Municipiu plin de transee

marți, 26 mai 2009, 21:38
2 MIN
 Municipiu plin de transee

O serie de lucrari aflate in desfasurare si o alta asteptata sa demareze au facut din arterele municipiului zone pe care orice calatorie pe patru roti este una plina de hurducaturi si injuraturi, fiind un test de maiestrie pentru soferii ce doresc sa evite gropile.

Una dintre cauze o constituie, asa cum era de asteptat, demararea lucrarilor de inlocuire a conductelor de apa si canal din Botosani. Programul derulat de Apa Grup include majoritatea strazilor si aleilor din municipiu, pana acum fiind atacate peste 10 puncte de lucru. Conform contractului, firmele de constructie au obligatia sa aduca la starea initiala suprafetele distruse, lucru care deocamdata nu s-a intamplat.

Singurele strazi care arata bine dupa lucrarile efectuate prim programul ISPA sunt cele pe care Primaria a efectuat ulterior lucrari de modernizare, in speta Pod de Piatra si Bucovina – iesirea spre Curtesti. In rest Tudor Vladimirescu, Petru Rares, Teilor, Ion Pillat, Prieteniei, Dimitrie Rallet si multe altele sunt transformate in brazde de piatra, facand infernal traficul rutier. 

Reprezentantii Apa Grup sustin ca in niciuna din aceste zone nu s-au executat toate etapele inlocuirii conductelor, motiv pentru care nu s-a trecut inca la repararea carosabilului. "Trebuie montate caminele de bransament, apoi se fac probele si, daca totul e in regula, se trece la refacerea suprafetelor. Nu se poate reface inainte de parcurgerea tuturor etapelor pentru ca riscam sa fim nevoiti sa spargem din nou, ceea ce inseamna bani aruncati", a explicat ieri Catalin Fetcu, directorul tehnic al societatii. Acesta a declarat ca santierul nu poate dura mai mult de doua-trei luni pe o strada, in functie de complexitatea acestuia.

Gropi ramase dupa remedierea avariilor

Reprezentantii Primariei sustin ca refacerea anumitor artere intarzie din cauza lucrarilor de realizare a centurii pentru traficul greu al municipiului. Strazile Tudor Vladimirescu, Petru Rares si sectoare din Calea Nationala vor fi transformate complet gratie unui proiect european ce va demara luna viitoare. Alte artere, precum Teilor sau Calugareni, sunt incluse, asa cum a declarat viceprimarul Florin Ghiorghita, in programul de asfaltare din acest an, program ce nu a inceput inca din cauza ca nu s-a semnat contractul de reparatii.

O alta problema o ridica interventiile in carosabil pentru rezolvarea avariilor. Gropi de mari dimensiuni au fost acoperite cu un strat superficial de piatra si abandonate in aceasta faza. Strada Calea Nationala are mai multe astfel de puncte, dar acestea sunt intalnite si pe Mihai Kogalniceanu, Nicolae Iorga sau Ocolitor.

"Sunt lasate cateva zile pentru tasare, din cauza ca noi nu avem utilaje de mare tonaj pentru etapa de tasare a pamantului. In plus, firma cu care avem contract ne-a comunicat ca nu deschide statia de asfalt pentru doar opt tone, cat ne trebuie noua. Asteptam sa se mai adune comenzi. Ieri am lucrat la Dorohoi, iar in doua-trei zile vom repara ce avem pe Botosani", a declarat Maricel Georgescu, directorul general al Apa Grup.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii