Incidente periculoase: Unele Dacii noi frânează de urgenţă singure, fără a avea vreun obstacol în faţă

vineri, 09 februarie 2024, 22:23
2 MIN
 Incidente periculoase: Unele Dacii noi frânează de urgenţă singure, fără a avea vreun obstacol în faţă

Eroare periculoasă, la unele Dacii noi. Frânează de urgenţă singure, fără a avea vreun obstacol în faţă. Mai mulţi şoferi au raportat incidente similare la trecerea printr-un pasaj. Se pare că sistemul de frânare activă de urgenţă poate fi păcălit de înclinaţia drumului. Teoretic, sistemul de frânare activă de urgenţă (AEB) este un ajutor pentru şofer. Cu ajutorul unui senzor radar, sistemul monitorizează permanent traficul din faţa maşinii, calculează în timp real distanţa până la vehiculul din faţă / obstacol / pieton şi avertizează şoferul, acustic şi / sau luminos dacă există risc de coliziune frontală. Dacă şoferul nu reacţionează, sistemul aplică automat frâna în încercarea de a preveni un eventual accident. 

Dar, sistemele electronice nu sunt infailibile. Dau şi erori. În unele cazuri, de exemplu, „frânarea fantomă”, aşa cum este denumită intervenţia eronată a sistemului de frânare activă de urgenţă când real nu există niciun obstacol în faţa maşinii, poate fi cauzată de factori de mediu, cum ar fi umbrele, unghiurile scăzute ale soarelui, condiţiile meteorologice sau chiar înclinaţia unei pante, elemente pe care sistemul AEB le interpretează ca fiind obstacole potenţiale.

O mulţime de producători auto, precum Volvo, Honda, Tesla, Toyota sau Ford, s-au confruntat cu astfel de probleme în ultimii ani, rechemând în service milioane de automobile Pasajul Oituz din Municipiul Bacău a devenit locul a numeroase accidente inexplicabile, generate de un posibil defect al sistemului de frânare de la autoturismele Dacia.

Şoferii au raportat că maşinile lor activează frâna de urgenţă în mod aleatoriu în interiorul pasajului, determinând oprirea bruscă, în absenţa unui obstacol vizibil, informează bacau.net.

Această eroare a sistemului de frânare automată a condus la numeroase accidente în zonă, întrucât vehiculele care vin din spate au fost implicate în coliziuni serioase cu cele care s-au oprit brusc în pasaj. Cu toate acestea, în ciuda recunoaşterii problemei de către dealer, nu a fost emis niciun recall oficial şi nicio modificare la sistemele de frânare ale acestor autoturisme.

Vezi mai multe detalii pe newsweek.ro

 

Comentarii