Tragedie SMURD: „filmul“ prăbuşirii

joi, 09 iunie 2016, 01:55
2 MIN
 Tragedie SMURD: „filmul“ prăbuşirii

Un amănunt important aflat recent: la manşa elicopterului nu era comandantul, ci adjunctul. Aceasta pentru că primul nu avea licenţă pentru astfel de elicoptere

Ultimele cercetări ale procurorilor în cazul prăbuşirii elicopterului SMURD Iaşi în Republica Moldova schimbă datele din anchetă. La manşa elicopterului EC 135 nu se afla Doru Gavril, comandantul Unităţii Speciale de Aviaţie Iaşi, ci subordonatul său, Voicu Şocae. Acesta avea la activ mult mai puţine ore de zbor decât Gavril. Căpitanul comandor Voicu Şocae, în vârstă de 36 de ani, era încadrat în structurile militare din anul 2003 şi avea o experienţă de zbor pe elicopter de numai 1.480 de ore, faţă de Doru Gavril, care avea peste 4.000 de ore. Voicu Şocae absolvise Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă“ din Braşov, era căsătorit şi avea doi copii. Doru Gavril avea la activ 4.180 de ore, însă nu putea pilota elicopterul SMURD deoarece nu avea licenţa pentru un astfel de aparat, Eurocopter EC 135, licenţă pe care urma să o obţină în curând.

Anchetatorii au mai aflat că elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până la Cahul, şi înaintea tragediei zbura foarte jos din cauza plafonului de zbor aflat aproape de pământ. Pilotul ar fi urcat o pantă şi a observat la un moment dat, brusc, stâlpi de înaltă tensiune. Şocae ar fi evitat liniile de electricitate şi stâlpii, însă a atins copacii deasupra cărora ajunsese. Aparatul a rupt în final arborii pe o lungime de 80 de metri şi s-a dezintegrat. Anchetatorii mai au de vizionat înregistratorul de zbor, care a înregistrat parametrii de zbor. Pentru mai multe amănunte care să lămurească opinia publică, reporterii „Ziarului de Iaşi“ au încercat să obţină din nou un punct de vedere de la locţiitorul Unităţii Speciale de Aviaţie Iaşi, Cătălin Ungureanu, însă acesta nu a răspuns apelurilor noastre repetate.

Comentarii