România, cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație în UE

vineri, 19 noiembrie 2021, 18:22
2 MIN
 România, cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație în UE

18.800 de persoane și-au pierdut viața într-un accident rutier produs în Uniunea Europeană anul trecut, ceea ce reprezintă o scădere anuală fără precedent, de 17%, față de 2019, arată statisticile finale privind siguranța rutieră pentru anul 2020, publicate de Comisia Europeană. 

Scăderea se datorează restricțiilor impuse de pandemie, care au redus mobilitatea oamenilor. Aproape o zecime dintre victimele accidentelor au fost în România: țara noastră are cel mai mare număr de morți din UE la un milion de locuitori.

În cazul României, în 2020, 1.646 de persoane și-au pierdut viața într-un accident rutier, ceea ce reprezintă o scădere de 12% față de 2019, menționează Comisia Europeană într-un comunicat.

Cel mai mare număr de morți în accidente rutiere anul trecut s-a înregistrat în Germania – 2.719 (la o populație de 83,1 milioane de locuitori), urmată de Franța – 2.538 (la o populație de 67,4 milioane de locuitori), Polonia – 2.491 (la o populație de 37,8 milioane de locuitori), Italia – 2.395 (la o populație de 59,2 milioane de locuitori, potrivit datelor Comisiei Europene.

Spania, cu o populație de 47,3 milioane de locuitori, a avut mai puține victime decât România: 1.370.

De altfel, România, cu o populație de 19,1 milioane de locuitori, are cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație: 85 de morți la un milion de locuitori. Pe locul 2 se află Letonia – 73 de morți la un milion de locuitori, iar pe 3 Bulgaria – 67 de morți la un milion de locuitori.

Raportul prezintă, de asemenea, o defalcare a numărului deceselor din UE în funcție de tipurile de utilizatori ai drumurilor și de vehiculele implicate în accidente. Rezultă că marea majoritate a deceselor survin în coliziuni care implică autoturisme și camioane și se subliniază necesitatea de a spori protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii și bicicliștii.

„Scăderea se datorează în mare parte impactului pandemiei de COVID-19, inclusiv consecințelor acesteia asupra mobilității. În pofida acestei scăderi considerabile, obiectivul de reducere cu 50 % a numărului de decese, care fusese stabilit pentru deceniul trecut, nu a fost atins”, se mai arată în comunicat.

Comentarii