multe aspecte ale investitiei, inclusiv faptul ca ruta ocolitoare a fost gindita cu doar cite o banda pe fiecare sens de mers. Dupa citeva ore de analize s-a ajuns la mai multe concluzii.

Se va solicita acordarea de fonduri suplimentare pentru extinderea soselei, traseul va fi modificat in mai multe puncte, iar pe viitor se doreste realizarea unei legaturi directe de la drumul spre Vaslui, prin CUG, si pina la DN 24, pe la Pietrarie sau chiar Dobrovat.

Patru benzi in loc de doua

Autoritatile locale s-au intilnit ieri pentru a trasa viitorul soselei de centura a municipiului. Artera ocolitoare are punctul de plecare drumul european, intre Metro si Arabesque. „Consiliul Judetean a trimis deja o adresa catre Guvern prin care solicita extinderea la patru a numarului de benzi de la soseaua de centura. Dupa aceasta sedinta vom trimite si noi o astfel de solicitare pentru a se aproba mai repede aceasta noua solutie", a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Abia dupa aprobarea solutiei, DRDP va demara realizarea documentatiilor necesare. Tot atunci ar trebui sa se afle detalii si despre cit ar costa extinderea. "Noi am propus mai multe modificari de traseu. Toate se inscriu in suma contractului de executie deja semnat. Suplimentarea numarului de benzi este insa altceva. Va fi nevoie de noi fonduri, de o noua hotarire a Guvernului. Acum nu avem o evaluare a costurilor. Vom face studii pentru patru benzi pe portiunea cuprinsa de la intersectia soselei cu drumul european si pina la intersectia cu DJ248, spre Vaslui", a explicat Dorina Tiron, sefa DRDP.

In cazul traseului destinat traficului usor a aparut doar o modificare. Astfel, artera va fi realizata exact pe malul riului Nicolina si se va intersecta cu soseaua Nicolina pe strada arhitect Berindei, exact la podul peste riu.

O alta varianta ar fi fost amenajarea arterei ocolitoare pe soseaua Tudor Neculai, caz in care ruta ocolitoare s-ar fi intersectat cu soseaua Nicolina in zona Belvedere. "Este foarte bine ca se poate realiza aceasta legatura pentru traficul usor. Se pun in valoare toate acele terenuri din zona Cicoarei. In plus, nu se vor mai aglomera Canta si Pacurari", a explicat Nichita.

Trei pasarele pe noul traseu

In cazul variantei pentru traficul greu s-au luat in calcul mai multe modificari. Astfel, una dintre ele presupune evitarea zonei cu lacul de la Iezareni. Acolo ar fi probleme legate de sol, de alunecari de teren. Oficialii DRPD au comandat studii care sa demonstreze daca in acea zona se poate construi sau nu.

Proiectantii au pregatit deja un alt posibil traseu, care sa evite terenurile instabile. Astfel, soseaua ar urma sa ocoleasca localitatea Horpaz si sa se intersecteze cu DJ248. De aici, traseul ar fi trebuit sa treaca pestea calea ferata, si paralel cu sina de tren sa ajunga pina la bulevardul Poitiers, in zona Tirgului de Cherestea. "Acum s-a propus o alta solutie. Se va merge pe drumul judetean pina la bulevardul Poitiers. Cei de la DRDP vor consolida si moderniza acest tronson, dar si bulevardul Poitiers", a explicat Nichita.

Reprezentantii DRDP sustin ca bulevardul Poitiers ar putea fi extins cu inca o banda. "Aceasta solutie ar fi una de moment. Pe viitor vrem sa facem o legatura intre DJ 248 si DN 24. Se vor face studii, care pot fi gata in citeva luni. Sa vada ce se poate face, daca e nevoie de tunel sau care este solutia posibila. Astfel, soseaua ocolitoare nu ar mai trece deloc prin oras", a adaugat Nichita. Soseaua de centura va avea si trei pasarele.

Una va fi amplasata la inceput, peste calea ferata si riul Bahlui. Alta va face legatura intre bulevardul Poitiers si Drumul Hotilor, iar alta va fi la intersectia cu DN 28, cel care duce spre Tomesti. Astfel, soseaua de centura va avea un traseu comun pentru traficul greu si traficul usor, pe o distanta de aproximativ 3,5 kilometri de la drumul european. Traficul usor se va desprinde apoi si va intra in oras prin zona Cicoarei. Apoi, va urma riul Nicolina pina la intersectia cu soseaua Nicolina. De acolo se va vira dreapta pina la bulevardul Poitiers, unde se va intersecta cu drumul destinat traficului greu.

Traseul pentru masinile de mare tonaj va fi prin satul Uricani, peste DJ248A (spre Voinesti), va trece pe linga Valea Ursului, va ocoli mare parte din localitatea Horpaz si se va intersecta cu DJ248. Va urma traseul drumului judetean pina in oras, apoi soseaua Nicolina si bulevardul Poitiers. Pe o pasarela se va continua cu Trei Fintini, pina la intersectia cu drumul spre Tomesti. Lucrarile de la soseaua de centura sint executate de firma Vega ‘93 Galati, contractul semnat cu aceasta societate fiind de 136,2 milioane lei, fara TVA. In total vor fi construiti in jur de 31 de km de sosea.

Comentarii