Ce s-a discutat la consfătuirea judeţeană a directorilor din învăţământul particular ieşean?

luni, 08 octombrie 2018, 08:12
3 MIN
 Ce s-a discutat la consfătuirea judeţeană a directorilor din învăţământul particular ieşean?

Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi a organizat, în parteneriat cu Liceul Varlaam Mitropolitul Iaşi, Consfătuirea judeţeană a directorilor din învăţământul particular ieşean.

Evenimentul a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, şi a avut ca obiective principale analiza activităţii pentru anul şcolar trecut, prezentarea noutăţilor legislative în domeniu şi stabilirea strategiilor de acţiune pentru anul şcolar 2018-2019. Activitatea s-a desfăşurat la Liceului Varlaam Mitropolitul Iaşi. Inspectorul de specialitate, prof. Aura Ţabără, a prezentat activitatea de inspecţie şcolară coordonată de ISJ Iaşi, evidenţiind inspecţia generală de la Grădiniţa Căsuţa Zânelor, şi inspecţia tematică de la unităţile de învăţământ Colegiul R. Wurmbrand Iaşi şi Liceul U.C.E.C.O.M. Iaşi. De asemnea, a fost analizată activitatea de promovare a alternativelor educaţionale, fiind evidenţiat Simpozionul regional Provocări educaţionale ale şcolii contemporane. General şi specific în alternativele educaţionale, eveniment organizat pe data de 25 iunie 2018.

În acelaşi context, au fost prezentate obiectivele proiectului Politici publice alternative pentru îmbunătăţirea cadrului de organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar particular (EDU-PART). Proiectul este implementat de către Asociaţia Centrul pentru Integritate (ACI), în calitate de beneficiar/lider de parteneriat, împreună cu Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), în calitate de partener. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 988.429,80 de lei, din care 950.412,20 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) 2014 – 2020, Axa prioritară 1: „Administraţie publică şi sistem judiciar eficiente” a Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014–2020, Obiectivul specific 1.1 – Dezvoltarea şi introducerea de sisteme şi standarde comune în administraţia publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetăţeni şi mediul de afaceri în concordanţă cu SCAP.

În continuarea activităţii, au fost prezentate direcţiile de acţiune pentru anul şcolar în curs: aplicarea şi respectarea planurilor cadru, aplicarea şi monitorizarea aplicării noului curriculum de la clasa a VI-a, organizarea examenelor naţionale, monitorizarea programului Şcoala altfel. Pentru anul şcolar 2018-2019 I.S.J. Iaşi îşi propune intensificarea activităţii de îndrumare şi monitorizare a unităţilor de învăţământ particular din perspectiva asigurării calităţii serviciilor educaţionale oferite. Astfel, vor fi desfăşurare inspecţii tematice şi generale, în vederea monitorizării aplicării curriculumului la clasa a V-a şi a VI-a, a respectării planurilor cadru şi a prevederilor legislative privind costul standard per elev, al încadrării cu personal didactic calificat şi al participării cadrelor didactice la acitivtăţile de formare (comisii metodice şi cercuri pedagogice). Totodată, ec. Gabi Hârţan, şef birou în cadrul ISJ Iaşi, a accentuat importanţa respectării legislaţiei privind constituirea reţelei şcolare şi costul standard per elev, necesitatea unei comunicări permanente între instituţiile de învăţământ particular şi ISJ, în vederea asigurării premiselor necesare respectării tuturor prevederilor legislative.

În plenul activităţii a avut loc prezentarea specificului şcolii gazdă, unitate de învăţământ nou autorizată în reţeaua şcolară a judeţului Iaşi. Profesorul Adrian Timofti, director al Liceului Varlaam Mitropolitul Iaşi, a realizat o prezentare interactivă a specificului unităţii de învăţământ care îşi propune să implementeze strategii de educaţie pentru dezvoltarea inteligenţei cognitive, emoţionale şi spirituale. A doua parte a activităţii a constat în vizitarea unităţii de învăţământ şi participarea la două ateliere interactive, coordonate de profesor Raluca Ungureanu, ce au avut ca scop intercunoaşterea şi relaţionarea pozitivă.

Comentarii