De Business

Punem punctul pe știi

Patru centimetri de autostradă, construiți, după Revoluție, pentru fiecare român. În Moldova, zero

marți, 30 noiembrie 2021, 15:24
2 MIN
 Patru centimetri de autostradă, construiți, după Revoluție, pentru fiecare român. În Moldova, zero

România deschide, azi, prima autostrada construită integral după Revoluție. Are 70 de kilometri și unește orașele Turda de Sebeș.

Autostrada Sebeș – Turda a fost gândită pentru a uni două autostrăzi, care ar fi străbătut România de la est la vest. Este vorba de Autostrada Transilvania, terminată în proporție de numai 38%. Și de Autostrada 1, care nu a fost terminată între Sibiu și Vâlcea.

Autostrada Sebeș – Turda trebuia deschisă în 2016. A fost deschisă pe jumătatea dinspre Turda în 2018. Anul trecut a fost inaugurat lotul 1, iar azi lotul 2 care are 24 de kilometri.

„Având în vedere că mai sunt câteva lucruri minore care pot fi terminate până mâine (azi n.red.), odată cu finalizarea acestor lucrări, pe 30 noiembrie se va da drumul la lotul 2 Sebeş – Turda, cu restricţiile pe care le-am anunţat şi anume acel kilometru unde va fi circulaţia pe o singură bandă a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grideanu.

Anul acesta au fost finalizați 9 kilometri din Autostrada Transilvania, lângă Târgu Mureș, 3 km din șoseaua de centură Mihăilești, 24 de km de pe Autostrada Sebeș – Turda și, posibil, cei 5 km din centura Giurgiu spre graniță.

La Revoluție, România avea aproximativ 110 km de autostradă între Pitești și București. S-au mai construit în ultimii 31 de ani alţi 822 km.

La o populație de aproximativ 20 milioane de locuitori, ar rezulta că pentru fiecare român s-au construit, după Revoluție, 4,1 centimetri de autostradă. Majoriattea au fost construiți în Transilvania și în sudul țării. Niciun km de autostrada nu s-a construit în Moldova în trei decenii.

Citeşte articolul complet pe newsweek.ro

Comentarii