Nemultumirile studentilor si punctele tari ale Universitatii „Stefan cel Mare” Suceava

duminică, 09 noiembrie 2008, 20:55
3 MIN
 Nemultumirile studentilor si punctele tari ale Universitatii „Stefan cel Mare” Suceava

O echipa de evaluare institutionala ARACIS – Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior – formata din studenti, a efectuat un raport in urma vizitei din vara acestui an la Universitatea "Stefan cel Mare" (USV). Ei au verificat conditiile in care se studiaza, relatia dintre profesorii universitari si studenti, dotarea laboratoarelor, fondul de carte existent in biblioteci si participarea studentilor la luarea deciziilor in universitate.

Rezultatele raportului de evaluare externa a calitatii educatiei in USV intocmit de echipa ARACIS au evidentiat atat punctele tari ale universitatii cat si nemultumirile studentilor. Primul dintre punctele slabe prezentate in raport este faptul ca studentii au posibilitati limitate de a-si alcatui propriul traseu de invatare – disciplinele trecute ca optionale sunt de fapt obligatorii. Studentii afirma ca un procent mare de cadre didactice din USV folosesc metode de predare ineficiente si ca nu exista o relatie de parteneriat intre studenti si profesori. Desi in cadrul universitatii exista un sistem de evaluare a profesorilor de catre studenti, se pare ca feedback-ul din partea studentilor este folosit doar intr-o mica masura pentru a lua decizii de imbunatatire. Rezultatele acestei evaluari anuale a cadrelor universitare sunt confidentiale, fiind accesibile numai decanului, rectorului si respectivului cadru didactic. Faptul ca studentii nu au putut observa rezultate vizibile in urma completarii chestionarelor de evaluare a profesorilor are ca efect scaderea increderii lor in acest mecanism si posibilitatea abordarii cu o responsabilitate mai scazuta a urmatoarelor exercitii de evaluare.  

Procentul de studenti care pleaca in programe de mobilitate este mic, aproximativ 0,5%, si in scadere. Secretariatele facultatilor au un program relativ scurt – doua ore pe zi, patru zile pe saptamana – iar studentii se declara nemultumiti ca sunt nevoiti sa piarda timpul stand la cozi.

Desi 70 la suta din studentii USV sunt multumiti de conditiile de cazare din camine si de modul de repartizare a locurilor, doar 60 la suta din locurile de cazare pot fi satisfacute. Studentii care au folosit serviciile bibliotecii universitare s-au declarat nemultumiti de faptul ca volumele des solicitate de ei nu se gasesc intr-un numar suficient de exemplare, iar numarul de titluri este insuficient pentru a asigura o documentare satisfacatoare pentru lucrarea de licenta.

Ecipa de evaluare ARACIS recomanda in raportul intocmit ca USV sa adapteze criteriile de acordare a burselor de merit in asa fel incat sa poata beneficia de acestea, alaturi de studentii cu rezultate academice foarte bune, si acei studenti foarte implicati care au rezultate deosebite in cadrul organizatiilor studentesti.

Punctele tari subliniate in raportul de evaluare externa a calitatii educatiei in USV sunt spatiile bine dotate, renovate sau in curs de renovare, identitatea vizuala este bine promovata si atragatoare – sigla universitatii apare atat pe gulerul camasii rectorului cat si pe materialele didactice si pe vesela din restaurantul universitatii – iar gradul de participare al studentilor la luarea deciziilor a crescut in urma aplicarii unei noi metodologii de alegere a reprezentantilor lor si a implicarii organizatiilor studentesti in organizarea alegerilor universitare. De asemenea, Centrul de Orientare si Consiliere in Cariera din cadrul USV este considerat a fi o structura dinamica, cu personal profesionist si motivat fiind apreciat de catre studenti si organizatiile studentesti cu care colaboreaza.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii