O asociere cu o firmă controlată de doi austrieci, pe cale să obţină contractul de reabilitare a pasajului Alexandru cel Bun

marți, 04 aprilie 2023, 01:50
2 MIN
 O asociere cu o firmă controlată de doi austrieci, pe cale să obţină contractul de reabilitare a pasajului Alexandru cel Bun

O singură asociere de firme a depus ofertă pentru reabilitarea pasajului Alexandru cel Bun. Acest lucru s-a întâmplat deși valoarea contractului nu este una de neglijat: aproape 70 milioane lei (fără TVA). Liderii asocierii sunt Geiger Transilvania (Mureș) și Zublin România (București). Prima firmă este cunoscută autorităților ieșene: cea mai mare recentă lucrare executată în oraș este podul peste Bahlui, din zona Arcadia. În ceea ce privește Zublin, această societate este subsidiara din România a grupului german omonim, condus de doi oameni de afaceri din Austria. 

În România, Zublin a participat la construcția de autostrăzi, dar și la construcții civile precum clădiri de birouri sau de locuit. În același timp, Zublin a fost unul dintre constructorii unui parc industrial din Cluj sau al unui terminal de cereale din Constanța. Potrivit site-ului oficial, compania este prezentă în România din anul 2000, activând în domeniul lucrărilor speciale de fundații. Asocierea are trei subcontractanți: Loial Impex (Suceava), Longreen Prod (Craiova) și Swietelsky Construcții Feroviare (Ilfov). Primele două firme enumerate sunt specializate în lucrări de instalații, în timp ce Swietelsky (cu acționarat austriac) în lucrări la căi ferate.

În ce constau lucrările la pasajul ACB

Amintim că proiectul de reabilitare a pasajului ACB presupun reparaţii capitale asupra infrastructurii şi suprastructurii, inclusiv a căii de rulare pentru tramvaie. Pasajul ACB are o lungime de peste 500 metri, iar partea carosabilă are o suprafaţă de 8.500 mp. Pasajul asigură circulaţia rutieră, pietonală şi a tramvaielor între cartierul Alexandru cel Bun şi zona centrală, pe str. Silvestru şi şos. Naţională. „Traseul începe din piaţa Silvestru, traversează calea ferată Tecuci – Iaşi şi apoi se racordează la bld. Alexandru cel Bun şi str. Cerna. În plan, traseul se înscrie în formă de curbă şi contracurbă cu raze de 130 m şi 160 m”, se precizează în caietul de sarcini. Potrivit sursei citate, suprastructura pasajului prezintă opt deschideri, dintre care şase sunt de 21 metri în aliniament, iar celălalte două de 19,5 metri în curbă.

„Lucrările de consolidare la nivelul infrastructurilor pot fi realizate simultan cu lucrările de reabilitare executate la nivelul suprastructurii pasajului. O atenţie specială se vor acorda lucrărilor de la nivelul infrastructurilor pe deschiderile peste calea ferată – acestea pot fi executate numai de societăţi de construcţii autorizate AFER cu personal specializat şi cu suficientă experienţă să execute lucrări la calea ferată, în cadrul unor închideri de linii”, se mai arată în documentaţia de atribuire. Primăria mai are în derulare și licitația privind refacerea pasajului Socola. În acest caz, singura oferta depusă este a unei asocieri conduse de către Conest, iar valoarea estimată a contractului ajunge la circa 35 milioane lei.

 

 

Comentarii