Fosile de mamifer gigant, înrudit cu elefantul, găsite pe malul Siretului

sâmbătă, 29 iunie 2019, 01:59
1 MIN
 Fosile de mamifer gigant, înrudit cu elefantul, găsite pe malul Siretului

O echipă de cadre didactice şi de studenţi masteranzi şi doctoranzi de la Departamentul de Geologie al Facultăţii de Geografie şi Geologie de la UAIC cercetează un punct fosilifer unde au fost găsite oase de mari dimensiuni aparţinând unui proboscidian extinct de talie mare, probabil un Deinotherium gigantissimum, unul dintre cele mai mari mamifere care au existat vreodată, înrudit cu elefantul de astăzi.

Iniţial, rămăşiţele osoase au fost descoperite de un sătean – Constantin Lucaci, pe malul stâng al Siretului, pe raza localităţii Răcătăul de Jos, din judeţul Bacău. În prezent, specialiştii paleontologi ai UAIC lucrează în continuare la situl respectiv, extrăgând deja de acolo fragmente fosile care au fost identificate ca aparţinând femurului, diverse metacarpiene sau falange. Alături de acestea, au mai fost recuperate şi fragmente postcraniene de Bovidae, o familie de mamifere rumegătoare.

„Cu această nouă descoperire, echipa de specialişti (lect.dr. Bogdan Răţoi şi conf.dr. Paul Ţibuleac), doctoranzi (Bogdan-Stelian Haiduc şi Elena-Ionela Păun) şi masteranzi (Mihai Cochior şi Mihai Pîntea) continuă activitatea cercetătorilor universităţii ieşene asupra proboscidienilor fosili, începută încă din secolul al XIX-lea. În anul 2015, în punctul fosilifer Ghergheşti 1 (judeţul Vaslui), cercetătorii UAIC, alături de cei ai Muzeului «Vasile Pârvan» din Bârlad, au identificat un schelet parţial aparţinând aceleiaşi specii fosile“, au precizat reprezentanţii universităţii.

În prezent, un schelet de Deinotherium gigantissimum exatras de la Mânzaţi (judeţul Vaslui), este una dintre principalele atracţii ale Muzeului de Ştiinţe Naturale „Grigore Antipa“ din Bucureşti.