Primul BMW X5 care se încarcă de la priză este deja disponibil în România

luni, 27 iulie 2015, 01:50
2 MIN
 Primul BMW X5 care se încarcă de la priză este deja disponibil în România

BMW a prezentat prima versiune reîncărcabilă la priză a SUV-ului premium BMW X5 – se numeşte BMW X5 xDrive40e şi este deja disponibil pe piaţa românească de la 71.176 euro cu TVA (57.400 euro fără TVA). Preţul este foarte apropiat de al versiunii diesel echivalente, BMW X5 xDrive40d, iar consumul de carburant declarat de producător este aproape la jumătate.

Modelul BMW X5 xDrive40e are motor pe benzină de 2 litri (1.997 cc), turbo, de 245 CP, care este ajutat de un motor electric (113 CP) integrat în transmisia automată cu 8 trepte. Puterea maximă a ansamblului este de 313 CP, iar consumul mediu declarat este 3,3 litri de benzină pentru 100 km parcurşi.
În acelaşi timp, BMW X5 xDrive40d are motor turbo diesel de 3 litri, de 313 CP, care consumă în medie 6 litri de motorină pentru 100 de kilometri parcurşi şi care costă 68.510 euro cu TVA (55.240 euro fără TVA), deci aproximativ 3.000 euro mai ieftină decât modelul reîncărcabil la priză.

BMW X5 xDrive40e este primul hibrid de serie tip plug-in al mărcii BMW. Poate rula exclusiv electric pe distanţe de până la 31 km. Acumulatorul este litiu-ion (96 celule, 9 kWh) şi poate fi reîncărcat în mai puţin de 4 ore la o priză convenţională sau în 2 ore şi 45 de minute la un BMW i Wallbox pure, cu amperaj mărit.
Consumul de 3,3 litri/100 km este valabil doar pentru prima sută de kilometri, când se presupune că maşina porneşte cu bateria încărcată şi parcurge 20-25% din distanţa în mod electric, iar restul în mod hibrid. Testele BMW pe distanţe lungi, cu maşină plină cu pasageri şi bagaje, au relevat în consum mediu real de 11 litri/100 km pe distanţe lungi. Performanţele dinamice ale maşinii indică un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h.

Hibridul BMW X5 xDrive40e însă este gândit în primul rând pentru a nu polua în oraş, pe deplasările re-lativ scurte casă-birou–supermarket-casă. Conform sistemul de taxare din România în vigoare în 2015, im pozitul pentru acest model este de 9 lei/an, graţie cotei de reducere. Pentru varianta diesel cu motorul de 3000 cmc (şi care dezvoltă tot 313 CP, ca şi cea hibrid), impozitul anual este de aproximativ 2500 lei.
 

Comentarii