Cum s-a schimbat Apple în zece ani de la moartea lui Steve Jobs

marți, 05 octombrie 2021, 08:00
3 MIN
 Cum s-a schimbat Apple în zece ani de la moartea lui Steve Jobs

Pe 5 octombrie se împlinesc 10 ani de la moartea lui Steve Jobs din cauza cancerului la pancreas. Compania pe care a fondat-o, Apple, a crescut mult de atunci: capitalizarea este de 7 ori mai mare şi veniturile, dar şi numărul de angajaţi, aproape că s-au triplat. Apple este o super-maşină de făcut bani, dar mulţi spun că nu mai are inventivitatea de altă dată când este vorba de produse noi.

Tim Cook nu este carismatic, dar este extrem de eficient ca manager, iar Apple şi-a crescut enorm veniturile la capitolul aplicaţii (mai ales jocuri video) şi la capitolul servicii. În plus, iPhone a rămas produsul principal, dar vânzările lui s-au triplat în 10 ani. Capitalizarea Apple era de 360 miliarde dolari în octombrie 2011, iar în prezent este de aproape şapte ori mai mare: 2.360 miliarde dolari.

Numărul de angajaţi era de 63.000 în octombrie 2011, iar în prezent este de peste 150.000. Veniturile companiei au crescut de la 106 miliarde dolari în anul fiscal 2011, la 274 miliarde dolari în anul fiscal 2020. iPhone a rămas produsul principal care reprezintă peste jumătate din vânzările companiei ce livrează anual peste 200 de milioane de smartphone-uri, în timp ce în 2011 a livrat 72 de milioane.

Numărul total de utilizatori de iPhone a trecut anul trecut de un miliard, în timp ce în 2011 spre final erau sub 150 de milioane. Tim Cook este departe de a egala carisma lui Steve Jobs şi mulţi reproşează Apple că a intrat în ”pană de idei” şi nu mai lansează produse interesante ca pe vremea lui Jobs. Din 2015, de când Apple a lansat Apple Watch, compania nu a mai scos nicio nouă categorie de produs care să se vândă în multe milioane de exemplare.

S-a vorbit că Apple va lansa un televizor, dar zvonurile au fost nefondate, iar cel mai discutat produs – la nivelul zvonurilor – a fost viitoarea maşină Apple ”Apple car” care dacă va exista va ajunge pe piaţă după 2027. Alte zvonuri indică faptul că ar putea exista peste câţiva o cască de realitate augmentată sau un fel de ochelari smart.

Cert este că mulţi spun că Apple nu a mai venit cu inovaţii cum a făcut-o sub ”bagheta” lui Steve Jobs care a adus pe piaţă produse precum iPod, iPhone şi iPad. În fiecare prezentare iPhone auzim că procesorul este mai bun, că are noi funcţii camera şi că bateria ţine mai mult cu X ore. Mulţi au spus că noile iPhone-uri, lansate la jumătatea lui septembrie, ar fi trebuit să poarte numele iPhone 12S, nu iPhone 13, fiindcă nu aduc aşa multe noutăţi faţă de telefoanele lansate în octombrie 2020.

Apple a fost criticată şi pentru că a intrat târziu în rândul producătorilor de telefoane 5G, dar şi că nu a avut curajul să lanseze un model pliabil. Trebuie spus însă că iPhone a rămas un produs care se vinde bine (peste 200 de milioane de unităţi pe an) şi mulţi experţi spun că iPhone are cele mai bune camere foto-video din piaţă. În plus, Apple merge extrem de bine financiar şi nu ar fi exclus să ajungă la o capitalizare de 3.000 de miliarde dolari în câteva luni.

SURSA: hotnews.ro

 

 

 

Comentarii