Trei pentru un contract uriaş la Aeroport: două firme de afară, una din ţară

vineri, 24 decembrie 2021, 02:50
2 MIN
 Trei pentru un contract uriaş la Aeroport: două firme de afară, una din ţară

Proiectul construirii terminalului de pasageri este vizat de trei asocieri de firme, fiecare cu peste zece companii în componenţă. Între timp, regia este foarte aproape să bată palma pentru creditul de cofinanţare. Este posibil ca o facilitate cargo să înceapă să funcţioneze chiar de anul viitor la Aeroportul Iaşi.

 

Trei ofertanţi pentru extinderea infrastructurii aeroportuare la Iaşi. Cele trei asocieri de firme concurează pentru contractul de obţinere a autorizaţiilor, de proiectare şi de execuţie a lucrărilor pentru construirea unui terminal de pasageri pe trei niveluri şi cu o suprafaţă desfăşurată de 31 mii mp şi pentru extinderea parcării aerogării.

În competiţia pentru obţinerea contractului cu o valoare estimată de 351,5 milioane lei s-au înscris:

  • Strabag, companie care a realizat şi extinderea platformei de staţionare a avioanelor, de data asta în asociere cu încă 13 firme printre care se află Iaşicon SA,
  • Eldiclau Prest – Habau, o asociere din care mai fac parte 11 companii – între care una din Italia şi una din Austria,
  • asocierea Bog'Art, CON-A Operations, UTI Construction and Facility Management şi Conest, alcătuită din 13 societăţi – între care şi Consitrans, firma care realizează şi studiul de fezabilitate împreună cu proiectul tehnic al autostrăzii A8 între Ungheni-Iaşi-Moţca (intersecţie cu A7) şi SF-urile pe A7 între Ploieşti şi Bacău.

Termenul de finalizare a evaluării ofertelor şi de desemnare a câştigătorului licitaţiei este aprilie anul viitor. Amintim că finanţarea proiectului din fonduri europene impune încheierea contractului de execuţie până la sfârşitul anului 2023.

Cititi si: SCHIȚE: Cum va arăta noul terminal de pasageri de la Aeroportul Iași

Partea de cofinanţare a regiei aeroportuare a fost revizuită în scădere în urma a două evenimente – câştigarea procesului cu Vega ’93, firmă care revendica peste 8 milioane de lei pentru lucrări care n-ar fi fost incluse în proiectul construirii noii piste, şi anunţul făcut alaltăieri de ministrul Transporturilor privind un ajutor de stat de aproximativ 6,5 milioane de lei. În consecinţă, Aeroportul va trebui să împrumute 80 de milioane de lei. Tratativele se poartă cu mai multe bănci şi e posibil ca până la sfârşitul acestui an să aflăm care dintre acestea va credita aerogara, ne-a spus directorul general provizoriu, Romeo Vatră.

Cititi si: Cursă contracronometru: 15 luni pentru construirea noului terminal de pasageri de la Aeroport

Pe de altă parte, anul viitor ar putea să aducă Aeroportului şi o facilitate cargo – înaintea terminalului de marfă proiectat pentru a doua etapă a extinderii infrastructurii, după 2023. Compania Blue Air a cerut ajutorul Consiliului Judeţean în acest sens, ca să-i fie atribuit un spaţiu în incinta aerogării. Odată stabilit amplasamentul, terminalul respectiv va fi folosit în primă fază de compania menţionată, existând posibilitatea ca serviciul să fie deschis unei activităţi mai largi. 

Cititi si: Ce îşi propune Romeo Vatră, noul manager interimar la Aeroport

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii