Traseul Autostrăzii Pașcani-Suceava și datele tehnice ale proiectului. Cât va costa și în cât timp va fi realizată

joi, 27 octombrie 2022, 13:59
2 MIN
 Traseul Autostrăzii Pașcani-Suceava și datele tehnice ale proiectului. Cât va costa și în cât timp va fi realizată

Memoriul de Prezentare pentru proiectul „Autostrada Pașcani – Suceava”, propus a fi amplasat în județele Iași, Botoșani și Suceava a fost publicat pe site-ul Agenției Naționale de Protecția Mediului.

Potrivit acestui document, autostrada Paşcani – Suceava va avea o lungime totală de circa 62 kilometri, fiind proiectată pentru un regim de viteză de 120 km/h.

Valoarea investiţiilor propuse în proiect este de aproximativ 4.301.671.165 lei fără TVA și perioada de implementare este estimată la 30 de luni.

Traseul va traversa teritoriul judeţului Iaşi pe o lungime de 12,3 km, judeţul Botoşani pe o lungime de 6,5 km şi judeţul Suceava pe o lungime de 43,2 km.

Autostrada Paşcani – Suceava traversează teritoriul administrativ a 13 unități administrativ-teritoriale: Paşcani [IS], Valea Seacă [IS], Lespezi [IS], Tătăruşi [IS], Tudora [BT], Dolhasca [SV], Liteni [SV], Fântânele [SV], Udeşti [SV], Vereşti [SV], Salcea [SV], Dumbraveni [SV], Suceava [SV].Reamintim faptul că autostrada Paşcani – Suceava este parte a proiectului de drum Paşcani – Suceava – Siret, care va face parte din coridorul Bucureşti – Ucraina, prin care va fi asigurată o legătură rapidă între sudul ţării prin Autostrada A7 către nord în regiunea Moldoveni şi spre ţara vecină din nord, Ucraina.

Autostrada Paşcani – Suceava va avea două benzi de circulație pe fiecare sens de mers, banda mediană, acostamente și banda de urgență.
Traseul va fi împrejmuit cu gard de protecţie pe ambele părţi și se vor prevedea parcări și spații de servicii conform reglementarilor în vigoare.
Toate intersecţiile autostrăzii cu alte drumuri publice sunt proiectate denivelat,  traversarea căilor ferate se face prin pasaje inferioare și s-au proiectat lucrări hidrotehnice necesare pentru asigurarea condiţiilor optime de scurgere a apelor si punerea in siguranţă a structurilor podurilor.

Pentru autostradă şi bretele la nodurile rutiere este prevăzut sistemul rutier semirigid, format din beton asfaltic de uzură, blinder cu criblură, mixtură asfaltică, agregate naturale stabilizate cu ciment, balast, pământuri stabilizate cu lianturi hidraulici.

Zona mediană este impermeabilizată şi alcătuită din următoarele materiale: beton asfaltic uzură, agregate naturale stabilizate cu ciment, balast, strat de formă din pământ stabilizat.

Pentru platforme parcări (CIC, PSD) sunt prevăzute următoarele materiale: beton de ciment rutier; balast stabilizat cu ciment; fundaţie din balast și strat de formă.

Mai multe informații, pe ziaruldepenet

Comentarii