Un istoric de artă acuză că în trei expoziţii de la Muzeul Naţional de Artă au fost expuse falsuri „la limita ridicolului”

luni, 22 ianuarie 2024, 15:50
2 MIN
 Un istoric de artă acuză că în trei expoziţii de la Muzeul Naţional de Artă au fost expuse falsuri „la limita ridicolului”

Istoricul şi criticul de artă Pavel Şuşară a acuzat, pe Facebook, că în trei expoziţii de la Muzeul Naţional de Artă sunt expuse falsuri "la limita ridicolului".

"Trei expoziţii de neratat la MNAR, Romul Ladea, Zoe Vida Porumb şi Victor Brauner. Din păcate, iar aici nici nu ştiu dacă este vorba doar despre o incompetenţă impardonabilă sau, la fel de grav, despre o manevră conştientă de spălare a unor lucrări şi de manipulare, prin ricoşeu, a pieţei de artă, adică pur şi simplu de complicitate, un număr semnificativ de lucrări, peste numărul degetelor de la o mână, sunt falsuri la limita ridicolului. O asemenea alterare a unui act cultural major, comisă de o instituţie publică de vârf, aşa cum este MNAR-ul, nu poate fi trecută cu vederea nici de Ministerul Culturii, dar nici de instituţiile care trebuie să investigheze asemenea tipuri de infracţiuni", a scris Pavel Şuşara pe Facebook.

Managerul MNAR, Călin Stegerean, a precizat, la solicitarea News.ro, că lucrările din cele trei expoziţii în cauză, "Romulus Ladea – Sculptură", "Victor Brauner. Între oniric şi ocult" şi "De-a fir a păr" de Zoe Vida Porumb, provin din colecţii ale muzeelor dar şi particulare din România şi Franţa. "Având în vedere solicitările mass media cu privire la acuzaţiile apărute în reţelele de socializare cu privire la existenţa unor falsuri în expoziţiile Romulus Ladea, Zoe Vida Porumb şi Victor Brauner, comunicăm următoarele: Expoziţia Romulus Ladea a fost organizată cu lucrări din colecţia Muzeului Naţional de Artă al României şi a altor muzee din ţară, precum şi din colecţia familiei; Expoziţia Zoe Vida Porumb a fost organizată cu lucrări puse la dispoziţie de artistă; Expoziţia Victor Brauner a fost organizată cu lucrări din colecţia Muzeului Naţional de Artă al României, a Centrului Pompidou, Muzeul de Artă Modernă Saint Etienne, Muzeul de Artă Modernă şi Contemporană din Strasbourg, din colecţii particulare din România şi Franţa. Pentru acestea s-au avut în vedere autentificări ale unor experţi recunoscuţi şi prezenţa lor în surse bibliografice care nu a fost contestată în lucrări cu caracter ştiinţific", se arată în răspunsul instituţiei.

"Prin urmare, Muzeul Naţional de Artă al României nu a luat cunoştinţă până în prezent de existenţa unor falsuri în expoziţiile pe care le-a organizat", a subliniat muzeul. 

Comentarii