Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Directorul Aeroportului, Marius Bodea, a răspuns la întrebările postate de cititori

GALERIE
marius bodea d
  • marius bodea d
- +

Invitatul Ziarului de Iaşi la "Tema săptămânii" este Marius Bodea, directorul Aeroportului Iaşi.

Astăzi, 4 februarie, Marius Bodea a ajuns la sediul redacţiei Ziarul de Iaşi.

"In primul rand, doresc să ii salut respectuos toti cititorii Ziarului de Iasi si să le multumesc in mod special celor care au adresat intrebări, indiferent dacă acestea sunt mai mult sau mai puţin critice. Numai prin astfel de discutii directe cu pasagerii aeroportului iesean, cu potentialii pasageri sau chiar cu ieseni ce doresc sa afle ce se intampla aici putem intelege si noi ce reusim sa transmitem corect si eficient opiniei publice, unde lucrurile communicate nu au fost intelese corect si pe viitor sa procedam in asa fel incat sa raspundem cat de mult se poate acestor exigente.

Am observat si astazi ca interesul comunitatii fata de aeroportul iesean este foarte mare si ca suntem de acum cu toti constienti de importanta acestui obiectiv strategic. Preocupaea noastra, a echipei de la Aeropotul Iasi, pentru definitaverea lipsurilor de infrastructura ce au fost cronice pana de curand, cat si pentru deschiderea de noi rute este foarte intensa. Pentru ceea ce a depins exclusiv de noi, construirea unui noi piste de aterizare decolare la standarde care sa ne faca sa devenim atractivi, a unui nou terminal care sa insemne civilizatie si a dotarilor operationale considerate adecvate de catre operatorii aerienei, se poate observa ca lucruile s-au intamplat foarte repede si in mod profesionist, laudat de toata aviatia din Romania. Aici meritul este si a Consiliului Judetean care a inteles importanta investitiilor. Pentru ceea ce depinde aproape exclusiv de companiile aeriene insa, deschiderea de noi rute, avem nevoie de mai multa rabdare, pentru ca trebuie sa fim constienti ca avem de recuperat un decalaj urias si ca toate noile rute ce se vor deschide trebuie sa aiba in spate o constructie strategica solida, pentru a deveni proiecte durabile.

In speranta ca raspunsurile mele vor acoperi cat se poate de mult nevoia de intelegere a unor aspecte ridicate de catre cititori, va multumesc sincer pentru interesul acordat", a precizat Marius Bodea.

ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI:

Dan

Domnule Bodea, Cand afisati si tariful pentru parcarile din fata aeroportului? Duminica dimineata am intrat in parcare si am fost taxat cu 3 lei pentru 10 minute de catre domnii care pazesc parcarea si care mi-au explicat ca automatul nu functioneaza decat pentru intrare, nu si pentru iesire. Percepeti cumva 20 de lei ora de parcare? Asta e jecmaneala pe fata!

Bună dimineaţa. Tariful pentru staţionarea în perimetrul parcării se află afişat la automatul de plată pentru aceste servicii. Tariful este 3 lei pe oră, indiferent de ziua din săptămână, iar algoritmul de calcul pentru staţionare îndelungată este gândit în aşa fel încât acesta să scadă pe măsură ce se staţionează un număr mai mare de ore. Sistemul va fi îmbunătăţit în foarte scurt timp, odată cu darea în folosinţă a unui nou automat de plată. De asemenea, informaţii despre aceste tarife găsiţi şi pe site-ul www.aeroport.ro. Despre funcţionarea defectuoasă a sistemului pe care dumneavoastră o semnalaţi aici, mă voi interesa şi vom încerca să facem în aşa fel încât să nu se repete. Vă mulţumesc.

Dragoman G

Dupa cum stim in Spania sunt foarte multi romani.Pe cand o cursa pe ruta Iasi - Madrid sau Iasi -Barcelona.

Este una dintre rutele pe care le considerăm şi noi viabile. Am iniţiat demersuri inclusiv la nivelul ministerului de Externe şi ambasadei României la Regatul Spaniei pentru a intra în posesia informaţiilor ce pot susţine în faţa companiilor aeriene deschiderea acestei rute. Cifrele sunt încurajatoare. Companiile aeriene au deja aceste informaţii de la noi. Suntem optimişti că vom reuşi să conectăm Iaşul şi Moldova de cel puţin una dintre cele două destinaţii.

Dr

ce facilitati le oferiti companiilor care vor sa vina la Iasi? pentru ca nu-mi pot explica de ce o cursa Iasi -londra oferita de Wizz in septembrie costa peste 800 ron iar o cursa Cluj-londra tot in septembrie costa putin peste 300 ? Eu nu inteleg daca dumneavoastra doriti mai multe companii aeriene la Iasi sau va multumiti cu Tarom-ul.Stiu ca preturile si le aranjeaza companiile dar taxa de aeroport /pasager poate mari sau micsora aceste preturi.Intrebare : le facilitati acestor companii o taxa mica sau le impuneti romaneste o taxa fixa ce nu se poate negocia si apoi ce-o fi o fi?

Tarifele de aeroport sunt aceleaşi pentru toate companiile aeriene ce operează de pe aeroportul ieşean. Această obligaţie fiind statuată de legislaţia aplicabilă privind tarifele aeroportuare şi a fost impusă chiar de Uniunea Europeană. Pentru eventualele scheme de discounturi ce pot fi aplicate în baza unor criterii există obligaţia depăşirii pragului până la care aeroportul este finanţat de către autoritatea tutelară. În caz contrar, orice schemă de discount se consideră ajutor de stat acordat ilegal. Facilităţile pe care le oferim sunt primordial cele operaţionale, caracteristice infrastructurii pistei noi - echipamentele de intervenţie şi întreţinere aeroportuare - iar pe parte de promovare, asumarea unor campanii online şi offline pentru promovarea destinaţiilor deschide de companii, aşa cum există şi în acest moment în întreaga regiune a Moldovei.

Pieter Timmerman

Dear mr. Bodea, I would like to open the route IAS-AMS(sterdam), as I see many transfer passengers on the route IAS-BUH-AMS to the USA, Canada and many other (european) destinations. Bucharest has 9 daily flights to AMS (the route with the most number of flights a day in BUH !!), so moving one flight to IAS would comfort many people (including myself), and companies like Centric etc, would be also very happy. Multumesc !

Deschiderea unei rute spre Amsterdam a fost discutată de la începutul anului 2014 cu una dintre companiile partenere şi este un target strategic şi pentru noi, ţinând cont de poziţionarea prin conectivitate a aeroportului din Amstedam. Însă, aşa cum cred că se ştie foarte bine de acum, deciziile privind deschiderea unor rute aparţin exclusiv companiilor aeriene.

colta ciprian

cand avem o cursa iasi belgia

Şi noi ne dorim cât mai multe destinaţii operate de pe aeroportul ieşean, însă numai datele statistice care să confere siguranţa existenţei unui grad de încărcare important pe aeronave reprezintă şansa deschiderii unor rute. În acest moment, înaintea unei destinaţii spre Belgia, există statistic cerere spre alte zone, iar companiile vor deschide cu prioritate rute spre destinaţiile respective.

calatoru'

Domnule Director, daca aeroportul Iasi se doreste a fi un aeroport regional (nu unul local, cum e acum!), ar fi normal ca autobuzele din diverse localitşti importante ale Moldovei sa ajunga pana la aeroport. A existat un proiect ce prevedea ca o companie locala sa ofere aceste servicii, dar din cate stiu nu s-a materializat. Pe cand reluati negocierile? De ce nu faceti dvs. si autoritatile judetene un efort, pt ca acum, cu un trafic de 273-274 mii pasageri, sunteti foarte aproape de limita bazinului de clientela local? Perspective de crestere, in lipsa uei conectari eficiente la marile orase si la furniyorii principali de pasageri potentiali, nu mai sunt!

Intermodalitatea transportului de pasageri este vitală pentru un aeroport. Din acest punct de vedere, aveţi deplină dreptate. Noi am gândit un parteneriat cu mai multe firme de transport din regiunea Moldovei pentru a exista această infrastructură de deplasare. La acest moment fiind vorba totuşi exclusiv de un demers economic, de business al transportatorilor, nu există, aşa cum aceştia susţin, o cerere care să ducă la deschiderea unor rute directe de transport judeţean sau interjudeţean din localităţile Moldovei spre Aeroportul Iaşi.

adrian

Cursa directa Iasi - Hamburg? Sau poate ceva low-cost spre Germania?

Ne dorim, înainte de a discuta profilul cursei spre Germania, fie low-cost, fie non low-cost, să existe o rută directă spre această ţară. O considerăm fundamental importantă pentru mediul de afaceri din Iaşi şi pentru orizontul investiţiilor străine în Iaşi şi Moldova. La începutul acestui an avem programate două întâlniri în Germania, una la Munchen şi una la Koln, cu două companii aeriene ce operează spre acele destinaţii şi/sau au baze aeriene acolo. Una dintre acestea operează pe sistem low cost, cealaltă este companie aeriană flag carrier. Ne dorim ca oricare dintre aceste două întâlniri să ducă la un rezultat concret.

Ioan Penelea

Domnule director ,cand vom avea curse aeriene directe; Iasi - Paris - Beauvais ( BVA ) Iasi - Paris - Charles de Gaulle ( CDG ) Iasi - Paris - Orly ( ORY ) Asa cum circula cei din Bacau de ani de zile?.

Cred că o cursă spre Paris va fi posibilă în acest an şi de pe aeroportul Iaşi. Toate datele statistice aflate în posesia aeroportului Iaşi şi comunicate companiilor aeriene indică un potenţial bun spre această destinaţie. Aşa cum este cunoscut în lumea aviaţiei civile, deschiderea unei rute în majoritatea situaţiilor necesită discuţii şi susţineri intense de operare de doi ani de zile. Companiile aeriene, după contracţia pieţei aviaţiei civile de acum câţiva ani, au devenit foarte prudente în extinderea portofoliului de rute, chiar dacă datele statistice ar indica rezultate financiare pozitive în unele situaţii.

Fam.Penelea

Domnule Bodea,pe cand un zbor direct spre Franta,asa cum au cei din Bacau de ani de zile ?.

Am răspuns anterior la această întrebare. Vă mulţumesc.

Vasile Lenta

Buna ziua, Comunitatea de romani din Munchen si imprejurimi este considerabil de mare, cand vom avea curse directe de la Iasi in zona? Multumesc.

Am răspuns anterior la această întrebare. Vă mulţumesc.

gogu

Domnule Bodea te rog lumineaza-ma care sunt criteriile dupa care pot avea acces in parcarea din fata aeroportului in care se intra doar pe baza de cartele emisa de dvs conform afirmatiilor angajatilor de la aeroport. Cred ca este cel putin nesimtire impartirea utilizatorilor aeroportului in prietenii tai si altii. Concret cand voi avea acces in parcarea mentionata toti cei care platesc normal bilet fara discriminari bazate pe relatia personala cu dvs??????????????????

Constat că sunteţi în posesia unor informaţii eronate şi ne putem asuma şi acest lucru ca urmare a unei comunicări din partea noastră deficitare. Parcarea din faţa terminalului 1 este destinată atât pasagerilor, cât şi salariaţilor tuturor instituţiilor ce lucrează pe aeroportul ieşean (inclusiv maşinile aparţinând acestor instituţii). Accesul în această parcare, într-adevăr, se face pe baza unor cartele de acces care în cazul pasagerilor se eliberează ca urmare a achiziţionării unui abonament de parcare. Decizia unei astfel de abordări a fost luată după introducerea unei curse aeriene cu risc ridicat de securitate la începutul anului trecut, scopul fiind ca toate maşinile parcate în faţa terminalului respectiv să poată fi identificate întrucât eliberarea cartelelor respective se face în baza actelor de identitate ale solicitanţilor şi sunt personalizate pe numărul maşinii respectivului solicitant. Însă, în foarte scurt timp, odată cu darea în folosinţă a noului terminal, parcarea 2 care există şi în acest moment, unde accesul se poate face şi fără cartelă abonament, va fi la mai puţin de 5 metri de intrarea în terminal. Însă chiar şi acum, distanţa de la parcarea 2 până la terminalul 1 este cu mult mai mică decât distanţa din parcarea publică a terminalului aeroportului Henri Coandă, existând zone de trecere dintr-o parcare în alta şi spre terminalul 1, respectiv terminalul 2. Cu riscul de a înregistra şi astfel de nemulţumiri, securitatea aerportuară a pasagerilor este pentru noi prioritară, aşa cum şi întreaga legislaţie subliniază.

Dana

Intra-adevar aeroportul este mult mai functional acum si cred ca trebuie subliniat acest lucru. Ma alatur insa comentariului privind necesitatea unor legaturi cu Franta, toti cei pe care ii cunosc din regiunea Rhone Alpes au dificultati pentru a gasi legaturi direct cu Iasul, trebuie sa mergem la Geneva,Torino cateodata chiar Roma (cursa Iasi-Roma). Din Bacau sunt curse spre Italia si Paris! Cred ca legaturile cu Parisul sau Lyon-ul ar putea fi profitabile.

Vă mulţumesc pentru apreciere şi este încurajator să ştim că reuşim să satisfacem o parte din exigenţele pasagerilor noştri şi, aşa cum am răspuns şi anterior, facem tot ce se poate pentru a conecta Iaşul în primă fază de Paris, iar în viitor, de ce nu, şi de alte destinaţii.

Stefan

Am si eu cateva intrebari, dar mai generale: 1. Care sunt procedurile administrative pentru introducerea unei linii noi? Contactati dumneavoastra Firmele de Transport si le propuneti o anumita linie de zbor sau contacteaza ele Aeroportul Iasi si fac propuneri? 2. Aveti dumneavoastra libertatea deplina de a negocia cu Firmele de Transport (Tarom, WizzAir, Blueair s.a.) sau este nevoie ca orice negociere sa fie supra-aprobata de CJ si de Bucuresti? 3. Are Taromul, ca si companie nationala, prioritate in relatia cu Aeroporturile Nationale? 4. Ati facut multa reclama privind contructia pistei. Dar nu se stie nimic despre dispozitivele de ghidaj necesare decolarii/aterizarii pe timp de ceata. Din lipsa de comunicare despre acestea trebuie sa intelegem ca nu sunt neaparat o prioritate? 5. Exista un buget necesar si/sau aprobat pentru extinderea "casutelor" de la Plecari si Aterizari? 6. De cate ori pe zi calatoriti cu transportul in comun Iasi-Aeroportul Iasi? Cunoasteti programul de functionare al acestor autobuze? Dar mai functioneaza linia? 7. Au facut Aeroportul sau Primaria Iasi vreo statistica referitoare la utilitatea acestei linii de transport in comun, la profitabilitatea ei? Cum sunt informati pasagerii despre existenta acestei linii de transport in comun? Exista panouri informative in Aeroport, referinte pe site-ul Aeroportului? 8. In cazul incidentelor neplacute (neaterizare/nedecolare) pe timp de ceata sau pierdere/intariere de bagaje, responsabilitatea apartine in totalitate liniilor de transport sau si Aeroportului Iasi? Va multumesc!

1. În baza informaţiilor statistice privind intenţiile de zbor la nivelul arealului de captare al aeroportului ieşean, contactăm companiile aeriene şi le solicităm analizarea deschiderii de rute noi. Decizia deschiderii de rute este numai a companiei aeriene şi poate să se suprapună sau nu cu solicitările noastre. Codul aerian ne obligă să primim toate companiile aeriene care cer operarea pe structura aeriană. 2. Doar administratorul aeroportuar poartă discuţiile cu companiile interesate, însă este fundamental important sprijinul venit din partea autorităţilor locale, a Consiliului Judeţean, iar, după caz, susţinerea conectivităţii spre anumite destinaţii şi de către reprezentanţii CJ este foarte bine primită de către reprezentanţii companiilor aeriene. 3. Nu, nicio companie nu are prioritate în faţa alteia, însă avem mare încredere în partenerul nostru, compania naţională TAROM. 4. Dispozitivele de apropiere, de precizie, ale aeronavelor la sol aparţin ROMATSA şi nu aeroportului. Însă în acest moment, începând cu 16 decembrie, aeroportul Iaşi, cu sprijinul ROMATSA, are instalate şi funcţionale echipamente superioare de precizie pentru astfel de situaţii. 5. Nu înţeleg referirea dumneavoastră la “căsuţele” de aterizare şi decolare de pe aeroportul ieşean. Dacă e vorba de terminale de pasageri, vă informez că, în foarte scurt timp, vom începe construcţia unui nou terminal de pasageri ce face dovada tuturor standardelor impuse de aviaţia civilă. 6/7. Linia 50 este încă activă. Promovarea acesteia s-a făcut şi înainte de deschiderea acesteia şi există şi acum pe site-ul aeroportului ieşean, fără să mai discutăm că mijloacele de transport ce operează această rută sunt colate integral cu aceste informaţii. 8. Pentru condiţiile meteorologice care nu permit operarea în siguranţă, nu poate fi considerat nimeni responsabil, nici Aeroportul, nici comapnia aeriană. Siguranţa primează întotdeauna, inclusiv în faţa confortului sau disconfortului pasagerilor. În astfel de situaţii, compania aeriană are responsabilitatea faţă de pasageri pentru măsurile compansatorii. În cazul pierderii bagajelor, responsabilitatea este exclusiv a companiilor aeriene.

Ionut

Domnule Director, intelegem efortul dar si concesiile pe care le-a facut Consiliul Judetean pt a avea o pista noua la Aeroportul Iasi ( ma refer aici la faptul ca a renuntat la lungimea initiala a pistei de 3500 de metri). Din cate am inteles din presa ar mai trebui infiintate o zona cargo si o cale de rulare. Dupa ce am vazut poze in presa cu noua si veche pista am o intrebare: Vechea pista nu poate fi transformata, in parte, in cale de rulare, daca tot stam asa de prost la capitolul finantare, si tinand cont ca toata lumea va saboteaza ? Desi ati muncit atat de mult sa construiti aceasta pista intr-un termen atat de scurt, si probabil este si de calitate tinand cont ca in proiect este implicata si o firma germana stati foarte prost la capitolul promovarea efectiva a pistei. Ca sa gasesc o poza pe internet cu actuala pista am pierdut o jumatate de zi. Alte proiecte de genul autostrazi, aeroporturi etc, sunt filmate cu drone si puse pe internet ca sa vada contribuabilul ce sa facut. Pista din Iasi nu beneficiaza de asa ceva si veti avea si dv de suferit la nivel de imagine, desi ati muncit f mult.

Nu a existat niciun proiect care să aibă o lungime de pistă de 3.500 metri. Proiectul de 3.000 metri a fost etapizat întrucât pentru curse de transport aerian pasageri, lungimea de 2.400 metri, raportată la orizontul dezvoltare locală şi regională este mai mult decât suficientă. Odată cu dezvoltarea zonei cargo, vom putea proceda la construcţia unei lungimi suplimentare de pistă pentru care există pregătit în acest moment atât terenul, cât şi lucrările de bază necesare. Vechea pistă are şi acum funcţiunea de cale de rulare. Folosirea dronelor în zonele de servitute aeronautică este interzisă şi, deşi mi-aş dori la rândul meu imagini clare cu noua pistă, nu pot legal să solicit o astfel de filmare cu un aparat tip dronă. Mulţumesc pentru aprecieri.

Iesean

Pe cand o cursa Iasi - Paris ? Subscriu concetatenilor care au sesizat lipsa unor legaturi directe cu Spania, Germania. De ce trebuie sa mergem pana in Bucuresti pentru a putea pleca spre Franta, Germania, Spania...? E o lipsa de respect pentru cetatenii din aceasta regiune pentru care nu se poate face nici autostrada, nici legaturi aeriene cu tarile europene. Ce fac parlamentarii din Iasi pentru asta ? Pentru ce au vrut sa fie alesii acestor oameni de aici ? Numai ca sa profite personal de statutul de parlamentar.

Am răspuns anterior la aceste probleme. Vă mulţumesc.

Iesanu

Sunt de asteptat curse spre: Atena; Munchen, Oslo CAND? Multumesc

Spre Atena încercăm discuţii cu operatorii locali din Grecia chiar la târgul de la Berlin din aprilie.

citizen

Buna ziua . Mai intii trebuie sa va transmit FELICITARI pentru modul in care arata aeroportul astazi in comparative cu mizeria facuta si prezentata de dl. simirad ca fiind aeroport. La foarte scurt timp dupa ce ati fost numit, au aparut modificari ce au incercat, chiar cu putinul existent lucrurile sa arate altfel. Ma refer la faptul ca ati schimbat acele scaune oribile din fibra cu niste scaune civilizate, imaginile de pe pereti care aduc un alt aer. In rezumat, nemaivorbind de noua pista, lucrurile arata cu totul altfel. Asteptam si o aerogara civilizata si oprtima ca dimensiune, faciltiati etc. Un lucru as remarca totusi : desi s-a introdus o cursa de autobus pentru transfer, statia alocata acestuia este o sfidare la adresa calatorilor. Locul ales pentru statie, ar trebui sa fie in fata sau intrecele cele 2 terminale si nu sa fie preferate taxiurile direct in fata terminalului. Aveti vreo explicatie pentru locul ales drept statie de autobuz ? Apoi, ar trebui sa le solicitati celor de la Primarie (stiu ca nu-I duce capul si au ciuda pe dvs) ca legatura sa fie in primul rind cu gara. Succes !

Mulţumim pentru aprecieri. Într-adevăr, zonele administrate de aeroportul Iaşi sunt foarte mici pentru că aceasta este şi arhitectura zonei, iar staţia de aşteptare folosită pentru linia 50 la aeroportul ieşean a fost poziţionată în singurul loc ce a permis acest lucru pentru a nu avea situaţii de blocare a fluxului de maşini mici ce tranzitează zona publică a Aeroportului Iaşi. Analizăm construcţia noului terminal şi investiţiile în sistematizarea zonelor din faţa terminalelor să facem posibilă aşezarea acestei staţii într-o zonă mai accesibilă şi mai confortabilă.

Razvan Radu

Buna ziua domnule director Bodea. Am doua intrebari sa va adresez, daca binevoiti sa raspundeti punctual la fiecare: 1. Pe cand un ILS care sa permita aterizari CAT IIIb sau macar IIIa la Iasi? Era de asteptat ca impreuna cu modernizarea pistei sa fie imbunatatit si radiobalizajul pentru aterizari in conditii de vizibilitate redusa. 2. O cursa spre Paris CDG sau spre alt aeroport hub din Franta ar putea fi luata in discutie? Multumesc, astept raspunsurile Domniei Voastre. Cu stima, Razvan Radu

Nu va fi posibilă, din păcate, existenţa unui ILS cu proceduri pentru CAT 3 din cauza zonei de obstacolare de pe traseul culoarelor de decolare şi aterizare de pe aeroportul ieşean. În acest moment, echipamentul ILS instalat ar permite şi proceduri pentru CAT 3, la fel şi balizajul noii piste, însă simulările făcute de proiectanţii de proceduri de zbor şi autoritatea aeronautică civilă au arătat clar că zona de obstacolare este foarte serioasă. În schimb, avem promisiunea colegilor de la ROMATSA că vom avea instalat un al doilea ILS CAT 2 şi pe direcţia 3.2 a pistei alături de alte echipamente complementare şi procedurile aferente ce vor duce la îmbunătăţirea condiţiilor de operare. Însă, chiar şi cu un echipament ILS CAT 3 există situaţii de vizibilitate redusă, care conform manualului interzic sub orice formă operarea.

Iesean

Dorim cursa directa Iasi - Berlin! Ce se aude de legatura cu Germania?

Am răspuns la această întrebare anterior. Vă mulţumesc.

Dan

Domnu' Bodea, este cumva Spania mult prea profitabila pentru prostii de moldoveni si trebuie sa profite doar smecherii de Bucuresti sa faca punga groasa? Mai sunt aici si interesele CFR si ale firmelor de transport rutier spre Bucuresti, care mananca o paine buna de pe urma celor care vor sa plece in Spania via Bucuresti. V-a interzis cineva sa acceptati si curse cu destinatia Spania? Daca da, spuneti-ne si noua si prezentati-va demisia. Domnule Bodea, daca dvs nu puteti lasati pe altii care pot sau ati fost numit acolo cu misiune?

Vă reamintesc că în 2012, când am preluat conducerea aeroportului ieşean, exista o singură cursă externă spre Viena. Astăzi sunt operaţionale 8, existând mai multe companii aeriene ce operează aici şi discuţii avansate pentru deschiderea de noi destinaţii, inclusiv spre Spania. Dacă demisia mea ar rezolva doleanţa dumneavostră şi a doua zi ar fi posibilă existenţa acestei destinaţii, vă asigur că nu voi avea nicio reţinere să o fac.

Iulian

Domnule Bodea, Am vazut ca Taromul a evitat in mod sistematic introducerea macar a unei curse spre Spania, in timp ce spre Italia exista deja 4, la fel si WizzAir, am inteles ca exista o anumita prudenta din partea lor. Ceea este de neinteles este de ce inclusiv dvs vorbiti despre tot felul de noi curse posibile gen Dublin ori Helsinki in timp ce Spania este omisa sistematic din orice discutie desi este stiut faptul ca Spania este daca nu prima, in mod sigur a 2-a destinatie a romanilor dupa Italia. Exista cumva anumite restrictii sau interdictii din partea cuiva, ca aeroportul din Iasi sa nu aiba curse spre Spania pentru ca moldovenii sa mearga la Barcelona sau Madrid doar via Bucuresti? Aeroportul din Iasi trebuie sa serveasca locuitorii din regiunea Moldovei insa avem motive serioase sa credem ca exista cu totul alte interese !

Nu există nicio interdicţie din partea nostră ca şi administrator de aerodrom pentru a fi deschisă vreo destinaţie, fie ea şi spre Spania. Deschiderea de noi rute, deşi mă repet, reprezintă decizia exclusiv a companiei aeriene. Informaţia pentru deschiderea unei curse spre Helsinki nu aparţine nici oficial, nici neoficial aeroportului Iaşi. Deschiderea destinaţiei spre Dublin a fost dorită de compania naţională TAROM, iar retragerea acesteia tot de operatorul aerian.

bubu din visan

Luati exemplul celor de la cluj sau macar ala de la bacau care are 6 tari ca destinatii europene, voi in afara de italia nu ati mai auzit si de alte tari?Chiar nu puteti contacta Ryan Air, Easy Jet, German Wings, Pegasus chiar si Blue Air?Obtineti de la fiecare companie de low cost macar cite 1 zbor spre o destinatie diferita de italia de care sintem deja satui.Degeaba ati facut pista asta asa de valoroasa daca pina si terminalele pe care le aveti sint dezastru?mergeti la cluj sa vedeti cum arata un aeroport regional international ca se apropie la standarde de cel din bucuresti.bravo lor si rusine voua mai ales aluia care nu stie cite stele sint pe steagul UE si care se tot bate in piept cu aeroportul ca mare realizare.

În acest moment, de pe aeroportul Iaşi există conexiuni spre 4 ţări şi cred că anul acesta numărul va ajunge la 6. Nu trebuie să uităm că aeroportul Cluj şi aeroportul Bacău au un avantaj considerabil de a fi fost susţinute de autoritatea tutelară intens de foarte mulţi ani, mult mai mulţi ani în urmă faţă de când a început să fie susţinut şi aeroportul Iaşi, şi anume iunie 2012.

Catalin

Buna ziua, cand vom precum orasele din vestul tarii care deja au foarte multe destinatii spre Europa? (Spania, Olanda, Franta, Turcia, Germania etc) Presupun ca anul acesta nu se va schimba nimic, dar este posibil ca de anul viitor sa avem mai multe curse? De ce WizzAir opereaza pe aceleasi curse cu Tarom in afara de Venetia? Mai este loc de inca o companie low cost/linie la Iasi in momentul actual? Multumesc!

Şi eu sunt adeptul pluralismului de rute directe versus existenţa unor oferte pe aceeaşi rută. Însă, aşa cum am mai spus, nu putem opri compania aeriană să vină să opereze o destinaţie de pe aeroportul Iaşi. Pe de altă parte, statistica arată că într-o aeronavă, peste 60% din pasageri sunt pasageri ce ar alege o campanie low-cost, iar obligaţia noastră, dincolo de propriile opinii, este să răspundem exigenţelor tuturor categoriilor de pasageri.

Adrian

Pentru toti iesenii din USA, cel mai buna legatura ar fi Frankfurt am Main-Iasi, operata de Lufthansa. Multumesc.

Da, este important pentru Iaşi să conectăm aeroportul la unul dintre marile hub-uri europene. Asta avem şi noi în plan şi sperăm să reuşim.

daniel saptamanal prin acest super aerop

Multumim aeroport iasi pt lipsa de profesionalitate; azi 22.12.2014 pasagerii de pe cursa Viena - Iasi frumos insirati 1/3 inauntru la pasapoarte restul 2/3 afara in vant, un pic de precipitatii; banuiesc ca dupa multe studii de specialitate si vreo cateva facultati terminate oare nu se gaseste un singur cap iluminat in acest minunat aeroport sa gaseasca o solutie???!!! Un cordon serpuind facut din benzi in asa fel incat sa incapa toata lumea din E50 cu care am aterizat; oamenii care asteptau afara printre care foarte multi straini erau deranjati din cale afara de situati, plus ca era un jet privat pe pista de tura motoarele; si vine si un nenea de la Menzies mandru spre noi, zic stai ca asta are ceva sclipiri in ochi sigur rezolva el; cand colo nenea aduce doi pasageri din jetul privat pe care ii tranteste in fata la control pasapoarte ????????!!!!!!! pasageri care au stat cel putin 5 minute acolo blocand coada "normala?". Rusine aeroport Iasi, sunteti cu mult sub niste standarde normale, sunteti la nivelul Africii Centrale, pe acolo am mai vazut chestii de genul. Echipamente si tehnica aveti, dar angajatii au ramas la nivelul pistei cele vechi ....

Răspunsul este tocmai preocuparea noastră de a fi făcut posibilă finanţarea pentru construcţia unui nou terminal de pasageri, şi anume terminalul 3. Acest terminal va prelua toate cursele externe existente şi cele viitoare, fiind proiectat să deservească un flux de 320 pasageri pe oră.

Decebal

Domnule director, am dori si curse spre Germania, Munchen, Berlin. Aveti idee cam pe cand putem sa ne asteptam la astfel de ...minuni? Multumesc anticipat!

Am răspuns la această întrebare anterior. Vă mulţumesc.

Florin

In programul aeronavei Boeing 737-300 alocate la Iasi ar mai incapea un zbor catre Barcelona sau Madrid. Daca pentru Amsterdam orarul de noapte nu ar fi potrivit, pentru un zbor catre Spania aeronava ar fi plina, tinand cont de numarul foarte mari de moldoveni care locuiesc in Spania. S-a luat in discutie acest subiect cu Tarom, avand in vedere ca Wizzair inca nu a alocat o aeronava aeroportului Iasi? Dar un zbor spre Amsterdam, cu codeshare cu zborurile KLM? Asa cum Continental trimite foarte multi oameni in Germania, sunt foarte multe firme de IT cu actionariat olandez si belgian care ar profita din plin de 3 frecvente saptamanale pe ruta Iasi - Amsterdam.

După cum am mai spus, şi noi ne dorim cât mai multe destinaţii operate de pe aeroportul ieşean, însă numai datele statistice care să confere siguranţa existenţei unui grad de încărcare important pe aeronave reprezintă şansa deschiderii unor rute.

Simona

De ce ati acceptat ca Wizz sa vina cu curse pe rute operate si de Tarom ?

Compania Tarom a primit propunerea noastră de a aloca orice capacitate de zbor rămasă pentru aceste noi rute. Aşteptăm cu interes decizia lor. În acelaşi timp, aşteptăm cu interes şi din partea altor companii aeriene să preia şi să opereze rute care în acest moment nu există în programul aeroportului ieşean.

Dragos

Inaintea inaugurarii noii piste ati declarat ca sunteti in discutii cu mai multe companii aeriene. Pana acum rezultatul a fost Wizz, dar dezamagitor, cel putin deocamdata. Cu ce companii aveti discutii ce s-ar putea concretiza in perioada urmatoare? Va multumesc!

Cu rugămintea de a înţelege situaţia, nu voi putea furniza informaţii despre companiile cu care discutăm, acestea fiind foarte exigente şi sensibile la publicarea fără acceptul lor a informaţiilor ce înglobează şi numele acestora.

Peet

Buna ziua, as dori sa va fac o sugestie privind rezolvarea traficului spre sudul Germaniei, vestul Frantei si nordul Elvetiei...ce ziceti de o cursa la Basel?. Clujul care are deja 24 destinatii in Europa, majoritatea cu WizzAir, are deja 2 in Elvetia, nu s-ar putea si de la Iasi una spre Basel. Este acolo un nod aerian foarte important si ar satisface multe cereri. Eu de la Cluj la Iasi fac 9 ore cu trenul plus cate 4-6 ore de asteptare, ori de la Frankfurt sau Stutgart faci pana la Basel 2-3 ore.Eu locuiesc la Berna si trebuie sa merg cca 3 ore pana la Milano si apoi la Bergamo ca sa iau direct Iasi, evitand astfel Clujul. Incercati sa inmultiti rutele in Europa, pentru a contribui la dezvoltarea orasului. Pentru titlul de Capitala Culturala Europeana, acest factor va fi decisiv. Sunt destule din orasele concurente care sunt inaintea noastra la acest capitol. Aici se va face diferenta...

Fiecare companie aeriană are propriul model de business şi va deschide rute acolo unde, conform calculelor, ar putea scoate profit, întrucât este o activitate pur comercială. Astfel încât, nu este imposibil ca în viitor să fie deschise de pe aeroportul ieşean rute spre destinaţii mai puţin importante faţă de capitalele europene.

gyovany

DOMNULE DIRECTOR MA NUMAR PRINTRE CETATENII DIN IASI CARORA LE PLAC AVIOANELE, MAI BINE ZIS AR VREA SA STIE CUM SE LUCREAZA PE UN AEROPORT CU AERONAVELE DE PASAGERI IN GENERAL AS VREA SA STIU DACA AVETI IN CADRUL AEROPORTULUI UN LOC SAU UN MIC RESTAURANT UNDE UN ASTFEL DE OM AR OUTEA SA STEA LA BARUL RESPECTIV SA CONSUME SI IN ACELASI TIMP SA VIZUALIZEZE TOT CE MISCA PE PARTEA DIN AEROPORT UNDE EL NU ARE ACCES. VA MULTUMESC.

În acest moment, în zona publică nu există un astfel de loc care să permită observarea tuturor activităţilor de platformă. Acest lucru este posibil parţial doar din sălile de aşteptare a pasagerilor care au trecut de filtrele de securitate aeroportuare.

Adrian

Lucrez la Continental. Saptamanal sunt cel putin 20 de colegi care calatoresc pe rutele Iasi-Buc-Frankfurt sau Iasi-Viena-Frankfurt (si retur). De asemenea, saptamanal sunt cel putin 10 colegi germani din zona Frankfurt care ne viziteaza. Iasi-Frankfurt ar trebui sa fie prioritatea zero (cred ca 15-20% din capacitatea aeronavei ar fi asigurata de Continental). Cursele de bussiness trebuie insa programate foarte atent. Cred ca ar fi suficiente 2 curse dus-intors saptamnale : una luni dimineata si cealalta vineri dupa-amiaza.

Chiar existenţa firmei unde lucraţi dumneavoastră şi nevoia de deplasare a salariaţilor colegi cu dumneavoastră au fost printre argumentele pe care le-am prezentat şi pe care le vom susţine la întâlnirile de la începutul acestui an cu companiile aeriene ce pot opera curse directe spre Germania.

alex

Buna ziua, exista vreo sansa pentru un zbor direct catre Frankfurt sau, eventual, catre un aeroport low-cost (Köln-Bonn, Kassel, Frankfurt Hahn, Stuttgart)?

Am răspuns anterior la această întrebare. Vă mulţumesc.

dan

buna ziua, imi puteti spune va rog cand vom avea curse directe Iasi-Munchen si cand aeroportul din Iasi va beneficia de un terminal nou modern si spatios ?

Despre curse spre Germania am răspuns anterior. Noul terminal de pasageri preconizăm să devină operaţional în luna august a acestui an.

Cristian

Buna ziua, Avand in vedere ca zborul Iasi - Lutton are potential, iar WizzAir a amanat zborul pana in Septembrie, nu s-a pus problema unei discutii cu reprezentatii Tarom astfel incat aeronava sa nu aterizeze la ora 23:00, ora la care posibilitatile de a lua o legatura catre un alt oras sunt reduse sau inexistente? Se poate observa ca zborul Iasi - Roma, care anul trecut a mers foarte prost din cauza orarului, e acum cel mai bun zbor spre Italia.

Deciziile privind (re)deschiderea unor rute aparţin exclusiv companiilor aeriene.

florentina

buna ziua! cand se va introduce o cursa Paris-Iasi?? Ar fi o buna solutie pt toti cei din zona Moldovei, mai ales ca e suspendata cursa de la Bacau! Sunt studenti francezi dar si multi rezidenti din aceasta zona care muncesc in Franta ori in Belgia!!! plus ca poate fi un nod pt alte curse

Am răspuns anterior la această întrebare. Vă mulţumesc.

Bogdan

Buna ziua, Imi puteti spune daca aveti informatii cu privire la o eventuala introducere in programul aeroportului Iasi a unei curse catre Spania (Madrid/Valencia) avand in vedere ca exista un numar mare de romani provenind din aceasta zona a tarii stabiliti in aceasta tara? Multumesc.

Deschiderea unei curse spre Spania am abordat-o cu mai multe companii aeriene, inclusiv companii aeriene din Spania, însă din păcate nu avem până în acest moment un răspuns categoric pozitiv. Însă faptul că într-un areal de peste 4 milioane de cetăţeni nu există nicio astfel de rută directă aeriană va conta şi va fi argumentul solid în deciziile companiilor aeriene.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Alianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin?

Cosmin PAȘCA

Alianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin?

Să luăm exemplul Iaşului. Peste un an-doi, Marius Ostaficiuc va afirma că filiala AUR a fost „capturată” şi va reveni la PSD, Tudor Ciuhodaru îşi va redescoperi „umanismul” şi se va întoarce la partidul lui Dan Voiculescu (aripa televizată a PSD), iar Ciprian Paraschiv îşi va aminti că a fost cândva liberal. Şi mulţi alţii, totul multiplicat cu 41 la nivel de ţară. Controlează azi PSD-PNL România cu 55%? Să vedeţi peste doi-trei ani când o să râdă de Putin cu alea 87% ale lui.

opinii

Bunici obraznici

Briscan ZARA

Bunici obraznici

Bunicii îşi descoperă în nepoţi un scop în viaţă şi nu-i lasă pe aceştia să înveţe nimic din propriile greşeli. Având mult timp la dispoziţie, ei execută toate treburile, odraslele neavând voie să mişte un deget. Mâncarea li se serveşte la pat, în faţa televizorului, totul este aranjat în farfurie în aşa fel încât plodul să nu facă altceva decât să îşi bage singur în gură. Dacă lenea e prea mare, chiar şi acest mic inconvenient se rezolvă de către mereu atenţii şi mereu săritorii bunici: copilul e hrănit în gură. El nu trebuie să îşi aleagă hainele, să îşi spele vasele din care a mâncat, nu mai vorbesc de gătit. Copiii crescuţi de bunici nu ştiu să facă nimic! Pentru că nu au fost lăsaţi să facă. Li s-a pus totul la nas.

Noi, femeile

Cristina DANILOV

Noi, femeile

O fată nu trebuie să rupă cămașa colegului pentru a scăpa de batjocura lui. O adolescentă are dreptul de a citi pe o bancă în parc, așa cum citeam eu cândva, fără să fie agresată și apoi umilită de autorități doar pentru că este femeie. Se poate? Desigur, egalitatea între sexe e un principiu care se învață și societatea de azi ne cere tuturor să facem efortul de a ieși din stereotipurile în care ne-am format și să participăm deschiși la această lecție a umanității.

Între artă şi credinţă

Nichita DANILOV

Între artă şi credinţă

Se pare că noi nu încercăm să ne împăcăm cu gândul că trăim într-o lume imperfectă şi dorim, cu tot dinadinsul să transformă imperfecţiune în perfecţiune, gândind şi, mai ales, acţionând, cât mai corect politic. Aliniindu-ne, cu alte cuvinte, la noile standarde ale politicilor culturale, care dau naştere la noi aberaţii ideologice, la fel de nocive ca şi cele din perioada comunismului, la ameninţări şi la vărsări de sânge.

pulspulspuls

Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate

Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate

Acuma, dacă tot s-a terminat cu agitaţia de la Vniversitatea din Copou, haideţi să facem două-trei observaţiuni mai detaşate, fără presiunea votului, presiune care a tot apăsat şi în afara instituţiei în aceste ultimel zile. 

Caricatura zilei

Putin a mai câștigat un mandat de președinte al Federației Ruse

Vladimir Putin a câstigat alegerile prezidentiale din Rusia cu 87,97 la suta.  

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri