Serviciul Judetean de Ambulanta verificat de o comisie mixta a ASP si CAS

luni, 03 noiembrie 2008, 21:10
3 MIN
 Serviciul Judetean de Ambulanta verificat de o comisie mixta a ASP si CAS

Ieri a inceput actiunea de verificare a activitatii Serviciului Judetean de Ambulanta (SJA) Suceava, urmarindu-se, intre altele, calitatea si eficienta manageriala si cauzele eventualelor intarzieri la interventii. Controlul este efectuat de o comisie formata din reprezentanti ai Autoritatii de Sanatate Publica (ASP) Suceava si Casei de Asigurari de Sanatate (CAS) Suceava. Potrivit directorul ASP Suceava, doctorul Alexandru Lazareanu comisia are in componenta un reprezentant al CAS si patru reprezentanti ai ASP, precum si un reprezentant al Prefecturii Suceava in calitate de observator. Comisia constituita la nivel ASP are cinci membri, respectiv bioinginer Adrian Popescu, seful Serviciului Asistenta Medicala de Urgenta – presedintele comisiei, jurist Mariana Balan, Diana Iacoban, economist Mihaela Balineanu si inginer Cristina Agavriloaiei iar din partea CAS participa la control doctorul Ionela Ionescu.

Doctorul Lazareanu a spus ca acest control va dura o saptamana si vizeaza calitatea si eficienta manageriala la nivelul statiei centrale si a microstatiilor din subordine, dinamica de personal in perioada 2005 – 2008, gradul de ocupare a posturilor, legalitatea acordarii concediilor medicale si a concediilor fara plata, planificarea si efectuarea concediilor de odihna, angajari de personal, desfaceri ale contractelor de munca sau demisii, precum si aplicarea si respectarea legislatiei specifice domeniului asistentei medicale de urgenta. De asemenea controlul vizeaza verificarea si organizarea serviciului in ture, cazurile si cauzele intarzierilor la interventii, gradul de utilizare a ambulantelor noi.

Totodata, controlul comisiei mixte vizeaza si modul in care au fost efectuate achizitiile publice la SJA Suceava.

In luna august, Casa de Asigurari de Sanatate Suceava a solicitat Serviciului Judetean de Ambulanta restituirea unor sume de bani pentru servicii raportate eronat si adoptarea unor masuri ferme la substatia Vatra Dornei, unde au fost depistate nereguli majore privind acordarea serviciilor medicale de urgenta.

Presedintele director general al CAS Suceava, Cristina Iordachel, a declarat atunci ca angajatii Biroului Control al institutiei au facut, in perioada august – decembrie 2007, un control la Serviciul Judetean de Ambulanta Suceava, furnizor de servicii medicale din asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si transport sanitar, care se afla in relatie contractuala cu CAS Suceava.

Doctorul Iordachel a spus ca acest control a vizat activitatea desfasurata pe parcursul anului 2006 si primele sapte luni ale anului 2007, verificandu-se modul de respectare a clauzelor contractuale si a concordantei serviciilor medicale contractate raportate de SJA Suceava si decontate de CAS Suceava, precum si serviciile consemnate in evidentele specifice existente la nivelul furnizorului.

Tot sursa citata a precizat ca in urma controlului s-a stabilit ca Serviciul de Ambulanta Judetean Suceava trebuie sa restituie suma totala de 71.704,85 lei reprezentand contravaloarea cazurilor de servicii medicale de urgenta si transport medical raportate eronat catre CAS Suceava.

Presedintele director general al CAS Suceava a mai spus ca Serviciul Judetean de Ambulanta Suceava trebuie sa faca precizari unitare pentru toate substatiile sale privind codificarea si raportarea solicitarilor de servicii medicale de urgenta si de transport sanitar.

Totodata, CAS Suceava a atentionat SJA Suceava sa respecte conditiile acordarii asistentei de urgenta conform normelor contractului cadru, pentru indeplinirea conditiilor legale de decontare a acestora.

Iordachel a propus conducerii SJA Suceava sa ia masuri privind asigurarea respectarii atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului pentru personalul sanitar al substatiei Vatra Dornei.

Presedintele director general al CAS Suceava a spus ca exista, in continuare, nereguli majore in acordarea serviciilor medicale de urgenta la substatia Vatra Dornei, aceasta substatie avand, de altfel, un proces civil cu CAS Suceava in urma caruia, prin instanta, s-a decis imputarea sumei de 150.095,37 de lei.

"Noi intelegem foarte bine ca deficitul de medici angajati la Serviciul de Ambulanta afecteaza calitatea si siguranta serviciilor oferite asiguratilor", a spus Iordachel care a adaugat insa ca institutia nu poate fi de acord ca un medic angajat cu norma intreaga sa presteze in cursul unei luni un numar de 6 sau 9 solicitari, asa cum s-a constatat la substatia Vatra Dornei in urma controlului CAS Suceava.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii